استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با تابناک:
تابناک: استاد حوزه و دانشگاه گفت: تخدیر ذهنی اینترنت از تخدیر برخی مواد مخدر بیشتر است.
کد خبر: ۱۵۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 03 January 2016

حجت الاسلام محمد قیصریان در گفتگو با تابناک اصفهان در خصوص نشانه شناسی آخرالزمانی در رسانه‌ها اظهار داشت: از نشانه‌های اعتیاد به اینترنت، گوشه نشینی، انزوا و نهایتا افسردگی است.

وی با بیان این که بزرگان روانشناسی اعتقاد دارند، تخدیر اینترنت از تخدیر برخی مواد مخدر بیشتر است، ادامه داد: یکی از آسیب‌های جدی شبکه‌های مجازی بحث اعتیاد اینترنتی است اینکه شما در صفحه شخصی‌تان یک پست می‌گذارید دوباره چک می‌کنید، این اقدام را می توان نمونه ای از اعتیاد به اینترنت دانست.

استاد حوزه و دانشگاه اعلام کرد: ما یک تفرد داریم و یک خلوت، خلوت مثل زمان ارتباط با خداست که نتیجه‌اش روحیه گرفتن است ولی تفرد به معنای بودن با خود یا کسی که مثل خود یا حتی بدتر از خود است.

وی افزود: پول رایج در فضای مجازی «کلیک» است، هر کلیک شما ارزش سهام سایت را بالا می‌برد به طوری که سهام وایبر را ارزش‌گذاری کرده‌اند ۹۰۰ میلیون دلار شده است و آن چه مشخص است این مبلغ از کلیک‌های ما ایجاد شده است.

حجت الاسلام قیصریان ادامه داد: اغلب این شبکه‌ها مستقیماً یا با واسطه به صهیونیست‌ها  می‌رسد که با توجه به این شرایط باید توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم در زمینی بازی کنیم، حداقل در زمین دشمن بازی نکنیم و گل به خودی نزنیم.

وی آسیب دیگر شبکه‌های اجتماعی را بمباران اطلاعاتی دانست و اظهار داشت: بمباران اطلاعاتی باعث عدم تعمق می‌شود و ما را دچار ابتذال در معنا می‌کند.

این کارشناس رسانه گفت: وقتی یک اپلیکیشن (ابزار) تلفن همراه روی گوشی ما نصب می‌شود همان ابتدا به او اجازه می‌دهیم از تمامی اطلاعات تلفن همراه ما نسخه‌ای بر روی سرور خویش ذخیره کند و این در حالی است که خصوصی‌ترین اطلاعات ما بر روی تلفن همراه وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که برخی می‌گویند اطلاعات ما اهمیتی برای صاحبان این شبکه ها ندارد پس نباید در این زمینه نگران باشیم، اعلام کرد: قرار نیست ما همیشه ثابت باشیم ممکن است زمانی هر کدام از ما به موقعیت سیاسی و اجتماعی خاصی برسیم و اگر اطلاعات ما نزد دیگری باشد ناچار عبد او خواهیم شد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: شرط اول ورود به این فضا ورود عالمانه و شرط دوم ورود هدفمند است چراکه در غیر این صورت او به شما هدف می‌دهد.

حجت الاسلام قیصریان تصریح کرد: اتفاقی که برای ما در این کشور افتاده این است که زندگی ما را رسانه اعم از تلویزیون و ماهواره و اینترنت و روزنامه و مجله فرا گرفته و این در حالی است که به شدت سواد رسانه ای در کشور ما پایین است، دلیل هم این است که ما اغلب مصرف کننده رسانه هستیم که این مصرف دو جنبه لذت یا سرگرمی بیشتر ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :