هنوز مجموعه طنز تلویزیونی در حاشیه،از خاطر مردم نرفته است که در یکی از قسمت های آن تیم جراحی بیمارستان بر اثر سهل انگاری یکی از ابزارهای جراحی را در شکم بیمار جا گذاشت.
کد خبر: ۱۵۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 04 January 2016
پرداختن به سهل انگاریها و نیز فقر اخلاقی برخی پزشکان در این مجموعه در قالب طنز موجب شد تا جامعه پزشکان به طرق مختلف از جمله برگزاری نشست با رییس رسانه ملی خواستار توقف پخش مجموعه در حاشیه شوند.

به نظر میامد که این مجموعه دست روی نقاط حساس گذاشته چراکه به نوعی سهل انگاریهای واقعی برخی از پزشکان و نیز بیمارستانها در انجام وطایف محوله را بشدت به چالش کشیده بود.چالشی که موجب شد تا جامعه مطبوعاتی کشور بیش از پیش نسبت به بروز اتفاقات مشابه و سهل انگاریهای سهوی و عمدی جامعه پزشکی حساس شوند. 

از اینرو اخبار مربوط به چنین حوادثی به سرعت و با دقت بالا توسط خبرنگاران و اهالی قلم منعکس می شود که بازتاب خبر شکافتن  بخیه چانه کودکی چهار ساله توسط پزشک و پرستارمعالج به بهانه نپرداختن وجه درمان از سوی مادر این طفل از نمونه های بارز حساسیت جامعه مطبوعاتی است.

متاسفانه نبود نظارت  دقیق بر عملکرد برخی پزشکان و بیمارستانها که منجر به بروز سهل انگاریهای فاحش و کوتاهی های غیر انسانی میشود ، خود تبدیل به سریال دامنه داری شده که زمینه درد و آلام جسمی و روحی  بیماران و نیز همراهان  آنها را فراهم آورده است.

سهل انگاریهای این چنینی اینبار گریبان یک فعال جامعه مطبوعاتی را گرفت ،موضوع از این قرار است که یکی از فعالان عرصه رسانه چهارشنبه گذشته به  دلیل عارضه آپاندیس در یکی از بیمارستان تهران کلینیک بستری شد و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت.وی پس از انجام جراحی  و خروج از اتاق عمل دچار دردهای شدید در ناحیه شکمی و به ویژه در محل جراحی شد که البته بروز چنین دردهایی از سوی پزشک معالج طبیعی تلقی شد و نسبت به رفع آن در مدت کوتاه 24 تا 48 ساعت به وی  اطمینان داده شد .

اما شدت درد در ناحیه شکمی به قدری زیاد و غیر قابل تحمل شد که باوجود آنکه کلیه بیمارانی که آپاندیس خود را جراحی می کنند بیشتراز 24 ساعت در بیمارستان بستری نمی شوند،ولی ایشان چهارروز پس از عمل نیز همچنان در بیمارستان تحت مراقبت قرار می گیرند تا اینکه امروز صبح با انجام عسکبرداری از ناحیه شکمی بیمار،پزشک معالج وی متوجه می شود که لوله ای از ادوات و ابزار پزشکی در شکم بیمار جامانده که باید بسرعت تحت عمل جراحی دوباره قرار گیرد !

اتفاقاتی از این دست در جامعه پزشکی البته زیاد نیست ولی از آنجایی که با جان افراد سروکار دارد،کمش هم زیاد است.از این رو باید کنترل و نظارت ها بر عملکرد پزشکی و انسانی جامعه پزشکی کشور بیش از گذشته افزایش یابد،تا علاوه بر بالارفتن ضریب اطمینان خاطر جامعه ،زمینه تعمیم یافتن اشتباهات و کوتاهی های برخی پزشکان به جامعه دلسوز و متخصص و متعهد پزشکی کشورفراهم نشود.

به ویژه که در شرایط کنونی شاهد رونق یافتن گردشگری درمانی در کشورمان هستیم و هرروزه اقبال شهروندان کشورهای همجوار و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس برای انجام درمان تحت نظر پزشکان ایرانی بیشتر از قبل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار