همراه با سینما در ایام نوروز؛
تابناک: اثر برگزیده ابوالحسن داوودی در جشنواره فیلم فجر، کمدی پر بازیگر جعفری جوزانی ، آخرین اثر جنجالی عبدالرضا کاهانی، فیلم تازه افخمی و فیلم در حال اکران آرش معیریان سهم سینماهای اصفهان در اکران نوروزی هستند.
کد خبر: ۱۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 18 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا،"رخ دیوانه، ایران برگر، استراحت مطلق، روباه و مجرد 40 ساله عنوان‌های 5 فیلمی است که بر پرده‌ سینماهای اصفهان میروند.

اثر برگزیده در بخش‌های هیئت داوران و مردم در سینما ساحل

" رخ دیوانه " آخرین ساخته ابوالحسن داوودی است که پس از ساخت فیلم " زادبوم" در سال ۸۷ پس از ۶ سال دوباره به سینما بازگشته است.

"رخ دیوانه" که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر اثر برگزیده هیئت داوران شد، از سوی تماشاگران نیز عنوان اثر برگزیده را از آن خود ساخت.

این فیلم، فیلم پُر بازیگری است. طناز طباطبایی که در فیلم « هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند » بازی به یاد ماندنی ارائه داد یکی از بازیگران فیلم است. صابر اَبَر هم که یکی از پرکارترین بازیگران سالهای اخیر سینمای ایران بوده، در میان بازیگران فیلم قرار دارد. نازنین بیاتی که با « دربند » به سینما معرفی شد و همچنین ساعد سهیلی که با « گشت ارشاد » به شهرت رسید هم در فیلم حضور دارند. بیژن امکانیان را هم می توانید در فیلم ببینید.

رخ دیوانه درباره چند جوان بی کار در یک گروه است که در اینترنت با یکدیگر آشنا می‌شوند و این آشنایی سبب می شود آنها با یکدیگر قرار بگذارند و شوخی‌های مختلفی انجام دهند. اما این شوخی‌ها و تصمیم‌های نابخردانه منجر به بروز اتفاقی می شود.

گفتنی است؛ رخ دیوانه در ایام نوروز در سینما ساحل اصفهان به روی پرده می‌رود.

یک کمدی پربازیگر در سینما قدس اصفهان

"ایران برگر" توسط مسعود جعفری جوزانی، کارگردانی خوش فکر و خوش سابقه کارگردانی شده است.

این فیلم پر بازیگر که توسط جوزانی و محمد هادی کریمی نوشته شده، یک کمدی شلوغ است که داستانش در فضای معاصر روایت می شود. «ایران برگر» در روستای کیگا در حوالی امامزاده داوود و شهر تهران فیلمبرداری شده است

جوزانی در این فیلم که در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در بخش‌های بازیگر نقش اول مرد، فیلمبرداری، طراح صحنه و لباس، صداگذاری و صدابرداری نامزد بهترین‌ها شد و در بخش چهره‌پردازی جایزه هیئت داوران را از آن خود کرد، به روایت داستان رقابت دو شخصیت می‌پردازد که بر سر انتخابات شورای روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بازیگرانی همچون علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، حمید گودرزی ، احمد مهران فر، هادی کاظمی، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش و محمدرضا هدایتی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم از ابتدای ایام نوروز ۹۴ در سالن شماره ۱ سینما قدس اصفهان اکران می‌شود.

در سینما قدس اصفهان، مطلقا استراحت کنید!

عبدالرضا کاهانی از جمله فیلمسازان خوش فکر سینمای ایران است که آخرین ساخته او با نام " استراحت مطلق " امسال در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌هایی همراه بود و در نهایت در این جشنواره حضور نیافت و اکران آن از ۱۷ اسفندماه در تهران آغاز شد.

این فیلم که با حضور بازیگرانی همچون ترانه علیدوستی و رضا عطاران ساخته شده، از ابتدای ایام نوروز
در سالن شماره ۲ سینمت قدس به روی پرده می‌رود.

«استراحت مطلق» فیلمی پرلوکیشن است که تمامی بخش‌های آن در تهران فیلمبرداری شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «تهران مال توئه مگه؟»

گفتنی است؛ بابک حمیدیان، مجید صالحی، فریده فرامرزی (همسر رضا عطاران) و امیرشهاب رضویان از دیگر بازیگران حاضر در آخرین ساخته کاهانی هستند.

"روباه" بهروز افخمی در سینما خانواده

"روباه" جدیدترین ساخته بهروز افخمی است که به روایت دغدغه‌های این کارگردان درباره مسائل اجتماعی روز می‌پردازد.

این فیلم يک موضوع کاملا اجتماعي دارد که مرتبط با مسائل امنيتي و جاسوسي در حوزه موضوع انرژي هسته‌اي است، به عبارتي مسائل روز اجتماعي کاملا منطبق با مسائل هسته‌اي است و مذاکرات ۱+۵ در لابه لاي بستر فيلم جاري است

بازیگرانی چون بابک حميديان جلال فاطمي آرش مجيدي مرجان شيرمحمدي و حميد گودرزي در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

افخمی درباره آخرین ساخته خود چنین گفته است: "موضوع این فیلم همان موضوعی است که فکر می‌کنم در سینمای امروز ایران بسیار کمیاب شده است یعنی این نوع چشم‌انداز. در حقیقت از این فیلم‌های افسرده ملول و مایوس و فلسفه‌بافی که می‌بینم دیگر خسته شده‌ام و فکر می‌کنم تماشاچی هم خسته شده است بنابراین دوست داشتم یک فیلم بسازم که گرم و سرخوش باشد."

هر چند شاید خیلی از منتقدین سینما معتقد باشند فیلم افخمی آن چیزی نیست که باید باشد اما مهم آن است که افخمی تلاش کرده با این فیلم اعتراضی به شرایط موجود سینمای ایران بروز بدهد
گفتنی است؛ فیلم سینمایی روباه در ایام نوروز در سینما خانواده اصفهان اکران می‌شود.

"مجرد ۴۰ ساله" در سینما فرهنگیان

اما اگر در این ایام حال و هوای تماشای یک فیلم معمولی با مایه‌های طنز و کمدی را به سر داشتید، تماشای " مجرد ۴۰ ساله " را از دست ندهید.

این فیلم که توسط آرش معیریان ساخته شده، زندگی خانم دکتری ۴۰ ساله را روایت می کند که در رشته خود تبحر و تخصص دارد، اما در زمینه ازدواج و انتخاب همسر دچار مشکل است. با این حال او در طول داستان اتفاقاتی برایش رخ می دهد که موجب پیش رفتن فصه می‌شود.

ماهایا‌‌ پطروسیان، مجید صالحی، مهران‌ غفوریان، سیروس‌ گرجستانی، سحر‌‌ ولدبیگی، امیر‌ نوری، پوراندخت مهیمن، زویا امامی، دانیال عبادی، رویا شریف، فاطیما پاشایی و برزو ارجمند از بازیگران این فیلم هستند که از ابتدای نوروز در سینکا فرهنگیان اصفهان به روی پرده می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :