رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا گفت: محیط بانان پارک ملی کنتال در حین گشت و کنترل منطقه موفق به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده پلنگ ماده به همراه دو توله اش شدند.
کد خبر: ۱۵۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 04 January 2016
 به گزارش تابناک تبریز از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، علی اسماعیلی زیناب افزود: مشاهده این گونه از حیات وحش در این زیستگاه نشان از پویایی و قابلیت بالای زیستگاهی این منطقه است.
وی ادامه داد: پارک ملی کنتال با وسعت هفت هزار هکتار در شمال آذربایجان شرقی و مرز بین المللی با جمهوری ارمنستان قرار دارد که بخش شمال شرقی پناهگاه حیات وحش کیامکی محسوب گردیده که در سال 1390 به پارک ملی ارتقا یافته است.
اسماعیلی اضافه کرد: بیش از 350 گونه جانوری با گونه های شاخص جانوری کل و بز وحشی، گوسفند وحشی ،گراز، خرس قهوه ای، سیاه گوش، گربه وحشی، گربه جنگلی، پلنگ، روباه، شغال و گرگ در این پارک زیست می کنند.
وی گفت: بیش از 450 گونه گیاهی همچون ارس، پده، افرا، داغداغان، بنه، گلابی وحشی، سنجد، گز، زرشک و نسترن نیز در این پارک وجود دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا افزود: همچنین جلوه های کم نظیر ژئوپارکی و بقایای سنگ های آسیاب های آبی قدیمی و قلاع دورانهای گذشته بر قابلیت های فرهنگی و گردشگری این پارک ملی افزوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :