شهردار اردبیل:
لطف اللهیان با اشاره به تصمیم شهرداری اردبیل مبنی بر استفاده از روش های جدید از جمله تهاتر، سرمایه گذاری، صندوق زمین و مسکن در امر ساخت چند تقاطع غیرهمسطح در شهر اردبیل، اضافه کرد: وقت آن فرا رسیده تا با به کارگیری شیوه های جدید کسب منابع مالی، با دغدغه کمتری به مسایل عمرانی و جاری شهر بپردازیم.
کد خبر: ۱۴۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 19 December 2015

شهردار اردبیل با اشاره به کاهش درآمد شهرداری ها بر لزوم و تعریف شیوه هایی نو در راستای تامین منابع مالی شهرداری ها برای تحقق برنامه های شهری تاکید کرد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان همزمان با روز ملی حمل و نقل با حضور در جمع اتوبوسرانان شهری، گفت: با وجود وضعیت فعلی درآمدی شهرداری، تمامی بخش های خدماتی، عمرانی و فرهنگی فعال بوده و در مسایل مالی نه تنها شهرداری اردبیل که کلیه شهرداری های کشور در شرایط فعلی با کاهش درآمد مواجه هستند.

شیوه‌هایی نو برای تامین منابع مالی شهرداری تعریف می‌كنیم

وی علت تاثیرپذیری بیشتر شهرداری اردبیل از وضعیت کاهش درآمدها را نبود صنایع بزرگ در این شهر و وابستگی درآمد شهرداری به کشاورزی و ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: در مقایسه با سایر شهرهای هم تراز اما صنعتی تر از اردبیل، شهرداری اردبیل در مقابل کاهش درآمدها آسیب پذیرتر شده است.

شهردار اردبیل تأکید کرد: به لحاظ تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته در سایه تلاش همکاران در مجموعه شهرداری، به رغم شرایط مالی و درآمدی نامناسب موجود، ما همچنان در مسایل عمرانی و جاری با تمام توان پیش می رویم.

لطف اللهیان ابراز کرد: امیدواریم با رفع تحریم ها از ماه آینده کار ساخت و ساز نیز رونق گرفته و به افزایش درآمد شهرداری اردبیل از این حوزه کمک کند.

وی با اذعان به اینکه هیچ زمانی مطالبات عمرانی و خدماتی شهروندان تعطیل پذیر نبوده و نخواهد بود، تأکید کرد: بنابراین شهرداری ها بایستی به دنبال شیوه های نو در راستای تأمین منابع مالی باشند که این جز با برنامه ریزی و تفکر مناسب شدنی نخواهد بود.

لطف اللهیان با اشاره به تصمیم شهرداری اردبیل مبنی بر استفاده از روش های جدید از جمله تهاتر، سرمایه گذاری، صندوق زمین و مسکن در امر ساخت چند تقاطع غیرهمسطح در شهر اردبیل، اضافه کرد: وقت آن فرا رسیده تا با به کارگیری شیوه های جدید کسب منابع مالی، با دغدغه کمتری به مسایل عمرانی و جاری شهر بپردازیم.

شیوه‌هایی نو برای تامین منابع مالی شهرداری تعریف می‌كنیم

اعتماد شهروندان، «اصلی‌ترین سرمایه» شهرداری اردبیل

شهردار اردبیل از اعتماد شهروندان به کارکنان و رانندگان اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی به عنوان اصلی ترین سرمایه برای مجموعه شهرداری یاد کرد.

وی افزود: خدماتی که شهرداری در حوزه حمل و نقل ارائه می دهد بخشی از خدمات ارائه شده به شهروندان عزیز است و با توجه به گستردگی و پیچیدگی این خدمات، منکر برخی کمبودها در عرصه خدمات حمل و نقل عمومی نیستیم.

شهردار اردبیل با تأکید بر ضرورت ساماندهی خطوط اتوبوسرانی شهرداری اردبیل، افزود: باید مسیر خطوط اتوبوسرانی طوری برنامه ریزی و طراحی شود که از مشکلات ترافیکی شهر بکاهد.

لطف اللهیان تصریح کرد: با این حال آنچه که بیشتر مورد توجه است تلاش شبانه روزی فعالان این عرصه در مجموعه شهرداری به خصوص کارکنان و رانندگان سازمان اتوبوسرانی است که به رغم کاهش قابل توجه درآمدهای شهرداری، از هیچ کوششی برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان دریغ نکرده اند و این تلاش قابل تقدیر است.

شیوه‌هایی نو برای تامین منابع مالی شهرداری تعریف می‌كنیم

وی با یادآوری اقدامات انجام گرفته در زمینه احداث شبکه معابر پیرامون دریاچه شورابیل، این اقدامات را در راستای توسعه شهر عنوان کرد و گفت: باید بیشتر انرژی وقت و خود را در جهت احداث معابر جدید صرف کنیم چرا که نگاه پروژه ای و صرفا بهسازی کردن معابر موجود نشانه توسعه شهر نخواهد بود.

شهردار اردبیل همچنین اردبیل را در دوران گذر دانست و تأکید کرد: همکاران ما در مجموعه شهرداری در تمامی حوزه ها باید با برنامه ریزی مناسب بتوانند زمینه گذر شهرداری از این دوران گذر شهر را فراهم آورند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتری شهرسازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
با تشکر از دیدگاه های نوگرایانه شهردار محترم ،درخصوص مطالب عنوان شده مواردی مورد اشاره قرار می گیرد.
1- نبود صنایع بزرگ را بعنوان دلیل اصلی کمبود درآمدهای شهرداری را بایستی تا حدودی اغراق دانست. خارج از بحث های علمی مربوط به این موضوع تنها اشاره به یک نمونه خارجی همچون شهر صنعتی دیترویت امریکا که به متروکه ای تبدیل گشته و 60 درصد آن شهر خالی از سکنه شده است و همچین نمونه داخلی شهر صنعتی اراک که با مشکلات بهداشتی و زیست محیطی دست و پنجه نرم می کند نشان از عدم تضمین موفقیت اینگونه شهرهاست.
2- درخصوص راهکارهای نوین که به خوبی توسط شهردار محترم اشاره شده است تهاتر و سرمایه گزاری درصورتی که مستقل مدنظر قرار داده شود با توجه به نبود سرمایه لازم در شهرداری و عدم تمایل بخش خصوصی بدلیل نرخ سود بانکی، تورم و عدم وجود امنیت سرمایه گزاری، عدم کارایی ال سی های بازگشایی شده و فاینانس های سرمایه گزاری خارجی بدلیل تحریم های ظالمانه، سخت اجرایی می نماید. اما درصورتی که این گزینه را بعنوان طرح پشتیبان صندوق زمین و مسکن مد نظر قرار دهیم بسیار کارآمد می باشند. بایستی خاطرنشان کرد که چندی پیش اینجانب در اعتراض به فروش زمین های شهرداری توسط سرپرست سابق شهرداری مطلبی را در این سایت خبری عنوان نمودم که با تشکر از هیئت تحریریه سایت تابناک اردبیل منتشر گردید. امیدوارم شهردار محترم اردبیل از این امر مهم غافل نمانده و با جدیت و بدرستی درخصوص تهاتر زمین عمل نمایند.
بنظر میرسد اگر شهرداری اردبیل در بودجه های خود انقباضی تر عمل نموده و طرح های کم اولویت را کنار گذارد و از اندوخته های زمین خود در پروژه های سرمایه ای و سودآور استفاده نماید مناسب تر از هزینه ی این زمین ها در پروژه های زیرساختی می باشد. هرچند با توجه به بودجه بیش از حد انبساطی شهردار سابق، این امر از طرف شهردار فعلی نوعی فداکاری و گذشتن از کارنامه خویش درجهت منافع شهروندان خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار