دانشمند برجسته عرصه گردشگري:
تابناك: پروفسور جعفر جعفری، از صاحب نظران برجسته گردشگري جهان معتقد است اصفهان گل سر سبد گردشگري ايران است و توجه به اين مسئله مي تواند در توسعه اصفهان موثر باشد.
کد خبر: ۱۵۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 03 January 2016

به گزارش تابناك اصفهان، پروفسور جعفر جعفری، د‌انشمند‌ برجسته اصفهاني د‌ر اسپانیا كه از صاحب نظران مشهور دنيا در عرصه گردشگري است همزمان با برگزاري همايش برند گردشگري به اصفهان سفر كرده است.

وي در حاشيه سفر به اصفهان درباره اين شهر گفت: اصفهان آنقدر بزرگ است كه نياز به تعريف ندارد، شايد بهترين صحبت درباره اصفهان همان نصف جهان باشد؛ اصفهان گل سر سبد گردشگري ايران بوده و پايتخت گردشگري ايران محسوب مي شود چرا كه بهترين امكانات ميراث ملموس و ناملموس در اين شهر وجود دارد و گردشگران مي توانند آن را مشاهده كنند.

دانشمند برجسته عرصه گردشگري به پيوستن اصفهان به شبكه شهرهاي خلاق اشاره كرد و ادامه داد: شهر اصفهان يك شهر بزرگ و قابل احترام است، از همين رو بايد جهاني شود و پيوستن شبكه هايي مثل شهر خلاق مي تواند در جهاني تر شدن اصفهان تأثير به سزايي داشته باشد.

وي افزود: اصفهان به دنبال جهاني تر شدن است و با توجه به اين موضوع فعاليت هاي خوبي در اين راستا صورت گرفته البته براي تحقق اصفهان جهاني نبايد به حداقل ها بسنده كرد بلكه بايد دريچه اي كه براي جهاني تر شدن اصفهان فراهم شده را به يك در تبديل كرد و گسترش داد.

جعفري تأكيد داشت: اصفهان آنقدر ظرفيت دارد كه به نوعي كامل است اما با وجود اين ظرفيت هاي گسترده، تمام امكانات مورد نياز را براي توسعه گردشگري وجود ندارد كه البته اين نيز به مسائل زيرساختي گردشگري در ايران باز مي گردد و بايد در آينده به آن توجه شود و تكميل شود.

وي با تأكيد بر جايگاه گردشگري در توسعه اصفهان خاطرنشان كرد: در ساختار جديد شهرداري اصفهان گردشگري نقش گسترده اي دارد؛ با توجه به ظرفيت هاي فراوان اصفهان در زمينه گردشگري، اين صنعت مي تواند اصفهان را توسعه گسترده اي ببخشد.

اين دانشمند برجسته عرصه گردشگري عنوان كرد: اگر شهرهاي شبيه اصفهان را در نظر بگيريم به خوبي مي بينيم كه گردشگري جايگاه مناسبي در آن ها دارد و همين موضوع نيز باعث پيشرفت و توسعه آن ها شده است، به طور مثال بارسلونا، اصفهان اسپانيا محسبو مي شود و با توجه مناسبي كه به گردشگري در اين شهر شده، بارساونا توسعه مناسبي يافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
ایکاش تابناک این گزارش را با چند عکس زیبا مزین میکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
بلی ،البته در هر کجای دنیا شهری با زیبایی طبیعی اصفهان وجود داشت ،میلیون ها گردشگر و توریست را بسوی خود میکشید و منبع درآمد بسیار خوبی برای اهالی شهر و کل کشور میشد ولی متاسفانه هیچ جای امیدی نیست و این سرمایه خدادادی در رخوت و خمودی سالیان درازی است که خفته است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
تفکر افراطی حاکم بر شهر اصفهان مانع ورود توریست و گردشگر به این شهر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار