مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران گفت : هم اکنون میانگین عمر ناوگان باری در این استان حدود 20 سال است که این میانگین در کشور حدود 13 سال است.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، احمد آفرین محمدزاده روز چهارشنبه در آستانه هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد : هم اکنون 10 هزار و 867 دستگاه کامیون در این استان فعالیت دارند و به طور میانگین سالانه حدود 14 میلیون تن بار را در مسیر برون شهری جابجا می کنند.

براساس آمار حدود 12 درصد حمل بار و 20 درصد از حمل مسافر این استان در کشور بر دوش کامیون داران و سواری های شخصی مازندران است. 

این مسوول حمل و نقل میانگین عمر اتوبوس را در این استان 10 سال و مینی بوس را 26 سال اعلام کرده که عمر مینی بوس در این استان به نسبت میانگین کشوری 10 سال پیرتر است.

وی اضافه کرد : برای نوسازی ناوگان مینی بوس به عنوان یکی از مهمترین ناوگان های حمل مسافر در راههای روستایی این استان تسهیلات با نرخ سود 15 درصد برای خرید ون پرداخت می شود.

به گفته وی تا 80 درصد از خرید یک دستگاه ون در مسیر تردد راههای روستایی در این استان از طریق بانک ها در قالب تسهیلات تامین خواهد شد.

محمدزاده گفت : همچنین حمل و نقل و پایانه های استان نیز 100 میلیون ریال کمک نقدی بلاعوض برای خرید ون در اختیار مالکان قرار می دهد.

وی تعدادمینی بوس های فعال در این استان یک هزار و 93 دستگاه اعلام کرد.
مدیرکل حمل و نقل مازندران گفت : در این استان برای حدود 18 هزار وسلیه نقلیه عمومی اعم از باری و مسافربری کارت هوشمند صادر شده است.

به گفته وی با صدور کارت هوشمند بر فعالیت رانندگان و خودروهای حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری نظارت می شود.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار