مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نفس های مردم شهر به علت بارآلودگی هوا در تهران به شماره افتاده گفت: به منظور اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و به مناسبت گرامیداشت 29 دی ماه روز هوای پاک جشنواره عکس و پوستر با عنوان «نفس های شهر »از سوی این اداره کل برگزار می شود.
کد خبر: ۱۵۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 26 December 2015
محمدهادی حیدرزاده، آسیب شناسی موضوع آلودگی هوای کلان شهرها، بازنمایی اثرات مخرب آلودگی هوا بر محیط زیست و نشاط اجتماعی و ارائه تصویری ایده آل از شهری با هوای پاک را از محورهای این جشنواره برشمرد.

وی توجه به نقش هنرمندان در آسیب شناسی موضوع آلودگی هوا با خلق آثار گرانبهاء و ایجاد زمینه تعامل و همفکری بیشتر اندیشمندان حوزه هنر با دستگاه محیط زیست را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

حیدرزاده با بیان اینکه برگزاری اقدامات فرهنگی و آموزشی می تواند در حساسیت جامعه و ایفای نقش اصلی شهروندان در کاهش آلودگی هوا اثرگذار باشد گفت: بی تردید ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان و برخورداری از هوای پاک از اصلی ترین مسائل مورد توجه دولت بوده و سازمان حفاظت محیط زیست از نقش مهم خود در زمینه حفظ سلامت شهروندان کوتاه نخواهد آمد.

وی گفت: برگزاری این جشنواره و اقدامات فرهنگی مشابه می تواند امید بخش روزهایی با هوای پاک برای شهروندان شهرهای آلوده باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از عموم شهروندان بویژه هنرمندان دعوت کرد تا با شرکت در این جشنواره دغدغه خود را نسبت به آلودگی هوا به عنوان یکی از مهمترین معضلات کلانشهرها نشان دهند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنوراه همزمان با هفته هوای پاک در محل پارک طبیعت پردیسان برگزار و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می شود.

وی افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به منظور شرکت در این جشنواره می توانند به سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و شرکت آسان پرداخت به نشانی اینترنتی www.tehran-doe.ir و www.asanpardakht.ir/nafas مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

حیدرزاده گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، شرکت آسان پرداخت دانشگاه علمی و کاربردی و موسسه هنرهای تجسمی بروا برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار