مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۳۶ میلیارد ریال برای طرح‌های بند «ز» شرکت توزیع برق این استان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۵۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 28 December 2015
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۳۶ میلیارد ریال برای طرح‌های بند «ز» شرکت توزیع برق این استان هزینه شده است.

علیمراد مرادی‌مجد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: طرح‌های بند «ز» تبصره 9 قانون بودجه امسال شامل تأمین برق متقاضیان جدید روستایی، اصلاح، بهینه‌سازی و توسعه شبکه‌های توزیع برق و روشنایی معابر، با 36 میلیارد ریال اعتبار در سطح استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس بند «ز» تبصره 9 قانون بودجه شرکت‌های توزیع نیروی برق با دریافت بهای برق مصرفی مشترکان و همچنین عوارض برق در راستای طرح‌های توسعه و بهسازی شبکه‌های برق روستایی تلاش کنند.

مرادی‌مجد اعتبار برآورد شده شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از محل بهای برق مصرفی و عوارض را 83 میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: عوارض برق مصرفی از مشترکان خانگی روستایی و چاه‌های آب کشاورزی دریافت نمی‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی تک‌خوانی کردن کنتورهای برق 126 روستا با 9 هزار و 856 خانوار را 50 درصد اعلام و عنوان کرد: اعتبار این طرح 41 میلیارد ریال است همچنین نصب سه هزار چراغ روشنایی معابر 297 روستا با شش میلیارد ریال اعتبار از طرح‌های اجرا شده بند مذکور محسوب می‌شود.

مرادی‌مجد با بیان اینکه دو کیلومتر شبکه فشار متوسط برای بهسازی برق 100 روستای استان کرمانشاه اجرا شده است، اظهار کرد: در این تعداد روستاها عملیات اجرایی 70 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب 47 دستگاه ترانسفورماتور انجام شده است.

وی از برق‌دارشدن یک هزار و 900 مشترک جدید روستایی با حجم عملیات اجرایی هفت کیلومتر شبکه فشار متوسط خبر داد و بیان کرد: 29 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 15 دستگاه ترانسفورماتور برای این روستاها نصب شده است که برای این اقدامات بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

مرادی‌مجد با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های بند «ز» تبصره 9 قانون بودجه تکمیل نشده است، افزود: طرح‌های باقی مانده مربوط به بهینه‌سازی و توسعه شبکه‌های برق روستایی شامل تک‌خوانی کردن کنتورهای روستاهای بازفروش است که تا پایان امسال به اتمام می‌رسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار