نماینده اسبق اصلاح‌طلب کردستان در مجلس در نامه‌ای به محمدرضا عارف با انتقاد از لیست انتخاباتی اصلاح طلبان و مشارکتی‌ها در استان کردستان گفت: اصلاح‌طلبان ساکن در کردستان چنین شورای فرمایشی اصلاح طلبان در استان را به رسمیت نمی‌شناسند.
کد خبر: ۱۴۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 21 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، محمد محمدرضایی، رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایران در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف با انتقاد از لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و مشارکتی‌ها در استان کردستان، شورای اصلاح‌طلبان در استان را فرمایشی دانست و اظهار داشت: ساکنان بومی و اصلاح طلبان ساکن در کردستان چنین شورای فرمایشی را به رسمیت نمی‌شناسند.

در نامه مذکور آماده است؛

جناب آقای دکتر عارف

ریاست محترم شورای اصلاح طلبان

با سلام و احترام

همواره قدردان کناره‌گیری خردمندانه‌تان از عرصه انتخابات ریاست جمهوری و نقشی که در انسجام ملی و پیروزی آقای روحانی و استقرار دولت جدید داشته‌اید، هستم.

اخیراً اسامی افرادی به‌عنوان شورای اصلاح طلبان در کردستان منتشر گردیده است. به دلایل زیر نه تنها مورد استقبال واقع نشدند بلکه با واکنش منفی اصلاح طلبان اصیل و توده مردم کردستان مواجه شده است.

برخی از افراد در این شورا وابسته به حزب مشارکت هستند. حزبی که به جهت عملکردهای ناپخته و ناکارآمد عناصر آن در مدیریت‌های کردستان و مجلس ششم به‌شدت مورد انزجار مردم است.

اقدامات ایادی این حزب در برابر شادروان ادب، کردها و اهل سنت، در مجلس ششم و نیز ماجرای استعفای دسته جمعی نمایندگان دور ششم در مجلس و برخوردهای حذفی با منتقدین آن حزب در سطوح مختلف و بسیاری خطاها با چالش‌های جدی در کردستان مواجه هستند.

ملاحظه سطح آرای آقای معین در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و آرای مرحله دوم آقای هاشمی در کردستان مبین واقعیاتی است، که تکرار آن با توجه به روند تمامیت‌خواهانه و فرصت طلبانه ایادی حزب مذکور در دولت جدید و استان کردستان بر خورد قهر آمیز فعالان محلی و مردم با این سیاست محتمل است.

میزان نارضایتی مردم کردستان از رفتار متصدیان محلی منسوب به این طیف در عدم استقبال از آقای روحانی در سفر به کردستان نمود پیدا کرد. تداوم واکنش منفی مردم در انتخابات پیش رو و تجربه شکست دیگری برای اصلاح طلبان در کردستان محتمل است.

حال نیز در آستانه انتخابات مجلس دهم قرار داریم، تکاپوی فرصت طلبانه این طیف که در دولت اصلاحات به نوایی رسیدند. و از کردستان کوچیدند. همواره در کوران گرفتاری‌ها مردم خود را تنها گذاشته‌اند. جز نقش تماشاچی از آسمان‌خراش‌های تهران در حق کردستان طرفی نه بسته‌اند. وقت سهم خواهی از همان بالا بالاها با پرروئی تمام خود را قیم مردم مظلوم کردستان می‌پندارند.

بازی تک خال و فتواهای فیس بوکی و اصرارشان بر گزینه انفرادی حزب مشارکت جهت تصدی استاندار کردستان در دولت روحانی مانع دیگری در سر راه تحقق مطالبات‌مان فراهم ساخت و شکست سیاسی دیگری برای جبهه اصلاحات فراهم کرد.

برخی از اعضای این شورای به اصطلاح اصلاح طلبان کردستان در پی کسب موقعیت و ثروت برای خود و بلند مرتبه سازی در پایتخت به ائتلاف با فردی از ایادی آقای رحیمی و دولت سابق نشسته‌اند که به بابک کردستانی مشهور است.

جناب آقای عارف! در بین اهالی و ساکنین کردستان این سؤال مطرح است. اگر اعضای این لیست دلسوز کردستان هستند.

-بعد از آنکه در دولت اصلاحات به نوایی رسیدند. چرا تمام امکانات مادی و معنوی خود را به پایتخت منتقل و کردستان را محروم از وجود خویش ساخته‌اند!

-اگر کرد هستند و مقیم تهران چرا با جامعه کردهای مقیم مرکز و یا تشکل‌های مشابه آن همکاری و تعامل ندارند!؟

-نقش آنان در نهادینه کردن جبهه متحد کرد به عنوان جبهه‌ای فراگیر و مقبول در کردستان ایران چیست!؟

-آیا موسم انتخابات کردستان وطن و کرده‌ها هموطن آنان می‌شوند. و از راه دور برای همشهریان در محرمیت مانده نسخه‌های کذایی می‌پیچند!؟

ساکنین بومی کردستان حضور چهار سال یکبار مهاجرین و مرفهین بی درد پایتخت نشین را در میان خود به مثابه توهین به شعور و تشدید آلام خود می‌دانند.

از این رو سنگرداران اصلاحات ساکن در کردستان چنین شورای فرمایشی را به رسمیت نمی‌شناسند.

با احترام

محمد محمدرضایی

نماینده ادوار کردستان در مجلس

منبع: تسنیم


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
در این دوران حساس فقط همین گلایه ها کم بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار