شهردار اردبیل گفت: آزادسازی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۵۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 27 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان عصر امروز در جریان بازدید از عملیات اجرایی برخی طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرای شهرداری اردبیل اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری با کمبود منابع درآمدی و مشکلات اقتصادی روبه‌روست اما با توجه به اینکه اکثر پروژه‌های مشارکتی با تلاش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال اجراست، ما سعی کردیم در چند ماه اخیر موانع و مشکلات را از پیش روی آنها برداریم و فضایی را فراهم آوریم تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند در اجرا و عملیاتی کردن این پروژه‌ها مشارکتی جدی داشته باشند.

وی از جمله این پروژه‌های مهم و مشارکتی را روناک، بازار مبل، بازار میوه و تره‌بار، پارکینگ طبقات درخشان، حمام وکیل، اجرای پارکومتر، انتقال بازار آهن‌فروشان و... اعلام کرد و گفت: ما اعتقاد به حفظ منابع مشترک و تأمین منافع سرمایه‌گذار داریم و تسهیلاتی از جمله زمین، صدور مجوز و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران را در پیشبرد عملیات اجرایی انجام می‌دهیم و امیدواریم با تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری سرعت اجرای این پروژه‌ها را بیش از گذشته شاهد باشیم.

شهردار اردبیل افزود: ما برای اولین بار در شهرداری اردبیل و با هدف سهولت حمایت و بهتر شدن روند سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری را دایر کردیم تا به دقت و با حساسیت مسائل این حوزه را رصد کنند.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: این معاونت به دنبال جذب سرمایه‌گذاران جدید و تلاشگران عرصه‌های مختلف تولیدی، عمرانی و آبادانی است تا با مالک فرآیند دانستن خودشان موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی حمایت اعضای شورای شهر اردبیل را از این فعالیت‌ها و روند کارها یادآور شد و بیان کرد: در کنار این فعالیت‌ها کمیسیون عالی سرمایه‌گذاری فعال شده که درخواست‌های سرمایه‌گذاران را در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و نسبت به اعلام نظر قطعی در این باب را دارند.

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در تعرفه‌ها و عوارض تعیین شده، نرخ را به گونه‌ای محاسبه می‌کنیم که منافع سرمایه‌گذار حفظ شود و از سویی به سمت پروژه‌هایی حرکت می‌کنیم که محرک توسعه شهری بوده و سود سرمایه‌گذاران در آن تضمین می‌شود.

وی ضرورت فعال شدن پروژه‌های نیمه راکد و راکد را با توجه به ارتقا منافع سرمایه‌گذاری یادآور شد و ادامه داد: یکی از پروژه‌های عظیمی که به جد دنبال مشارکت با یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم، پروژه آزادسازی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که شایسته‌تر از این می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌برداری کنیم تا میدان عالی‌قاپوی اردبیل احیا شود.

شهردار اردبیل در مورد جذب سرمایه‌گذار برای مجتمع رفاهی، تفریحی شورابیل گفت: شهرداری اجرای طرح‌های مختلفی را در این مجموعه نظیر رینگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در دست اجرا دارد که امیدواریم همه از ثمرات آن استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار