شهردار اصفهان:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: کلنگ بیش از نیمی از پروژه های شهری اصفهان به منظور توسعه گردشگری بر زمین زده شد .
کد خبر: ۱۵۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 31 December 2015
به گزارش تابناک اصفهان، مهدی جمالی نژاد بعداز ظهر پنج شنبه در نشست خبری کنگره بین المللی برند گردشگری در اصفهان اظهار داشت: کلنگ 80 درصد از پروژه های شهری در اصفهان در جهت توسعه گردشگری این استان به زمین زده شده و ما باید در اجرایی کردن پروژه هایی از جمله مترو، اجلاس جهانی و ورودی های شهری اصفهان به ویژه از سمت فرودگاه سر
عت بیشتری به خرج دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه که فکر نمی کنید پروژه های نیمه تمام در اصفهان که به نوعی چهره شهر را نازیبا کرده و در میزبانی از گردشگران خلل ایجاد میکند، ادامه داد: تمام پروژه های که در سطح شهر داریم را نمیتوانستیم به زمان و دوره دیگر موکول کنیم و برای به انجام رساندن آنها تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزی میکنیم .

شهردار اصفهان با اعلام اینکه با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق پروژه ها در راستای توسعه گردشگری است ، ادامه داد: حتی همزمان با پروژه هایی مانند مترو که سالهای مدیدی است متوقف مانده، باید تکلیف آن مشخص میشد که نیاز بود برای توسعه گردشگری پروژه های جدید دیگری را نیز تعریف کنیم که هم راستا با پروژه های گذشته انجام گیرد.

وی از دیگر پروژه هایی که در راستای توسعه گردشگری کلنگ آن زده شد ، پروژه میدان امام علی را نام برد و افزود: این پروژه در راستای گردشگری تاریخی اجرایی شد.

جمالی نژاد با اشاره به نقش گردشگری در توسعه استان اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌ها تنها سه محور برای توسعه استان وجود دارد.

شهردار اصفهان این سه محور را گردشگری، دانش و هنر دانست و بیان داشت: باید با اتحاد بین سه نهاد شهرداری، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی قدم‌های خوبی را در این زمینه برداریم.

وی 80 درصد از پروژه‌های شهرداری اصفهان را مرتبط با حوزه گردشگری و زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: شهرداری اصفهان در حال حاضر برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر اصفهان شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

جمالی‌نژاد ورودی‌های شهر اصفهان را در خور شأن اصفهان ندانست و بیان داشت: برای بهبود وضعیت ورودی‌های شهر اصفهان نیاز به مشارکت و همکاری بسیاری از نهادها داریم.

وی با اشاره به نقش شهرداری در توسعه گردشگری تصریح کرد: شهرداری تلاش می‌کند در حوزه فرهنگی و فراهم کردن شرایط برای حضور بخش خصوصی در بحث گردشگری شرایط را فراهم کند.

شهردار اصفهان با اشاره به پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان بیان داشت: شهر خلاق شهری کارآفرین و پویا است و تعامل و عدالت اجتماعی در آن وجود دارد.

وی ورود به شبکه شهرهای خلاق جهان را دشوار عنوان کرد و افزود: تیمی از داوران به اتفاق شهر نامزد برای ورود به این شبکه را بررسی می‌کنند؛ ضمن اینکه از مجموع شهرهای خلاق پنج شهر باید شهر مورد نظر را تأیید کنند.

جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری اجلاس‌های جهانی در اصفهان، این شهر را شهری رویدادی دانست و تصریح کرد: همه این وقایع فضا را برای حضور گردشگر بیشتر فراهم می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار