نشست هم‌اندیشی مسئولین سازمان‌های مردم نهاد استان کرمانشاه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان این استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 02 January 2016
نشست هم‌اندیشی مسئولین سازمان‌های مردم نهاد استان کرمانشاه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان این استان برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، مجتبی جوهری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در این نشست که در سالن جلسات شهید هادیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش جوانان در جامعه اظهارکرد: با رسیدن به حد مطلوب حضور جوانان در فعالیت‌های اجتماعی فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به نقش فعالانه و موثر سازمان‌های مردم نهاد در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه افزود: امروز بستر وشرایط لازم برای ارتقای سطح مشارکت جوانان در عرصه‌های مختلف فراهم است و جوانان باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند.

جوهری تاکید کرد: تقویت و افزایش مشارکت جوانان بدون شک نقش بسیار زیادی در بهبود وضعیت جامعه خواهد داشت.

وی نقش اساسی سازمان‌های مردم‌نهاد در جریان کمک به توسعه را ایجاد ظرفیت اجتماعی در مراحل برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های توسعه‌ای خواند و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان جوامعی که از مشارکت جوانان با یکدیگر برای تحقق یک هدف مشترک تشکیل می‌شوند، می‌توانند نقش مهمی در توسعه و بهبود فرایندها ایفا کنند.

جوهری حد واسط‌ بودن بین دولت و جامعه را یکی از کارکردهای مهم سازمانهای مردم نهاد خواند و افزود: این نقش می‌تواند به‌صورت یک تعامل دوسویه در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه اظهارکرد: فراهم کردن بستر برای مشارکت جوانان در عرصه‌های مختلف یک وظیفه است و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان با محوریت معاونت فرهنگی و جوانان اقدام می‌کند.

وی در ادامه از سازمانهای مردم نهاد فعال استان خواست هنر خود در زمینه مشارکت در عرصه‌های مختلف را بیش از پیش نمایان سازند و با ارائه توانایی‌های خود نقش موثرتری در بخش‌های مختلف داشته باشند.

جوهری تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز تلاش خواهد کرد در حد توان خود امکانات و ملزومات را برای این فعالیت‌ها در اختیار سمن‌ها قرار دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهارکرد: ستاد ساماندهی امور جوانان به منظور اجرای برنامه ساماندهی جوانان با حضور 24 دستگاه و نهاد اجرایی و دانشگاهی وظیفه ایجاد زمینه‌های مشارکت بیشتر جوانان در جامعه و حل مشکلات این قشر را برعهده دارند و در این راستا ورزش و جوانان نیز یکی از اعضای این ستاد است.

گفتنی است: پیش از اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، مسئولین سازمان‌های مردم نهاد استان کرمانشاه به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات موجود بر سر راه فعالیت‌های خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار