مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:
با اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و ارایه خدمات رفاهی در ایام نوروز، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این استان محیطی امن و سرشار از آرامش برای زائران خواهد بود.
کد خبر: ۱۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲ 19 March 2015

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح ها همزمان با فرا رسیدن سال جدید اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که طرح سوگواره یاس نبوی از امروز تا ششم فروردین ماه 94 به مناسبت ایام فاطمیه درامامزادگان و بقاع متبرکه این استان برگزار می شود، گفت: در روز چهارم فروردین ماه نیز به مناسب سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آیین عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در کنار این برنامه ها خیمه های معرفت در کنار آستان امامزادگان استان برپا می شود که یکی از اهداف مهم برپایی خیمه های معرفت آشناسازی مردم به ویژه نسل امروز با مسایل اعتقادی، دینی و تقویت باورهای اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که در این خیمه ها، غرفه های ویژه مشاوره دینی و مسایل روز با حضور کارشناسان مذهبی و روحانیان برجسته فعال خواهد بود، گفت: با اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و ارایه خدمات رفاهی در ایام نوروز، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این استان محیطی امن و سرشار از آرامش برای زائران خواهد بود.

بقاع متبرکه مراغه میزبان دوستداران اهل بیت است

حجت الاسلام جعفر جنتی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع نوروزی 94 با عنوان آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی در تمامی اماکن زیارتی، بقاع متبرکه و امامزادگان مراغه اجرا می شود.

وی با اشاره به این که طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی در کلیه اماکن زیارتی استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برنامه آرامش بهاری از 28 اسفندماه اغاز شده و تا 15 فروردین ماه با اجرای برنامه های مختلف از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام جنتی با بیان این‌که در راستای ترویج فرهنگ های اصیل ایرانی در عید امسال نیز طرح تحویل سال در جوار امام زادگان و امکان زیارتی در مراغه نیز با حضور مردم و مسؤولان برگزار خواهد شد، افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته مراسم سال تحویل در جوار امامزادگان به ویژه امامزاده ابراهیم چکان برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه در ادامه از اجرای طرح سفره هفت سین در کلیه اماکن زیارتی با مشارکت خادمان و کارکنان این مراکز خبر داد و افزود: راه اندازی مراکز پاسخگویی به سوالات شرعی از دیگر برنامه های مهم اداره اوقاف و امور خیریه مراغه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار