تابناک تهران- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی ذکر شده از سوی وزیر اقتصاد در دولت قبل مربوط به مشکلات دولت‌های پیشن است و تنها دولت احمدی‌ نژاد در آن نقش نداشته است.
کد خبر: ۱۵۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 02 January 2016
به گزارش تابناک تهران، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی گفت:در دو دهه گذشته دولت ها اگرچه به ظاهر دارای کسری بودجه نبوده اند ولی فروش نفت و فروش اوراق مشارکت کسر بودجه واقعی محسوب می شود. در حقیقت کسری بودجه پنهان همان فروش اوراق مشارکت است و این باعث شده است که کسر بودجه دولت با نام درآمد در بودجه سالیانه لحاظ شود و هرسال اصل پول و سود آن انباشته شده وباعث بوجود آمدن بدهی در دولت احمدی نژاد و دولت های قبل شود.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی با توجه به صحبت های اخیر علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره بدهی540 هزار میلیاردی دولت احمدی نژاد گفت: بدهی ها به وجود آمده باعث شده است که دولت های قبل و دولت احمدی نژاد توان باز پرداخت این بدهی را با توجه به درآمدهای دولت ها نداشته باشند و بخشی دیگر از این بدهی ها ناشی ازاحکام قبلی دولت پیشین است و بخشی از آن ناشی از احکام و تعهدات دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: بدهی های پیش آمده در دولت احمدی نژاد مشخصا به دلیل مشکلات ساختار اقتصادی است و به دولت قبل از ایشان نیز مربوط می شود. در حقیقت فروش اوراق مشارکت در سال 1374 با طرح نواب شروع شده است و این بدهی ها از زمان دولت اصلاحات نیز وجو داشته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال اینکه چرا فروش اوراق مشارکت که قرض دولت محسوب می شود در سر فصل درآمدهای بودجه سالانه ذکر می شودگفت: این مشکلی است که پی درپی در مجلس من و نمایندگان دیگر تذکر داده ایم که توجهی به آن نمی‌شود، ولی فروش اوراق مشارکت درسرفصل درآمد دولت تخلف محسوب نمی‌شود و این ناشی از محدودیت های درآمدی دولت است و به یک دولت و دولتهای دیگر ربطی ندارد و در تمام دولت ها این مشکل وجود داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار