طی مدت برگزاری مسابقات قرآنی در استان کرمانشاه، حضور سرد و بی‌روح مسئولان این استان در این مسابقات معنوی بیش از پیش نمایان بود و به چشم همگان آمد.
کد خبر: ۱۵۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 26 December 2015
طی مدت برگزاری مسابقات قرآنی در استان کرمانشاه، حضور سرد و بی‌روح مسئولان این استان در این مسابقات معنوی بیش از پیش نمایان بود و به چشم همگان آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور هم به پایان رسید و میهمانان قرآنی کم‌کم آماده رفتن شده‌اند با خاطرات تلخ و شیرین از ناکامی و کامیابی‌ها؛ کرمانشاه یک هفته شور و حال عجیب قرآنی را تجربه کرد؛ چشیدن حس شیرین ساعتی با قرآن بودن زیباترین بهانه برای حضور اقشار مختلف در مسابقات سراسری قرآن کریم بود.

طنین تلاوت‌های شورانگیز بر سالن انتظار هیجان خاصی را به این مسابقات بخشیده بود و مردم قرآن‌دوست کرمانشاه از هر مذهبی حول محور قرآن کریم گردهم جمع شدند و با چنگ زدن به ریسمان الهی صحنه‌های بی‌نظیری از وحدت را به نمایش گذاشتند.

در میان این حضور گرم عاشقان کلام وحی، سایه سنگین حضور سرد مسئولان رده بالای استان بر سر این بهار قرآنی سنگینی می‌کرد؛ صندلی‌های خالی ردیف‌های جلوی سن در سالن هم گواه این موضوع بود، وقتی برخی از افراد پشت در سالن برای حضور در دور بعدی تلاوت‌ها منتظر می‌ماندند و سالن جایی برای نشستن نداشت به جز صندلی‌هایی که رزرو بود برای آن‌هایی که تنها به حضور در اختتامیه و افتتاحیه بسنده می‌کنند!

با تمام تلاش‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برای برگزاری این مسابقات باشکوه، اما در مدت هفت روز از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کمتر شاهد حضور مسئولان استان حتی برای دقایقی چند در کنار مردم و میهمانان قرآنی بودیم.

رسم میهمان‌نوازی کرمانشاهی‌ها که به خون‌گرمی و مردم‌داری معروف هستند این نبود؛ کاش مسئولان استان دقایقی را فارغ از کارهای روزمره برای نشان دادن اهمیت این مسابقات هم که شده سری به محل برگزاری مسابقات می‌زدند تا حداقل از نزدیک می‌دیدند شور و نشاط معنوی مردم را که تشنه این‌گونه برنامه‌های پربار هستند و در برنامه‌ریزی‌های آتی خود نقش برنامه‌های قرآنی را پررنگ‌تر ببینند.

هر چند برگزاری مراسمی در چنین سطحی قطعا به آمادگی و همکاری تمامی نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط نیاز  دارد و میزبانی آبرومندانه کرمانشاه از جامعه فرهیختگان قرآنی کشور حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان بوده، اما گلایه‌ها از عدم حضور آنان را نمی‌توان با این موضوع توجیه کرد.

به نظر موضوعی مهم‌تر از قرآن کریم و فرهنگ قرآنی در جامعه داعیه‌دار حاکمیت نظام اسلامی نباید وجود داشته باشد و حضور هر یک از مسئولان ارشد در کنار این مسابقات نشان از اهمیت دادن و نوع نگرش آن‌ها به فرهنگ ناب قرآنی است، اما...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار