تابناک: براساس آخرین دستورالعمل اجرایی و وضعیت اضطراری آلودگی هوا، مصوب شورایعالی هماهنگی ترافیک کشور وضعیت کیفی هوا در سه وضعیت «هشدار»برای شاخص آلودگی هوا بین 101 تا 200 وضعیت«اضطرار»برای شاخص آلودگی 201 تا 300 و وضعیت«بحران»برای شاخص آلودگی بیش از 301 در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۵۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 23 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، بعد از اینکه اصفهان چندین هفته متوالی را با روزهای آلوده و ناسالم سپری کرد و نارضایتی مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در این راستا، بالا گرفته بود، استاندار اصفهان در نشست خبری اخیر خود از تعطیلی اجباری مدارس سخن به میان آورد و این تصمیم را ناشی از فشار افکار عمومی برای تعطیلی مدارس در تهران عنوان کرد.

البته پیش از این نیز، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها نسبت به تعطیلی مدارس گفته بود این تصمیم ضرورتی هم نداشت.

حال در این شرایط محیط زیست هم به شرایط پیش آمده در خصوص وضعیت آلاینده ها در شهر اصفهان، توضیحاتی را در این مورد ارائه داده است:

براساس آخرین دستور العمل اجرایی و وضعیت اضطراری آلودگی هوا، مصوب شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور وضعیت کیفی هوا در سه وضعیت «هشدار» برای شاخص آلودگی هوا بین 101 تا 200 وضعیت «اضطرار» برای شاخص آلودگی 201 تا 300 و وضعیت «بحران» برای شاخص آلودگی بیش از 301 در نظر گرفته شده است.

برای هر کدام از وضعیت ها دستور العمل خاص اجرایی تنظیم گردیده و بر اساس این دستور العمل تعطیلی مدارس و مراکز پیش دبستانی، دبستان ها، مدارس راهنمایی و دبیرستان ها برای وضعیت اضطرار ( شاخص آلودگی 201 تا 300) پیش بینی گردیده است.

در روز شنبه 28 /9/94 شاخص کیفیت هوای اصفهان روی عدد 139 ( در وضعیت هشدار برای گروه های حساس) قرار داشته است، که کارگروه مربوطه تشکیل جلسه داد و با توجه به اینکه از سه روز قبل نیز شرایط کیفیت هوا در وضعیت هشدار قرار داشت با اعمال حساسیت ویژه در جهت حفظ سلامتی افراد حساس جامعه در شرایط هشدار برای گروه های حساس، نسبت به تعطیلی مدارس ابتدایی و مهدهای کودک در روز یکشنبه 29/ 9/94 تصمیم گیری و اقدام شد.

همچنین در روز یکشنبه مورخ 29/9/94 نیز با اعمال تمهیدات ویژه علی رغم پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تجمع غلظت آلاینده ها شاخص کیفیت هوای اصفهان روی عدد 131 ( هشدار برای گروه های حساس ) متوقف گردید.

آلوده ترین روز هفته؛ عادی ترین تصمیمات!

با این وجود این توضیحات، اصفهان، امروز آلوده ترین روز هفته را سپری می کند و این خبر هم از سوی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران عنوان شده است.

این حرف مدیرکل هواشناسی استان اصفهان بدان معناست که قطعا باید تصمیمی برای تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه اصفهان هم گرفته می شد که هنوز خبری در این خصوص از سوی دستگاه‌های مربوطه استان اتخاذ نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
واقعیت اصلی را خدا میداند انشالله هر که برای سلامت مردم زحمت کشید وکار کرد خداوند نگهدار خودش وخانواده اش باشد ومطمعن باشید هر کسی واقعیت را کتمان کند ونگوید خداوند خودش رسوایش میکند وانتقام مردم را میگیرد چونکه اینونگونه مسائل حق الناس است وخداوند از حق الناس نمیگذرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار