استاندار همدان با بیان اینکه همدان باید مقصد نخست گردشگری باشد گفت: سازمان‌های مرتبط و غیر مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی، همت داشته باشند تا بتوانیم پذیرایی آبرومندانه‌ای از مسافران داشته باشیم.
کد خبر: ۱۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۶ 22 March 2015
استاندار همدان با بیان اینکه همدان باید مقصد نخست گردشگری باشد گفت: سازمان‌های مرتبط و غیر مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی، همت داشته باشند تا بتوانیم پذیرایی آبرومندانه‌ای از مسافران داشته باشیم.

به گزارش فارس ؛ محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه همدان ضمن تبریک سال جدید با بیان اینکه استان همدان در مسیر امیدوارکننده‌ای قرار گرفته، اظهار کرد: تصور من بر این است که در دو سال آینده استان جدیدی به لحاظ توسعه‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خدمت خالصانه و صادقانه مهمترین و شایسته‌ترین کار برای مردم است، افزود: استان همدان بر روی ریل توسعه استوار است که امیدواریم در سال جدید بتوانیم این مسیر را هموارتر کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال جاری 12 جلسه شورای برنامه‌ریزی برگزار شده، افزود: تعداد جلسات راهگشا نیست بلکه باید به ماحصل آنها توجه و اعتنا کرد.

وی با ابراز امیدواری بر کسب توفیقاتی در مذاکرات اخیر یادآور شد: با موفقیت در مذاکرات و برداشتن تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور تحمیل شده، شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود.

*ضرورت پذیرایی آبرومندانه‌ از مسافران نوروزی همدان

نیکبخت با تأکید بر اینکه توقع پذیرایی بسیار مطلوب از مهمانان نوروزی را داریم، افزود: سازمان‌های مرتبط و غیر مرتبط با ستاد تسهیلات نوروزی، همت داشته باشند تا بتوانیم پذیرایی آبرومندانه‌ای از مسافران داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از نیروی انتظامی و برقراری امنیت از سوی این مجموعه در سطح شهر بیان داشت: راهور با رفتار ملایم در ابتدا به جرائم، تذکر شفاهی داده و سپس در صورت لزوم سایر جرایم را اعمال کند.

استاندار همدان در ادامه با تأکید بر فراهم کردن احساس امنیت و آرامش برای مسافران و سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: همدان باید مقصد نخست گردشگری باشد که بر این اساس باید برای امنیت مسافران اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه احداث دو هتل پنج ستاره در همدان آغاز شده، افزود: هتل چهار ستاره کلنگ‌زنی شده که این تعداد هتل اولویت توسعه گردشگری استان است که باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز بهره‌مند شد.

* در کشیک شبانه‌روزی مراکز درمانی و کلینیک‌ها لحاظ شود

نیکبخت با بیان اینکه در کشیک شبانه‌روزی داروخانه‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌ها باید لحاظ شود، افزود: آدرس این مراکز به طور دقیق در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد استان برای سفر ریاست جمهوری به همدان اردیبهشت بود، گفت: با صحبت‌هایی که در این چند روز با نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت، دو استان قبل از همدان برای سفر قطعی شده‌اند که احتمال دارد سفر به همدان به مهرماه موکول شود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم‌آبی شدید در استان یادآور شد: امسال با توجه به مشکل کم‌آبی، صرفه‌جویی از ضروریات است که امور آب باید پیش‌بینی لازم را داشته و تدابیر اندیشیده شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی در سال جاری اذعان کرد: در سال جاری بارندگی نسبت به سال گذشته 38 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 17 درصد کاهش داشته است.

نیکبخت با تأکید بر حفظ اراضی و باغات و عدم تخریب از سوی سودجویان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برای حفظ اراضی و منابع طبیعی چه در داخل و چه خارج از حریم شهرها باید توجه شود تا تغییر کاربری غیر ضروری صورت نگیرد.

استاندار همدان از بین بردن اراضی و منابع طبیعی را برای ساخت و ساز فاجعه دانست و گفت: احداث برج تا زمانی که به اراضی و باغات ضربه نزند، مانعی ندارد اما در مجموع موافق تخریب باغات نیستم.

*ابراز نگرانی استاندار از نبود مراکز اسکان کافی در همدان

وی با تأکید بر حفظ اراضی کشاورزی با بافت خاک بالا، یادآور شد: باغی که ایجاد می‌شود، می‌تواند اکسیژن آن منطقه را تأمین کند اما برخی تنگ‎‌نظری‌ها را نیز در بهره‌برداری از باغات نمی‌پذیریم.

نیکبخت با ابراز نگرانی از نبود مراکز اسکان کافی در سطح استان خاطرنشان کرد: علاوه بر هتل‌های مد نظر، مکان‌هایی هم برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده، اما وقتی به جذب گردشگر تبلیغات انجام می‌شود باید شرایط لازم نیز فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به طلب برخی از ادارات خدمت‌رسان اظهار داشت: در حال حاضر شرکت توزیع برق استان 28 میلیارد تومان از ادارات طلبکار است که 3 میلیارد تومان آن متعلق به سازمان‌های با بودجه استانی است و مابقی به ادارات با بودجه کشوری مربوط می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار