مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: تمامی 78 کارگزار بیمه روستایی و عشایری در شهر استان اردبیل ساماندهی و کارگزاران غیرفعال از رده خارج می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 18 December 2015

رضا عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در برخی از شهرها به تعداد و در بعضی شهرها به تعداد کم کارگزار بیمه داریم که عمدتاً با محوریت فعالیت‌هایشان کار انجام می‌دهند.

وی گفت: پرونده 10 کارگزاری که قرار است به همت بخش خصوصی مدیریت شود در دست بررسی است تا مجوز لازم برای فعالیت آنها صادر شود.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل با بیان اینکه آمادگی داریم کارگزاری را در مناطق عشایری به هفت تشکل فعال در این مناطق ارجاع کنیم، گفت: به سهولت می‌توانیم از این ظرفیت برای پوشش بیمه‌ای 15 هزار خانوار عشایری استفاده کنیم.

عبداللهی تصریح کرد: در اغلب روستاها کارگزاران به همت دهیاری‌ها و تعاونی‌ها مجوز فعالیت گرفته و تلاششان بر این است تا زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر و کیفی‌تر برای ساکنان مناطق روستایی فراهم آید.

وی با یادآوری اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستایی یک بیمه تجاری نیست بلکه بیمه حمایتی است، گفت: دو برابر مبلغ پرداخت شده توسط بیمه‌شده‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ حمایت از روستاها و بخش خصوصی می‌تواند بستر لازم را برای پویایی تولید و اقتصاد روستاها فراهم کند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل یادآور شد: در حال حاضر 36 هزار خانوار روستایی، عشایری و کشاورزی تحت پوشش این صندوق هستند که با حذف شرط سنی و اضافه شدن کشاورزان غیر ساکن در روستاهای جامعه هدف اردبیل از 71 هزار خانوار به 130 هزار خانوار افزایش یافته است.

عبداللهی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که توسط صندوق انجام شده و تفاهمنامه‌ای که بین استانداری اردبیل و صندوق به امضا رسیده است تا 80 درصد جامعه هدف تا سه سال آینده تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 500 خانوار در استان از مزایای مستمری صندوق برخوردار هستند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اردبیل در مورد ثبت‌نام روستائیان در صندوق بیان کرد: صندوق در سطح استان 78 کارگزاری در روستاها دارد که افراد می‌توانند با مراجعه به این کارگزاری‌ها به عضویت صندوق درآمده و از مزایای آن استفاده کنند.

عبداللهی در پایان سخنان خود از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با امور روستایی و کشاورزی خواست تا صندوق را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار