یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همزمان با «هفته ملی حمل و نقل» با اعلام این که بخش عمده جا به جایی مسافر از طریق حمل و نقل عمومی انجام می شود، گفت: نبود اراده ای برای آمایش و توسعه حمل و نقل همگانی، سبب شده هزینه زیادی به جامعه تحمیل شود.
کد خبر: ۱۴۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 20 December 2015
محمد فیروزی افزود: حمل و نقل عمومی، مقرون به صرفه است و باید نسبت به تقویت آن بر اساس میزان سودی که برای جامعه در بر دارد، اقدام شود.

وی با اشاره به این که در این بین، باید توجه ویژه ای نیز به حمل و نقل ریلی داشته باشیم، اظهار کرد: توسعه خطوط ریلی ایمن و پاک و ساخت و ساز این خطوط و رونق آن به ایجاد اشتغال نیز کمک می کند.

فیروزی با بیان این که علاوه بر بی توجهی به توسعه حمل و نقل عمومی، آسیب دیگری که در این حوزه گریبان شهروندان را گرفته، خودروهای بی کیفیت است، تصریح کرد: متأسفانه دلال بازی و انحصارگری در پَسِس برده بازار خودرو وجود دارد.

وی با اشاره به این که سودهای بسیاری در پشت پرده بازار خودرو به جیب عده ای سرازیر می شود، اظهار کرد: همین موضوع، سبب شده تا خودروهای موجود در کشور کیفیت لازم را نداشته باشند.

فیروزی با تشبیه خودروهای موجود به ارابه های مرگ، تصریح کرد: صنعت خودرو به نوعی به حیاط خلوت دولت ها تبدیل شده و واردات و تولید خودروهای بی کیفیت، جان و مال شهروندان را به خطر انداخته است.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که فضای رقابتی بین خودروسازان ایجاد نشود، این مسائل و مشکلات همچنان پا بر جا خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار