تابناک: مهلت ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۲۴ چهارشنبه به پایان رسید و در مدت ۷ روز ثبت نام، ۶۱ نفر از حوزه انتخابیه استان اصفهان برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۱۵۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 24 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، ثبت‌نام داوطلبان حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز پنجشنبه 26 آذرماه سال جاری آغاز شد و شامگاه چهارشنبه پس از 7 روز به پایان رسید. در مجموع 7 روز مهلت ثبت نام از داوطلبان در استان اصفهان 61 نفر برای حضور در انتخابات این حوزه آمادگی خود را اعلام کردند. در این میان 58 نفر از ثبت نام کنندگان آقا و 3 نفر نیز خانم هستند.

با توجه به اصرار فرمانداری اصفهان برای اعلام نکردن اسامی داوطلبان، خبرگزاری تسنیم موفق به کسب اسامی و سوابق 41 نفر از این داوطلبان شده که در ادامه آمده است:

آیت‌الله مرتضی مقتدایی

آیت‌الله مرتضی مقتدایی متولد 1314 در اصفهان است. همزمان با کشف حجاب، پدر او همراه با خانواده خود به روستای «خوراسگان» رفت تا ضمن آزادی بیشتر، امورات شرعی مردم را نیز سامان دهد. وی پس از به پایان رساندن دوره ابتدایی، در آن روستا (که هم اکنون یکی از مناطق شهر اصفهان است) علوم اولیه حوزوی را نزد پدر فرا گرفت.

وی در سال 1331 برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه اصفهان شد و دو سال هم در درس خارج شرکت کرد و در سال 1338 به حوزه علمیه قم عزیمت کرد. در قم نیز در درس خارج امام خمینی (ره) و برخی دیگر از علما شرکت کرد و در این میان، به تحصیل علوم عقلی و شرکت در کلاس‌های اخلاقی نیز کوشش داشت. در سال 1340 نیز به کلاس‌هایی که سید محمد بهشتی برای آشنایی فضلای قم با علوم جدید راه اندازی کرده بود، راه یافت.

آیت الله مقتدایی همزمان با تحصیل حوزوی، به تدریس نیز پرداخت و چند سال به تدریس خارج فقه در مدرسه مروی تهران و سپس حوزه علمیه قم، اشتغال داشت که تدریس او در حوزه قم درکنار دیگر مسئولیت‌هایش تاکنون ادامه دارد. همچنین وی به تقریر دروس خارج یا عالی اساتید خود پرداخته است.

با پیروزی انقلاب اسلامی حضور آیت‌الله مقتدایی در صحنه‌های سیاسی ادامه داشت. در اسفند 57، با ابلاغ قضایی که برخی از اعضای جامعه مدرسین آن را صادر کرده بودند، وی بر قضاوت در دادگاه‌های انقلاب، منصوب شد. در فروردین 58 امام(ره) او را برای امر قضا به خرمشهر، آبادان و نیز ملایر و زنجان اعزام کرد. وی همچنین در دادگاه‌های تهران و قم، به طور موقت، مشغول به کار شد. در کارنامه مسئولیت‌های وی بعد از انقلاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  قاضی دادگاه‌های انقلاب اسلامی، عضو و سخنگوی شورای عالی قضایی، ریاست دیوان عالی کشور، ریاست دادسرای دیوان عالی و دادستانی کل کشور، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضویت در شورای عالی حوزه علمیه قم، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره دوم و سوم از استان اصفهان، تدریس دروس سطح و خارج در حوزه علمیه قم، مدیریت حوزه‌های علمیه، رئیس حوزه علمیه قم. وی هم اکنون نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد متولد 1323 در روستای ظفرقند اردستان است. وی از سال 1337 وارد حوزه علمیه قم شد و در سال 1343 به حوزه نجف رفت.

وی  تا سال 1343 دروس مقدماتی و قسمت عمده کتب سطح حوزه را در محضر اساتید حوزه علمیه قم فرا گرفت و در اواخر سال 43 تقریبا همزمان با تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه برای ادامه تحصیل به نجف اشرف مشرف شد سپس در اواخر سال 48 از شهر نجف به ایران مراجعت کرد و حوزه علمیه قم به ادامه تحصیل خارج فقه و اصول پرداخت. آیت‌الله طباطبایی نژاد از سال 1342 تدریس دروس حوزوی را شروع کرد که تاکنون ادامه دارد.

در کارنامه مسئولیت‌های وی از ابتدای انقلاب تاکنون می‌توان به عضویت در دادگاه‌ عالی انقلاب، عضویت در دیوان عالی کشور، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های سوم و چهارم، نماینده شورای نگهبان در شورای علی آموزش و پرورش، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و سرپرستی دینی شیعیان این کشور، مدیر حوزه علمیه اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از سال 81 و امام جمعه اصفهان اشاره کرد.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، رئیس کمیسیون بررسی راههای پاسداری و حراست از ولایت فقیه و عضو کمیسیون اصل  107 و  109 قانون اساسی مجلس خبرگان، رئیس کمیته همکاری‌های استان ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، عضو شورای سیاست‌گذاری تبلیغ، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان اصفهان، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان، ریاست بنیاد بین المللی غدیر استان، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان، ریاست شورای فرهنگ عمومی استان، ریاست بنیاد فرهنگی المهدی، ریاست ستاد شعبانیه استان، ریاست ستاد زکات استان،  از دیگر مسئولیت‌های وی است.

آیت‌الله ابوالحسن مهدوی

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی متولد 1341 در اصفهان است. وی از ابتدای جوانی بر فراگیری علوم دینی در حوزه علمیه اصفهان مشغول به تحصیل شد.

آیت‌الله مهدوی در دوره سوم مجلس خبرگان حضور یافت و در حال حاضر نماینده استان اصفهان در این مجلس است. از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تدریس خارج فقه و تفسیر قرآن، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، روحانی هیئت رزمندگان اصفهان، مشاور در امور دینی، اخلاقی و خانوادگی، رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه فرهنگی المهدی(عج)، حمایت معنوی و مادی از کانون‌های فرهنگی مساجد و مراکز دینی، ارائه آموزش‌های فرهنگی به منظور اعتلای سطح مدیریت فرهنگی، تقویت و گسترش برنامه ریزی‌های پژوهشی و تحقیقی و تولید فکر. وی در حال حاضر امام جمعه موقت اصفهان است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی

آیت‌الله عبدالنبی نمازی‌ در سال 1324 در شهر بوشهر به دنیا آمد. پدرش مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ احمد نمازی فرزند آیت الله حاج شیخ حسین نمازی دشتی بود. آیت الله نمازی پس از طی دوره دبستان، به حوزه رو آورد و پس از طی دروس ادبیات عرب در آبادان در سال 1341 به نجف اشرف عزیمت کرد و در مدرسه علمیه بادکوبه سکونت گزید. او پس از چند سال بهره‌مندی از آن شهر مبارک به قم مراجعت کرد. وی در قم نیز به درس خارج بسیاری از بزرگان راه یافت و در این میان از شرکت در دروس فلسفه و اخلاق نیز باز نماند.

بخشی از فعالیت‌های سیاسی پس از انقلاب اسلامی به قوهٔ قضائیه بر می‌گردد و وی کار خود را در دستگاه قضایی با قبول سمت «حاکم شرع» ‌ در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین آغاز کرد. در کارنامه سیاسی آیت الله نمازی، قاضی شرع دادگاههای انقلاب اسلامی ‌غرب کشور در سال‌های 58 و 59، نمایندگی امام و فرماندهی سپاه منطقه 2 کشوری، مسئولیت بخش آمار و بررسی شورای مدیریت حوزه علمیه قم، مسؤولیت آموزشهای عقیدتی ـ سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره دوم و سوم از استان بوشهر، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم از استان تهران، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دادستان کل کشور دیده می‌شود. وی هم اکنون نماینده ولی فقیه در کاشان، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه کاشان است.

آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی

آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی متولد 1326 در اصفهان است، وی پس از تحصیل در دوره دبستان راهی قم است تا تحصیلات حوزوی را در این شهر پشت سر بگذارد. وی با پایان‌ یافتن‌ دروس‌ دوره‌ سطح‌، به‌ درس‌ خارج‌ آیات‌ عظام‌ شیخ‌ مرتضی حائری‌، شریعتمداری، اراکی‌ و میرزا هاشم‌ آملی‌ رفت‌ اما به طور عمده‌ در حدود 12 سال‌ از محضر آیت ‌الله‌ شیخ‌ مرتضی‌ حائری بهره‌ ببرد. در طی‌ این‌ سال‌ها از شرکت‌ در درس‌ها‌ی‌ تفسیر نیز غافل‌ نماند و در درس‌ تفسیر‌ آیت الله‌ خزعلی‌ شرکت‌ ‌داشت‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ عبداللهی‌ دارای‌ فعالیتهای‌ علمی‌ و فرهنگی‌ بسیاری‌ است‌. او ضمن‌ تدریس‌ کتب‌ دوره‌ سطح‌، سال‌ها به‌ تدریس‌ تفسیر برای‌ دوره‌های‌ عمومی‌ حوزه‌ اشتغال‌ داشته‌ و نیز در مرکز تخصصی‌ تفسیر و تبلیغ‌، به‌ آموزش‌ تفسیر موضوعی‌ پرداخته‌ است‌. همچنین‌ وی‌ در دانشگاه‌ها فعالیت‌های‌ علمی‌ بسیاری‌ از خود برجا نهاده‌ که‌ از جمله‌ آنها تدریس‌ او در دانشکده‌های‌ شهید بهشتی‌ و شهید محلاتی‌ (سپاه‌ پاسداران‌) را می‌تواند نام‌ برد. وی از کسانی‌ است‌ که‌ در تدوین‌ تفسیر نمونه‌ همکاری‌ داشته‌ است‌.

از جمله فعالیت‌های سیاسی و مسئولیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حاکم‌ شرع‌ دادگاه‌ انقلاب‌ اهواز در سال‌های‌ 60ـ58 و نیز دادگاه‌ ارتش‌ و سپاه‌ در تهران‌، حاکم‌ شرع‌ دادگاه‌ عالی‌ قم‌، عضویت‌ در شورای‌ سیاستگذاری‌ صدا و سیما، عضویت‌ در شورای‌ مشورتی‌ فقهی‌ شورای نگهبان‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌. حجت ‌الاسلام‌والمسلمین‌ عبداللهی‌ هم‌ اکنون‌ در قم‌ حضور دارد و به‌ تدریس‌ در حوزه‌ علمیه‌ قم‌ می ‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر متولد 1314 در زرین شهر اصفهان است. وی پس از طی دوره های تحصیلی موجود در منطقه به حوزه علمیه محمودیه زرین شهر (حوزه امام خمینی کنونی)  راه یافت و به فراگیری علوم حوزوی صرف ونحو منطق و اصول فقه از محضر اساتید آن حوزه پرداخت و پس از اتمام این دوره و اخذ گواهی نامه درسی دانشگاهی تهران وارد حوزه علمیه قم شد و در این حوزه به اخذ مدرک سطح 3 نائل آمد.

با پیروزی انقلاب اسلامی وی در کمیته و دادگاه های اولیه انقلاب خدمت کرد و در سال 61 به دعوت جامعه الصادق تهران راهی تهران شد و در طول سال‌های اقامت در تهران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و حج و زیارت، دانشگاه امام صادق (ع)، سازمان سمت (تدوین کتب درسی) به تحقیق و تدریس و مطالعه پرداخت. وی همچنین در دوره‌های هفتم و هشتم نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بود. این چهره اصولگرا، در مجلس هشتم ریاست کمیسیون فرهنگی را برعهده داشت. وی در حال حاضر امام جمعه موقت اصفهان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عمومی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عمومی متولد 1343 در اصفهان است. وی مدرک دیپلم خود را در سال 61 کسب کرد و در سال 62 با ورود به دانشگاه دو سال در رشته ریاضی کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل کرد.

وی تحصیلات حوزوی خود را از سال 61 به صورت متفرقه آغاز کرد و سپس به صورت رسمی از سال 64 در حوزه علمیه اصفهان مشغول به تحصیل علوم دینی شد. حجت الاسلام والمسلمین عمومی دروس خارج فقه و اصول را از سال 71 در حوزه علمیه اصفهان آغاز کرد و تحصیل تخصصی در رشته فقه و اصول را از سال 74 در موسسه بقیه الله  تا سال 86  ادامه داد.

وی بیش از 18 سال سابقه تدریس در حوزه علمیه و همکاری علمی- پژوهشی با مرکز تحقیقات فقهی قوه قضائیه را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عمومی همچنین از سال 80 تدریس در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) و تعدادی دیگر از موسسات آموزش عالی را آغاز کرد و بیش از 13 سال حضور تبلیغی در دانشگاه‌ها بخش دیگر از فعالیت علمی وی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مفرح زاده ابوزیدآبادی

حجت الاسلام والمسلمین حسن مفرح زاده متولد ابوزید آباد کاشان است. وی بعد از طی دروس ابتدائی در سال 1355 وارد حوزه علمیه شد. وی در سال 1380 مدرک سطح چهار حوزه معادل دکتری را اخذ نمود و سپس حکم تدریس در دانشگاه و حکم تدریس در سطوح عالی حوزه را گرفت و حدود 20 سال است که مشغول تدریس و تبلیغ در داخل و خارج از کشور است.

وی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در فعالیت‌های دینی و سیاسی حضور داشته است. وی از رزمندگان دفاع مقدس است که در عملیات خیبر به درجه جانبازی نائل آمد. او همچنین به مدت 6 سال در اسارت نیروهای بعثی بود و در اردوگاه‌های عراق به تدریس و تبلیغ در میان آزادگان پرداخت. اوهم اکنون استاد دانشگاه کاشان و حوزه علمیه این شهر است. وی همچنین امام جمعه شهر ابوزیدآباد کاشان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود فقیهی

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود فقیهی رئیس سابق اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان است. وی  مدیرکلی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را نیز در کارنامه دارد. وی از روحانیون فعال در حوزه فرهنگی است و در حال حاضر استاد حوزه علمیه اصفهان است.

دکتر عبدالله کرمانی‌نژاد

عبدالله کرمانی نژاد متولد 1340 در بادرود نطنز است. دانش آموخته رشته کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری است و دارای مدرک دکترای اطلاعات فرهنگی از دانشگاه امام حسین (ع) است. عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه شهید بهشتی تهران از جمله فعالیت‌های آموزشی وی است.

آیت‌الله محمد علی مقدس دستجردی

آیت‌الله محمد علی مقدس دستجردی، امام جمعه موقت اسبق اصفهان، وی از یاران نزدیک آیت‌الله طاهری امام جمعه سابق اصفهان است. امام جمعه دولت آباد، عضو شورای عالی نهادهای انقلاب و تأسیس روحانیت مبارز اصفهان را در کارنامه دارد.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی متولد 1340 در اردهال کاشان است. وی در حال حاضر امام جمعه مشهد اردهال از توابع کاشان، استاد حوزه علمیه قم و دبیر تشکل اساتید ولایی حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام محمدحسین سلیمانی اردهالی

حجت‌الاسلام محمدحسین اردهالی فرزند حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی متولد 1366 در اردهال کاشان است. وی دانش آموخته دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه کاشان و در حال حاضر استاد دانشگاه کاشان و حوزه علمیه قم است.

اسامی سایر داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان به شرح زیر است:

حجت الاسلام عبدالحسین مرادی، استاد حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله احمدی، استاد حوزه و دانشگاه
افسانه خدارحمی بلداجی، دکترای حقوق
احسان امین‌فر، استاد حوزه
حسین نصر، استاد حوزه
حسن جعفری، استاد حوزه
حسین عرب، استاد حوزه
محمد نصر اصفهانی، استاد حوزه
احمد عابدینی، استاد حوزه
مهدی طحانی، استاد حوزه
محمد حسین حقیقی نجف آبادی
محمدرضا کدخدایی طوقچی
احمد رضا داودی
رسول مظاهری کوهانستانی
سید محمد حسین مهدوی اصیل
رضا سعادت‌فر
محمد قربانی مقدم
احمد عابدینی نجف‌آبادی
محمدعلی رضائی رنائی
حمید الهی‌دوست
عباس رحیمی   
عبدالامیر خطاط
منصور مظاهری کرونی
زهرا محرابی
عبدالرسول قاسمی
محسن فقیهی
احمدرضا کلباسی اشتری
سید محمدرضا محمودی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار