از اذان صبح روز اول فروردین
تابناک: مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون نفر در روزهای پایانی هفته جاری و اول فروردین‌ماه سال جدید در آرامستان باغ رضوان حضور یابند.
کد خبر: ۱۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 20 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان، محمدعلی خبوشانی با اشاره به ویژگی‌های ایام پایان سال جاری و نوروز اظهار کرد: با توجه به تقارن روزهای پنج‌شنبه و جمعه پایان این هفته با روزهای آخر سال و پس‌ازآن آغاز سال جدید از روز شنبه، پیش‌بینی می‌شود در این سه روز متوالی آرامستان باغ رضوان میزبان بیش از یک‌میلیون نفر از زائرین اهل قبور باشد.

وی با اشاره به اهتمام خاص مردم جهت حضور بر سر مزار عزیزان از دست‌ رفته‌شان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال و همچنین اهتمام و اعتقاد آنان به آغاز سال جدید در این مکان مقدس تصریح کرد: تمامی اقدامات و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شده است تا حجم بالای تردد از ورودی‌های شمالی و جنوبی با آرامش و بدون حادثه انجام پذیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: همچنین با توجه به اینکه ساعت تحویل سال جدید در دل شب است، ورودی‌های آرامستان باغ رضوان از اذان صبح روز شنبه اول فروردین‌ماه به روی زائرین بازخواهد بود و زائرین می‌توانند از این ساعت جهت زیارت اهل قبور مراجعه کنند.

خبوشانی یکی از اقدامات سازمان جهت روان‌سازی ترافیک محور شمال را انتقال واحدهای گل‌فروشی به مجموعه خدماتی جدیدالاحداث حضرت ثامن‌الائمه (ع) اعلام و عنوان کرد: عملیات احداث این مجموعه رو به اتمام است و برای ایام پیک ترافیک و مراجعه زائرین آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی از آمادگی کامل شرکت اتوبوس‌رانی برای انتقال زائرین به آرامستان باغ رضوان خبر داد و گفت: زائرین از مبادی چهارگانه شامل میدان احمدآباد، پایانه باقوشخانه، میدان بزرگمهر و میدان جمهوری اسلامی به آرامستان باغ رضوان منتقل می‌شوند، ضمن اینکه چهار دستگاه اتوبوس با تردد در محورهای اصلی داخل آرامستان، زائرین را در سطح قطعات جابه‌جا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان همچنین از شهروندان خواست با توجه به محل سکونت خود در شهر اصفهان، نسبت به انتخاب مسیر اقدام کند، به‌نحوی ‌که ساکنین مناطق شرق و شمال اصفهان از ورودی جاده نائین و ساکنین مناطق جنوبی و غرب اصفهان از جاده کمربندی شرق و بلوار ارغوانیه و سه‌راهی پینارت وارد مجموعه آرامستان شوند تا بار ترافیکی در این دو مسیر تقسیم و تردد خودروها با سهولت انجام شود.

خبوشانی از ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم در سطح قطعات در روز اول فروردین خبر داد و خاطر نشان کرد: به‌منظور رفاه حال زائرین در این روز، با همکاری کلانتری محل و اکیپ‌های رفع تخلفات شهری، از عرضه هر نوع گل و خوراکی در مسیرهای منتهی به باغ رضوان اعم از مسیر جاده نائین و بلوار رضوان جلوگیری می‌شود تا کمترین توقف و ترافیک را در طول مسیر شاهد باشیم.

وی همچنین از تعطیلی کلیه عملیات عمرانی در محوطه سازمان در ایام فوق خبر داد و گفت: واحد فضای سبز سازمان، نظافت ساختمان‌های اداری و معراج را در دستور کار دارد تا فضای عمومی سازمان همزمان با حلول فصل بهار، زیبا و با طراوت شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در پایان دیگر اقدامات سازمان را برای ایام نوروز برشمرد و یادآور شد: با توجه به تقارن این ایام با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فضاسازی تبلیغاتی باغ رضوان متناسب با این ایام انجام و نقشه جدید سازمان حاوی کلیه اطلاعات موردنیاز زائرین اعم از آدرس اماکن عمومی – خدماتی هم در بین زائرین توزیع می‌شود.

وی استقرار تعمیرگاه سیار امداد خودرو در ورودی سازمان،‌ تجهیز قطعات پرتردد به سرویس‌های بهداشتی سیار و موقت و توزیع بسته‌های فرهنگی در بین زوار را هم از دیگر اقدامات در این روز عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار