امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: تفرقه و دشمنی در جریات انتخابات پیشرو در کشور هیبت ملی را در هم می‌شکند و همه باید با اتحاد در این عرصه وارد شویم.
کد خبر: ۱۴۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 18 December 2015
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: تفرقه و دشمنی در جریات انتخابات پیشرو در کشور هیبت ملی را در هم می‌شکند و همه باید با اتحاد در این عرصه وارد شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد حجتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه یگانگی و ‌اتحاد میان شیعیان و مسلمانان را بزرگترین نعمت الهی است دانست و اظهار داشت: در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار داریم که با توجه به این مهم هر اندازه نسبت به هم مهربان باشیم و‌به دنبال مباحث حاشیه‌ای و ‌تفرقه انگیز نرویم و از شایعات پرهیز کنیم، موفق عمل کرده‌ایم.

وی تلاش در راستای تشویق مردم به اتحاد و همدلی و شرکت در انتخابات را موجب سربلندی نظام عنوان کرد و افزود: مردم باید سعی کنند که به اصلح و شایسته‌ترین شخصیت رای دهند و توجه کنند که نعمت اتحاد و یکپارچگی دارای برکات و امتیازهای فراوانی است و در مقابل دشمنی ورزیدن در واقع غرور و هیبت ملی را در هم می‌شکند و سبب مسلط شدن دشمن اسکتبار می‌شود.

آیت الله حجتی وجود مبارک حضرت محمد(ص) را نشانه مودت و‌دوستی مستحکمی میان ملت های و مردم دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در ایجاد اتحاد و برادری  و ترک خصومت بین ملت ها موفق عمل کرده است و این هدف مهم در حقیقت خواسته مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه این هفته کرمانشاه گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن پرداخته شود مسئله کاندیداهای هستند که خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری معرفی می کنند و باید در خود احساس کارایی، مسئولیت پذیری و آمادگی لازم را داشته باشند همچنین نسبت به مسائل گسترده جهانی واقف باشند.

آیت الله حجتی تصریح کرد: کاندیداها باید مراقب باشند فریب ظواهر دنیا را نخورند و آگاه باشند که در مقابل شهید پرور استان مسئولیت عظیمی را به عهده گرفته‌اند و باید در مقابل مردم پاسخگو و خدمت گذار باشند.

وی گفت: مردم نیز در مقابل وظیفه دارند به کاندیدهای مناسب و معتمد رای دهند همچنین اجازه نفوذ به دشمنان اسلام را ندهند تا علیه نظام و مقام رهبری اقدامی انجام ندهند.

آیت الله حجتی با تاکید بر اینکه رای دهندگان نباید تهدید شوند تا رای آنها محفوظ باشد و درگیر مسائل جانبی نشوند، افزود : به فرموده امام راحل(ره) باید از مقام ولایت جدا نشد تا خطری متوجه نظام و ملت نشود.

وی گفت: غرب متوجه شده که مقام ولایت چه جایگاهی دارد و ملت ایران سکان دارانی هستند که کشور را در مقابل طوفان‌های شکننده اعصار حفظ نموده اند.

آیت الله حجتی با اشاره به برخی مناسبت های پیشرو و  ایام سالروز قتل عام شیعیان نیجریه ابراز داشت: افراد بسیاری نیز در حادثه منا کشته شدند و با وحشیانه ترین اعمال از سوی آل سعود و استکبار مواجه شدند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن مراسم شب یلدا بر اساس سنت های پیشینیان گفت: یلدا از طولانی ترین شب های سال است که باید با برگزاری مراسمی چون صله رحم و تعهد نسبت به حفظ باورهای اعتقادی و اجتماعی همراه باشد.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور کشور ترکیه همچون پادشاه عربستان نسبت به سرنوشت عراق و سوریه  دچار توهمات و هذیان شده و در خیال خام خود به دنبال تجزیه این دو کشور است اما این آرزو را به گور خواهد برد چراکه مسئله عراق و سوریه باید به دست خود مردم این کشور حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار