سرپرست گروه نمایشی «باران» ملایر از درخشش تئاتر ملایر در جشنواره منطقه‌ای «لاله‌های سرخ» خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 21 March 2015
سرپرست گروه نمایشی «باران» ملایر از درخشش تئاتر ملایر در جشنواره منطقه‌ای «لاله‌های سرخ» خبر داد.

به گزارش فارس؛محمد قاسمی اظهار داشت: جشنواره تئاتر منطقه‌ای «لاله‌های سرخ» امسال در شهرستان اندیمشک با درخشش هنرمندان این گروه در بخش صحنه‌ای همراه بود و آنها 6 جایزه مهم این جشنواره را از آن خود کردند.

 وی گفت: دیپلم افتخار و تندیس مقام اول بازیگری زن به «پری بارانی»، مقام نخست موسیقی متن به «محمد بهراد» و مقام اول طراحی صحنه و رتبه‌های سوم نویسندگی، کارگردانی و بازیگری مرد این جشنواره نیز به بنده به خاطر نمایش «خنک به مثل صبح» اختصاص یافت.

سرپرست گروه نمایشی «باران» ملایر با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره هیچ گروهی موفق به کسب این تعداد رتبه نشده است، افزود: البته نمایش «سوگواره سرد سکوت» به کارگردانی پری بارانی از گروه ما نیز در این جشنواره حضور داشت.

وی ابراز داشت: به دلیل حضور این کار در جشنواره بین‌المللی فجر امسال و همچنین کسب مقام اول جشنواره مقاومت خوزستان در خرداد ماه گذشته از بخش رقابتی جشنواره کنار گذاشته شد.

قاسمی با ابراز رضایت از شرایط میزبانی این دوره از جشنواره گفت: با توجه به اینکه این جشنواره توسط خود بچه‌های تئاتر در دو شهر اندیمشک و دزفول برگزار می‌شد از امکانات خوبی برخوردار بود.

وی گفت: داوری آثار نیز توسط پیشکسوتان و افراد باتجربه مطرح کشوری همچون آقایان سیروس همتی، کریم اکبری مبارکه و آرش سهراب انجام گرفت.

این هنرمند جوان ملایری که در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال نیز حضور داشته؛ با ارزیابی مثبت خود از جشنواره «لاله‌های سرخ اندیمشک» افزود: خوشبختانه نمایش‌های ارائه شده از سطح کیفی مطلوبی برخوردار بودند به طوری که چند کاری که ما دیدیم بیانگر رشد تئاتر در سایر استان‌ها بود.

قاسمی با اعلام اینکه «خنک به مثل صبح» در این جشنواره به عنوان نمایش منتخب از دید تماشاچیان نیز اعلام شده، اظهار داشت: در زمان اجرای نمایش ما نه تنها کل صندلی‌های سالن 700 نفری تکمیل شده بود بلکه افراد زیادی نیز به صورت ایستاده این کار را تماشا می‌کردند.

وی با بیان اینکه پس از این جشنواره از او برای تدریس کارگاهی 20 روزه برای تدریس نویسندگی تئاتر در سال آینده در اندیمشک نیز دعوت به عمل آمده، گفت: سال 93 یکی از سال‌های پرکار گروه ما بود.

این هنرمند ملایری ابراز داشت: از این رو گروه نمایشی «باران» در حدود 20 جشنواره منطقه‌ای و کشوری شرکت داشت که به لطف خدا و زحمات اعضای گروه با حداقل امکانات و حمایت‌ توانستیم در مجموع بیش از 110 رتبه مختلف را نیز کسب کنیم.

وی برنامه آینده گروه نمایشی خود را کسب آمادگی و تمرین‌های لازم برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال آینده عنوان کرد و افزود: ان‌شاءالله در این جشنواره نیز با دو کار مناسب حضور خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار