معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کمبود بیش از 2 هزار رابط سلامت در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 4 هزار رابط سلامت داریم که این رقم باید به 6 هزار نفر برسد.
کد خبر: ۱۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 22 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، محسن اعرابی ظهر امروز در جمع رابطان سلامت این استان با اشاره به وجود 3 هزار و 660 داوطلب سلامت در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: در واقع باید به‌ازای هر 20 تا 50 هزار خانوار، یک داوطلب سلامت داشته باشیم و با این حساب، لازم است که تعداد داوطلبان سلامت به 6 هزار نفر برسند.

وی با بیان اینکه خیران سلامت نقش مهمی در پیشبرد برنامه‎های بهداشت و درمان دارند، افزود: در 6 ماهه سال‌جاری 6.7 میلیارد تومان از سوی خیران مازندران به حوزه سلامت اهدا شد و این رقم در سال گذشته، در مجموع 14 میلیارد تومان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اهمیت تغذیه سالم و ضرورت بازبینی در کیفیت مواد غذایی مصرفی گفت و اینکه مصرف قند، نمک و چربی در ایران چندین برابر استاندارد دنیاست و برای به حد مطلوب رساندن این میزان، باید مردم نیز در برنامه‌های وزارت بهداشت و ادارات تابعه در استان، مشارکت داشته باشند.

اعرابی از راه‌اندازی کمپین غذای سالم در مازندران هم‌زمان با سایر استان‌های کشور از 29 آذر به‌مدت یک‌ماه خبر داد و گفت: هدف این کمپین اطلاع‌رسانی به جامعه برای ارتقای سطح سواد سلامت و تأکید بر خودمراقبتی است.

وی در پایان گفت: برنامه داوطلب سلامت در 18 شهرستان حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و 119 واحد مجری شهری همچنین 285 خانه بهداشت به اجرا درآمده است که بیش از 225 هزار و 657 خانوار شهری و 71 هزار و 309 خانوار روستایی را زیر پوشش قرار می‌دهند.
 در این مراسم علاوه بر اجرای سرود، مقاله و شعر در حوزه سلامت توسط رابطان بهداشتی، از 18 رابط سلامت به‎طور نمادین تقدیر شد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار