کد خبر: ۱۵۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 23 December 2015

پارکینگ، کلید قفل برج زاگرس

تسنیم- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه مالک برج سعیدیه باید در راستای تامین پارکینگ اقدام جدی داشته باشد، گفت: اجازه آغاز فعالیت برج زاگرس بدون تامین پارکینگ داده نمی‌شود.

فرهاد فرزانه درباره فعالیت کمیسیون ماده 100 همدان اظهار داشت: کمیسیون ماده 100 نهاد مستقلی است که متشکل از نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضاییه است که به ترتیب از وزارت کشور، شورای شهر و دادگستری اعضای آن معرفی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کمیسیون کاملا مستقل عمل می‌کند، افزود: در این کمیسیون تمامی مغایرت‌های ساخته شده با پروانه را بررسی کرده و جای تعامل نیست و مر قانون اجرا می‌شود.

فرزانه با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 100 با کسی مماشات ندارد، گفت: این کمیسیون همچون دادگاه عمل کرده و احکام این کمیسیون باید توسط اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان اجرایی شود.

وی درباره پرونده برج سعیدیه همدان نیز گفت: کمیسیون ماده 100 همدان در مراحل بدوی رای بر پلمب این برج را صادر کرده و کمیته تجدیدنظر نیز این حکم را تایید کرد که در نهایت نیز اجرا شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان بیان کرد: البته دیوان عدالت نهادی بالاتر از کمیسیون ماده 100 بوده و مالک برج سعیدیه دستور موقتی برای فک پلمب برج را از دیوان عدالت دریافت کرده است ولی این مسئله عاملی نمی‌شود که مشکلات برج سعیدیه برطرف نشود.

وی درباره تخلف این برج نیز گفت: در پروانه صادر شده برای این برج، طبقات کاربری مسکونی داشته ‌اند ولی به عنوان کاربری اداری استفاده شده است که سبب پلمب مجموعه شده بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان تصریح کرد: برج سعیدیه همدان در حال تامین پارکینگ بوده که باید در 6 طبقه اجرا شود و با تامین پارکینگ بخش قابل توجهی از مشکلات این برج رفع می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت برج زاگرس نیز گفت: این پروژه نیز متوقف شده تا زمانی که پارکینگ آن تامین شود و این بار تجربه شده است تا زمانی که پارکینگ‌ها تامین نشده اجازه آغاز فعالیت به این برج داده نشود.

فرزانه با اشاره به اینکه ابتدا باید پارکینگ احداث شده و سپس به مردم واگذار شود، تصریح کرد: متاسفانه این گونه برج‌ها بدون پارکینگ فعالیت خود را آغاز کرده و واحدها را به مردم واگذار می‌کنند که پس از مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این برج در حال تکمیل بوده و هنوز به اتمام نرسیده است، عنوان کرد: به مالک برج تاکید شده تا اقدامات لازم برای تامین پارکینگ داشته باشد و به هیچ عنوان در زمینه پارکینگ مماشاتی صورت نمی‌گیرد.

فرزانه اظهار داشت: مالک برج زاگرس چندین زمین را برای ایجاد پارکینگ پیشنهاد داده است ولی به سبب اینکه امکان ایجاد پارکینگ در این مناطق نبوده مورد موافقت قرار نگرفته و باید دوباره اقدام لازم را برای تهیه زمین انجام دهد.


کاندیداتوری آیت الله محمدی در خبرگان

همدان نیوز- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در آخرین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نام خود را در بین کاندیداهای استان ثبت کرد.

آیت اله غیاث الدین طه محمدی پس از حضور در گلزار شهدای همدان در فرمانداری شهرستان همدان حضور یافت و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

بر اساس آخرین آمار تعداد ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان رهبری در استان همدان تا امروز به 9 نفر رسیده است.

نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26آذرماه آغاز شده و امروز به پایان می رسد.

گفتنی است تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی تا پایان روز چهارم به 85 نفر رسیده است که باید دید تا روز جمعه چهارم دی ماه، چه تعداد در انتخابات مجلس دهم نام نویسی خواهند کرد.


فرسودگی 25درصداز بافت شهرهمدان

فارس - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 25 درصد بافت همدان جزء بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی است و 50 درصد جمعیت استان نیز در این بافت‌ها ساکن هستند.

محمد‌سعید ایزدی درسمینار «باز‌آفرینی شهری در بافت تاریخی شهر همدان» در همدان اظهار کرد: جریان شهرنشینی شتابان، شهر‌ها را با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی با اشاره به انجام تحقیقات در بافت‌های تاریخی گفت: حدود 21 هزار هکتار در 168 شهر‌ کشور در محدوده بافت تاریخی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: در اکثر شهر‌ها به دلیل مهاجرت با محدوده‌هایی روبه‌ رو هستیم که با افت کالبدی تصرف و توسعه‌یافته که در همدان می‌توان به مناطقی همچون منوچهری،‌ حصار، دیزج و سیلو اشاره کرد.

وی به محلات میانی در شهر‌ها اشاره کرد و ادامه داد: محلات بیرون از رینگ اول و فاقد بافت تاریخی، نیز از مسائل و مشکلات و افت منزلت مکانی و اجتماعی رنج می‌برند.

ایزدی با بیان اینکه فرصت‌های بی‌نظیری در دل شهر‌ها وجود دارد، تصریح کرد: اماکنی در شهر‌ها وجود دارد که به حال خود رها شده است، از جمله می‌توان به یک زمین سه هکتاری در همدان که سابق بر این در اختیار زندان بود و هنوز بلا تکلیف است، اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اراضی متروکه، ساختمان‌های خالی از سکنه و اراضی که همگونی با شهر‌ها ندارند نیز جزء فرصت‌ها محسوب می‌شوند اما نسبت به این فرصت‌ها بی‌توجه هستیم.

وی با اشاره به محلات حاشیه شهر‌ها و رودخانه‌های شهری یادآور شد: محلاتی با هسته‌های روستایی همچون علی‌آباد و قاسم‌آباد در همدان نیز وجود دارد که متأسفانه نتوانسته‌اند تشکیل ساختاری هماهنگ با ساختار شهری داشته باشند.

ایزدی با تأکید بر اینکه محلات، رودخانه‌ها و برخی اماکن بافت تاریخی رگه‌های حیاتی شهر هستند، افزود: متأسفانه گاهی این رگه‌ها به خیابان،‌ پاساژ یا شبکه اگوی فاضلاب تبدیل می‌شوند و گاهی آنها را از بین می‌بریم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری اظهار کرد: عرصه‌های وسیعی از شهر‌ها با معضل تنزل کیفیت روبرو هستند و از شاخص‌های پایین زیست‌پذیری برخوردارند.

وی با تأکید بر اینکه در برخی موارد مدیریت و روند توسعه اشتباه است، گفت: تعطیلات مداوم در تهران به دلیل آلودگی یک نمونه از این اشتباهات است.

ایزدی تهران را محل تلاقی دو کریدور دانست و بیان کرد: اما در طول دو قرن اخیر به دلیل اشتباهات رخ داده مسائل و مشکلاتی در این شهر رخ داده است.

وی 25 درصد بافت همدان را جزء بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی برشمرد و یادآور شد: 50 درصد جمعیت استان همدان نیز در این بافت‌ها ساکن هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای مواجهه با مسائل و مشکلات موجود در شهرنشینی، استفاده از پروژه بازآفرینی است که وزارت راه و شهرسازی این سیاست را به عنوان اسناد و نسل جدید اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه از دهه 80 به بعد واژه «بازآفرینی» به میان آمد، تصریح کرد: تلاش بر توجه توأمان به وجوه اقتصادی،‌ اجتماعی،‌ زیست‌محیطی و کالبدی است که این مهم‌ترین تفاوت این سیاست با سایر سیاست‌هاست.

ایزدی با تأکید بر اینکه شهر‌ها باید به عنوان یک سازمان اجتماعی، اقتصادی و پدیده اکولوژیک مورد توجه قرار گیرند، گفت: باید در اجرای پروژه‌ها همه وجوه تأثیر‌گذار و نیرو‌های جلوبرنده شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: امروز باید بازآفرینی بر مبنای توجه به حضور و مشارکت اجتماعی صورت گیرد و سیاست بازآفرینی به لحاظ موضوعی و موضعی به ابعاد جامع توجه کند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واژه تاب‌آوری تأکید کرد: امروزه شهر‌ها تاب مقاومت در مقابل هیچ سانحه‌ای را ندارند که باید به این مهم توجه داشته باشیم.

وی به روز پنجم دی ماه روز «ایمنی در مقابل زلزله» اشاره کرد و گفت: در دولت قبل این روز حذف شده بود اما باید به این مسائل مهم توجه کرده تا شاهد زلزله و بلایای زیان‌آور نباشیم.

ایزدی چندین نقطه بازآفرینی در تهران را برشمرد و بیان کرد: پادگان ایرانشهر به خانه هنرمندان،‌ کشتارگاه بهمن به فرهنگسرای بهمن و زندان قصر به باغ‌موزه قصر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با کمترین و ساده‌ترین امکانات و ابزار نیز می‌توان بازآفرینی کرد، یاد‌آور شد: بازآفرینی در نقاط و بافت‌های مختلف نیاز به هزینه‌های بالا، امکانات و ابزار خاصی ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شهر‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و سیاست‌های شهری در این خصوص در دهه‌های اخیر اجرا شده که در دستور کاری جدید به کیفیت شهر‌ها توجه شده و راه حل‌های کارآمد ارائه می‌شود.


بی میلی صنعتگران همدانی برای حضوردرشهرک‌های صنعتی

تسنیم - معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به عدم استقبال مردم از شهرک‌های صنعتی به دلیل قیمت و هزینه بالای این شهرکها گفت:باید انگیزه لازم برای حضور صنعتگران در شهرک‌های صنعتی همدان ایجاد شود.

محمودرضا عراقی در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اظهار داشت: باید انگیزه‌های لازم را برای ورود تولیدکنندگان به شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: مشاغل پرسروصدا مانند آهنگران، تولیدکنندگان در و پنجره و خدمات اتومبیل باید در حواشی شهر و شهرک‌های صنعتی ساماندهی شوند.

وی افزود: در سالیان گذشته چندین بار برای موضوع هدایت این‌گونه مشاغل به خارج از شهر، جلسه برگزار شده و ماده و تبصره نوشته شده است ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

عراقی با بیان اینکه شکایات مردمی بهترین راهکار برای دریافت و حل مشکلات است، تاکید کرد: باید موانع را از جلوی پای مردم برداشته و انگیزه کارهای جدید را ایجاد کنیم.

کیوان گردان نیز در این جلسه گفت: بیشتر شهرک‌های صنعتی در استان زیان‌ده بوده و با مشکلات زیادی روبرو هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: شرایط واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی بسیار مناسب بوده و در اینگونه شهرک‌ها امکانات به متقاضیان واگذار می‌شود.

شهرام طهماسبی نیز در جلسه خطاب به مدیریت شهرک‌های صنعتی گفت: شهرک‌های صنعتی از درآمد و منابع دولتی خریداری می‌شود و شرکت شهرک‌ها به شخصه کاری انجام نمی‌دهند، از این رو زمین‌ها را به قیمت کمتر در اختیار متقاضیان قرار دهید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان عنوان کرد: تاکنون منابع زیادی صرف ساماندهی مشاغل پرسروصدا شده است ولی تاکنون به صورت جدی به این مسئله نپرداخته ‌اند و یک هم ‌فکری و هم ‌صدایی در این‌باره احساس می‌شود.

وی درباره مجوز احداث باغ وحش در حوالی غارعلیصدر، نیز گفت: متاسفانه برای علیصدر کار و فرصت گردشگری مناسب انجام نشده است و باید سرمایه‌ گذاران را برای ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر حمایت کرد.

در پایان جلسه با احداث پایگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در محور ملایر، همدان، احداث کارگاه بلوک‌زنی در جورقان، کارگاه تولید و شست‌و شوی شن و ماسه در مسیر رزن، کارگاه تولید آسفالت در محور ملایر، احداث باغ وحش در روستای قلیچ و غیره موافقت به عمل آمد.


جنگنده های روسی در پایگاه نوژه

همدان پیام - مؤسسه «امریکن انترپرایز» مدعی شده جنگنده‌های روسیه برای حمله به مواضع داعش از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان استفاده می‌کنند

یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و تحلیل‌ها، مدعی استفاده جنگنده، بمب ‌افکن‌های روسیه از پایگاه‌ های هوایی ایران از جمله پایگاه شهید نوژه همدان برای حمله به مواضع داعش در سوریه شد.

فارس آورده که اندیشکده «امریکن انترپرایز» در گزارشی با ادعای استفاده از فضا و پایگاه‌های هوایی ایران از سوی نیروی هوایی روسیه نوشت: به نظر می‌رسد ارتش ایران اجازه دسترسی و استفاده از پایگاه‌های هوایی خود را در حمایت از روسیه در حمله علیه مواضع مخالفان دولت سوریه می‌دهد.

در این گزارش با اشاره به «اتکا بیشتر مسکو به ایران» در حمایت از دولت «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوریه آمده است: «ولاد یمیر پوتین» رئيس ‌جمهور روسیه نیاز به دالان هوایی مطمئن و آشکاری برای حملات خود در سوریه دارد و این دالان هوایی ضرورتاً از فضای ایران عبور می ‌کند و این مسأله در هنگامه افزایش تنش بین ترکیه و روسیه است. واقعیتی‌ که افزایش وابستگی روسیه به ایران را نشان می ‌دهد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ایرانی بمب‌ افکن‌های روس را در هنگام عبور از فضای کشور خود پشتیبانی می‌کنند و در این مأموریت «توپولوف 160 بلک جک» (Tu-95MS Bear)، « توپولف 95 ام اس» (Tu-95MS Bear) و « توپولوف 22 ام » (Tu-22M Backfire) از اواخر نوامبر و از مسیر جنوب غربی ایران مأموریت علیه داعش در سوریه را آغاز کردند. این جنگنده، بمب ‌افکن‌ ها با گذر از جنوب غربی تهران، عبور از اصفهان و اهواز و گذر از بصره در عراق عازم عملیاتشان در سوریه شدند.

به نوشته این اندیشکده، تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حداقل در یک مورد جنگنده‌های پیشرفته روسی عازم عملیات سوریه یا در مسیر بازگشت از عملیات از پایگاه‌های هوایی ایران استفاده کردند. همچنین پایگاه‌ هوایی شهید نوژه در غرب ایران و در شمال استان همدان (پایگاه سوم شکاری کبودراهنگ) نیز از سوی جنگنده «سوخو 34 فول بک» و هواپیمای ترابری «ایلوشین 76» در 24 نوامبر سال جاری استفاده شده است.

در انتهای این گزارش آمده است: زمان رویت جنگنده سوخو 34 روسیه در پایگاه شهید نوژه همدان و انتظار برای هواپیمای ترابری ایلوشین 76 نشان می‌دهد که این جنگنده در صدد عملیات پشتیبانی و تعمیر یا جایگزینی نفرات و ترک فوری پایگاه مذکور بوده است.


زمین خواری با حیله های جدید

مهر - مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه شاهد حیله‌های وسیعی درزمینهٔ زمین‌خواری هستیم، گفت: ۴درصد از اراضی ملی و دولتی در معرض زمین ‌خواری است.

اکرم توفیقی در نشست خبرنگاران بابیان اینکه سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور طبق قانون چند وظیفه بر عهده دارد که حفظ، احیا، توسعه و بهره ‌برداری از منابع طبیعی کشور ازجمله وظایف سازمان جنگل‌ها است، گفت: ایجاد زیرساخت برای این چهار وظیفه در دفتر حدنگاری عملی می‌شود.

وی عنوان کرد: شناسایی و تشخیص اراضی ملی و تفکیک این اراضی از مالکیت‌های حقیقی و حقوقی از دیگر وظایف این مجموعه است به ‌نحوی‌که اطلاع ‌رسانی و آگاهی بخشی به افراد در خصوص این اراضی و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی مهم‌ترین وظایف دفتر ممیزی و حد نگاری محسوب می‌شود.

توفیقی با تأکید بر اینکه اطلاع دادن به اشخاص در خصوص اراضی و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی از دیگر وظیفه ‌های این مجموعه است، گفت: قانون حد نگاری کشور از ۲۳ اسفند سال گذشته ابلاغ و در سال ۹۴ اجرایی شد.

باید اسناد را حدنگاری کرد تا امکان سوءاستفاده به حداقل کاهش یابد

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر اینکه اخذ اسناد حدنگاری همان «کاداستر» اراضی ملی و دولتی است، گفت: باید اسناد را حدنگاری کرد تا امکان سوءاستفاده به حداقل کاهش یابد که در این زمینه حوزه مأموریت ما کل کشور از اراضی ساحلی در شمال تا اراضی در جنگل را تحت پوشش قرار می‌دهد.

توفیقی بابیان اینکه حوزه مأموریت دفتر ممیزی، کل کشور است، عنوان کرد: تاکنون اسناد بیش از ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی به نام دولت اخذشده و اسناد ۱۲ میلیون هکتار به اسناد تک‌برگی تبدیل و به حدنگاری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف این مجموعه رسیدگی به اعتراضات اشخاصی است که در مسیر اجرای قانون بنا بر دلایلی حقوقی را برای خود قائل هستند، گفت: رسیدگی به شکایات مردمی یکی دیگر از وظایف دفتر ممیزی محسوب می‌شود که در مسیر اجرای قانون باید اعتراضات مردم را ثبت کنیم.

بیش از ۲۳۵ هزار فقره اعتراض تعیین تکلیف اراضی ثبت‌ شد

توفیقی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۷ تاکنون بیش از ۲۳۵ هزار فقره اعتراض در ۳۹۷ دبیرخانه تعیین تکلیف اراضی ثبت‌شده است، گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار اعتراض رسیدگی نشده باقی‌مانده که علت اصلی آن نیز اعتراضات زیاد است.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه شاهد وصول اعتراضات مردمی هستیم و یکی دیگر از وظایف بر اساس قانون جدید، رسیدگی به رفع تداخلات اراضی ملی و دولتی و اجرای قوانین موازی در عرصه‌های مختلف است، گفت: امروز شاهد کاهش مشکلات ناشی از بحث مالکیت‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره هدف سفر به همدان نیز بابیان اینکه همدان یکی از استان‌های پایلوت کشور برای اصلاح هندسی نقشه‌های منابع طبیعی بوده که دستورالعمل‌های اصلاح هندسی و انجام حدنگاری کشور و همدان نیز تدوین و ابلاغ‌شده است، گفت: اعتبار خوبی برای استان همدان در سال جاری پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای حدنگاری در استان همدان بااعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت‌ها فراهم‌شده و پروژه ازنظر فنی ۱۵۴ هزار هکتار در برنامه پیش‌بینی‌شده، گفت: دغدغه‌ای از این نظر که پروژه با مشکل روبه‌رو شود وجود ندارد و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار عرصه را در نخستین سال اجرای حدنگاری بااعتبار ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی می‌کنیم.

سند ۸۵ درصد از کل اراضی کشور باید به نام دولت اخذ شود

توفیقی بابیان اینکه حدنگاری باید در کل کشور به اجرا درآید، گفت: سند ۸۵ درصد از کل اراضی کشور باید به نام دولت اخذ و ۲۵ درصد باقی‌مانده نیز به‌استثنای بستر دریاها تفکیک شود.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: مهم‌ترین چالش‌های اجرای حدنگاری تأمین اعتبار کافی و وسعت بالای اراضی مورد هدف است چراکه این طرح باید در هر هکتار از سطح کشور با حساسیت بالا اجرا شود.

توفیقی بابیان اینکه امسال باید ۷ میلیون هکتار از اراضی کشور حدنگاری شود که برای آن اعتباری افزون بر ۲۳ میلیارد تومان به تصویب رسیده است، گفت: این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۴۶ میلیون هکتار باید حدنگاری شود.

وی در موردبحث اوقاف و اراضی وقفی این سازمان نیز گفت: اوقاف متولی سیاست‌گذاری است و هدایت موقوفات را بر عهده دارد و مالکیت اصلی در موقوفه زمانی است که یک شخصیت حقیقی عرصه و عیان را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: در روند قوانین قبل از سال ۴۱، اشخاص مالک جنگل و مرتع بودند و بر این مبنا در آن زمان یک سری وقف صورت گرفته و باعث بروز اختلافات شده که برای حل این مشکل قانون‌گذار با الحاق ۲ تبصره به قانون اراضی موقوفه، تاریخ مبنای ملی بودن اراضی در خصوص موقوفات را به سال ۶۵ ارتقا داد بدین معنا که اراضی که در تا این تاریخ وقف‌شده از شمول اراضی ملی ابطال و با این کار ۹۰ درصد اختلافات حل شد.

بخش عمده‌ای از اختلافات اوقاف و منابع طبیعی فقط یک ادعا بود

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه بخش عمده‌ای از اختلافات فقط یک ادعا بود، گفت: آمار و عملکرد منابع طبیعی درباره زمین‌خواری نشان‌دهنده آن است که عمده ساخت‌وسازهایی که امروزه شاهد آن هستیم بیشتر درزمینهٔ تغییر کاربری اراضی است که این ساخت‌وسازها باید قلع‌وقمع شود.

وی عنوان کرد: در قانون اراضی گاهی اختیاراتی در رابطه با ساخت‌وساز به مالک داده‌شده بدین‌صورت که اگر باغی در اختیار دارد می‌تواند در آن خانه کارگری بسازید درحالی‌که درواقع زمین‌خواری دغدغه اصلی در سازمان جنگل‌هاست.

توفیقی بابیان اینکه شاهد حیله‌های وسیعی درزمینهٔ زمین‌خواری هستیم و دست‌اندازی به اسناد و به‌نوعی زمین‌خواری ازجمله کارهای سو استفاده گران است، گفت: راهکار حل این معضل تثبیت مالکیت دولتی است و باید اسناد را بر اساس اطلاعات حقوقی به ثبت برسانیم و با زمین‌خواری به مبارزه بپردازیم.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه بابیان اینکه حتی شاهد دست‌اندازی به اراضی اشخاص نیز هستیم، ادامه داد: اجرای قانون حدنگاری ۵ ساله تعیین‌شده و حدنگاری ۱۴۶ میلیون هکتار اراضی کشور باید در مدت ۵ سال انجام شود.

افکار عمومی در اجرای طرح حدنگاری و جلوگیری از زمین‌خواری مؤثرتر از تجهیزات و امکانات است

وی افکار عمومی را در اجرای طرح حدنگاری و جلوگیری از زمین‌خواری مؤثرتر از تجهیزات و امکانات دانست و اظهار داشت: افکار عمومی و مردم کمک کنند تا سیاست‌‌گذاران، قانون‌ گذاران و برنامه‌ ریزان با تأمین منابع اعتباری و امکانات مدرن زمینه اجرای این طرح را در مدت ۵ سال فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه افکار عمومی باید از قانون‌گذاران و دولت بخواهند که زیرساخت‌های جلوگیری از زمین‌خواری را فراهم کنند، گفت: توانایی اجرای این امر خطیر را هیچ‌کس جز مردم ندارند و اگر دستورات مقام معظم رهبری اجرا شود زمین‌خواری محو می‌شود.

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه قانون حدنگاری اسفند ۹۳ ابلاغ‌شده و باید مسئولان به افکار عمومی پاسخگو باشند که آیا ۷ میلیون حدنگاری برای یک سال کافی است؟ گفت: یک بخش دیگر از امور اراضی برای طرح‌های عمرانی و خدمات و تجارت بکار می‌رود که در این زمینه یکی از کارها خدمات‌رسانی به طرح‌های مصوب و تأمین زمین برای اجرای این طرح‌هاست.

توفیقی با تأکید بر اینکه دولت با مکانیسم پیچیده‌ای روبه ‌روست اما در قوانین همیشه یک نکته عنوان‌شده که اولویت با بهره‌بردار عرفی و کسی است که در عرصه اراضی سکونت دارد، گفت: برای این منظور در مناطق مرزی با طرح‌های مرتع‌داری عرصه مرتع و جنگل در اختیار مرتع‌داران قرار می‌گیرد و دستگاه‌ها ملزم به رعایت حقوق این اشخاص هستند.

سال آینده ۱۴ تا ۱۵ میلیون هکتار از اراضی ملی حدنگاری می شود

مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه پیش‌بینی‌شده سال آینده ۱۴ تا ۱۵ میلیون هکتار از اراضی ملی حدنگاری شود، گفت: نقش خبرنگاران درزمینهٔ آگاهی بخشی به افکار عمومی مهم است.

وی بابیان اینکه خبرنگار ذهن بیدار جامعه است، گفت: خبرنگار باید با طرح سؤال و پیگیری مراحل اجرای کار به روند اجرای این طرح کمک کند


همدان در روزهای سرد زمستانی

ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای همدان شامگاه سه شنبه به 16 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و هم استانی ها شب سردی را سپری کردند.

نادر پیرتاج با بیان اینکه این سرما در دی ماه برای استان همدان بی سابقه نیست گفت: دمای نقاط مختلف استان در 24 ساعت گذشته بین 10 تا 16 درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده که همدان سردترین نقطه استان بود.

وی افزود: شامگاه چهارشنبه به دلیل ابری بودن هوا، دما کمی افزایش می یابد اما این سردی هوا همچنان در استان همدان ماندگار است.

پیرتاج اظهار کرد: آسمان همدان تا 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی مه رقیق و از روز پنجشنبه به تدریج موج ضعیف بارندگی وارد استان همدان می شود و روز جمعه در برخی از نقاط استان همدان ریزش برف پیش بینی می شود.


گندله‌ سازی اسدآباد درانتظار افتتاح

ایسنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با وجو پیشرفت مناسب، کارخانه گندله‌سازی اسدآباد در بهمن امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد.

"حمیدرضا متین" ، با بیان اینکه کارخانه گندله‌ سازی اسدآباد 81 تا 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 83 درصد از ماشین ‌آلات این کارخانه نصب شده است و پیش‌ بینی می‌شود در سال 95 به افتتاح برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 16 درصد از ماشین ‌آلات مورد نیاز این کارخانه خارجی است، هنوز این تجهیزات تامین نشده است.

وی با بیان اینکه این پروژه وضعیت مناسبی از نظر پیشرفت دارد، افزود: سهام‌ داران این پروژه اعلام کردند مشکل کسری مالی دارند که ما آماده کمک به این پروژه هستیم.

متین تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، پروژه گندله ‌سازی اسدآباد در بهمن امسال به افتتاح نمی‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه تا کنون 75 میلیارد تومان برای اجرای پروژه گندله‌ سازی اسدآباد هزینه شده است، خاطرنشان کرد: کل سرمایه‌گذاری این طرح 110 میلیارد تومان است.

مجوز کارخانه خودروسازی بهار صادر شده است

وی درخصوص کارخانه خودروسازی شهرستان بهار نیز یادآور شد: مجوز اجرای این طرح صادر شده و چندین قطعه زمین به سرمایه‌گذار پیشنهاد شده است.

متین گفت: سرمایه‌گذاران این پروژه تکنولوژی این طرح را از آسیایی به اروپایی تغییر خواهند داد که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

ظرفیت تولید 2هزار دستگاه خودرو در بهار

وی با اشاره به ظرفیت تولید این کارخانه، عنوان کرد: کارخانه خودروسازی شهرستان بهار ظرفیت ساخت هزار دستگاه ون و هزار دستگاه وانت را داراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: پروژه کارخانه خودروسازی بهار در چند فاز با ظرفیت‌های مختلف اجرایی خواهد شد که در فاز اول 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

صدورمکانيزه ای اسناد حمل بار

در ایام اربعين قریب به یک ميليون نفر از مرز مهران وارد خاک عراق شدند که در این ایام یک هزار و100 دستگاه اتوبوس از استان همدان برای جا به جایی زائران حسينی اعزام شدند.

سيستم حمل و نقل کشور دارای زیرساخت های خوبی است و همچنين راه های کشور ما از کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی درجه دو در وضعيت مناسبی بسر می برد.

به گزارش همدان پرس؛ مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در آئين بزرگداشت هفته حمل و نقل و رانندگان گفت: گرچه نگاه مردم به سيستم حمل و نقل با دیدگاه سنتی است اما تمامی اسناد حمل بار به صورت مکانيزه ای صورت می گيرد.

نصرت الله حيدری، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در آئين بزرگداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در جمع اعضای راهداران و انجمن صنفی رانندگان ناوگان باری گفت: مجموعه حمل و نقل استان یک خانواده ای 30 هزار نفری را تشکيل می دهند و در این ایام قدردان زحمات و تلاش شبانه روزی این قشر از جامعه هستيم.

وی تصریح کرد: در ایام اربعين قریب به یک ميليون نفر از مرز مهران وارد خاک عراق شدند که در این ایام یک هزار و 100 دستگاه اتوبوس از استان همدان برای جا به جایی زائران حسينی اعزام شدند.

حيدری خاطرنشان کرد: حمل و نقل جاده ای دارای انعطاف پذیری و جذابيت خاص خود است وحمل و نقل استان همدان100 در صد از طریق جاده صورت ميگيرد و با توجه به موقعيت جغرافيایی سهم حمل و نقل ریلی و هوایی کمتر از یک درصد است.

حيدری با بيان اینکه امروزه نگاه مردم به سيستم حمل و نقل دیدگاه سنتی است، بيان داشت: این در حاليست که تمام اسناد بار به صورت مکانيزه انجام می شود و تمامی موارد مربوط به رانندگان ناوگان باری اعم از حق بيمه تأمين اجتماعی، کارت سلامت و... از طریق کارت هوشمند انجام می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: بهره وری سيستم حمل و نقل در کشور پایين تر از سایر کشورهای پيشرفته است است به طوری که یک کاميون در سال 50 الی 70 هزار کيلومتر پيمایش دارد و در سایر کشورها این ميزان 150 الی 170 هزار کيلومتر است که سه برابر ناوگان باری ما ارائه خدمات می دهند و باید در این زمينه تدابيری اندیشيده شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان ادامه داد: سيستم حمل و نقل کشور دارای زیرساخت های خوبی است و همچنين راه های کشور ما از کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی درجه دو در وضعيت مناسبی بسر می برد.

مديريت بحران استانداري همدان گفت: ایجاد وقفه در صنعت حمل و نقل موجب بزرگترین ضربه اقتصادی به کشور می شود.

عليمردان طالبی، مديريت بحران استانداري همدان در آئين بزرگداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در جمع اعضای راهداران و انجمن صنفی رانندگان ناوگان باری با اشاره به اهميت حمل و نقل در جامعه، گفت: اگر صنعت حمل و نقل باری و مسافربری دارای وقف در جامعه شود مشکلات عد یده ای را به وجود می آورد.

وی افزود: اهميت حمل و نقل همانند انتقال گردش خون به بدن است که اگر درآن وقفه ای ایجاد شود موجب بروز مشکل و معضل در سيستم بدن می شود و اگر در بخش حمل و نقل ناوگان باری و مسافربری وقفه و رکودی در کشور ایجاد شود بزرگترین ضربه را کشور می خورد.

وی تصریح کرد: بسياری از راهداران در محورها با تلاش های شبانه روزی خود در راه ماندگان را کمک می کنند و در واقعه این مهم به عنوان یک صدقه محسوب می شود.

در ادامه مراسم سرهنگ مهدی شاکری، رئيس پليس راه استان همدان نيز با اشاره به فعاليت بخش مسافر در ایام اربعين از آن به عنوان یک حماسه ملی و بين المللی یاد کرد که با توجه به حجم بزرگی از مسافرت ها بدون کوچکترین حادثه در حمل و نقل عمومی صورت گرفته شد.

وی با بيان اینکه سال گذشته برنامه ریزی ها لازم برای اربعين صورت نگرفته بود، افزود: امسال برای انتقال زائران حسينی برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته شد زیرا 58 درصد در تلفات و 36 درصد در مجروحين نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان کاهش داشتيم.

هاشم مظاهری، دبير انجمن صنفی رانندگان استان همدان نيز گفت: رانندگانی که دارای تخلفات 35 گانه می شدند کارت هوشمند آنان از یک تا شش ماه غير فعال می شد که با پيگيری های صورت گرفته در صورت مشاهده تخلف، برای نخستين بار تنها به تذکر بسنده کنند.

مظاهری گفت: یکی از آرزوهای دیرینه رانندگان باری این بود که شغل آنان جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود که با پيگيریهای انجام شده با 85 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی در قابل دو فوریت به دبيرخانه تدوین قوانين مجلس اعلام وصول شده و اميدواریم این طرح قبل از اتمام وقت قانونی مجلس شورای اسلامی به هيأت رئيسه اعلام شود.


حضور بانویی ازهمدان برای مجلس خبرگان رهبری

نافع - تعداد نامزدهای مجلس خبرگان رهبری که تا پیش از این 10 نفر بود با حضور یک زن به 11 نفر رسید.

آیت ا... سید مصطفی موسوی اصفهانی، آیت ا... غیاث الدین طه محمدی و حجج اسلام محمد احمدوند، علی رازینی، فرامرز فیاضی آورزمانی، مجید گوهری رفعت، مصطفی عباسی، امیر حسین زاده، محمد محمدی قائنی و علی اصغر پاک برای حضور در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودند.

یک بانو به نام "طاهره سادات" با ثبت نام در فرمانداری برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرد.

وی که شنیده می شود خانه دار است؛ تنها نامزد زن این دوره از مجلس خبرگان رهبری در همدان است.

پیش از این قرار بود؛ ثبت نام تا ساعت 16:30 امروز چهارشنبه 2 دی پایان یابد، اما بر اساس تصمیم ستاد انتخابات کشور، مهلت ثبت نام داوطلبان خبرگان در 31 استان کشور تا ساعت 18 روز چهارشنبه تمدید شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار