فرماندار ایوان گفت:
در طول دو سال استقرار دولت تدبیر و امید بالغ بر 180 میلیارد تومان فقط از محل اعتبارات ملی برای شهرستان منظور شده و بیشتر آن هم اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 04 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار ایوان گفت: در طول دو سال استقرار دولت تدبیر و امید بالغ بر 180 میلیارد تومان فقط از محل اعتبارات ملی برای شهرستان منظور شده و بیشتر آن هم اختصاص یافته است.

«معروف بسطامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید تاکنون بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای این شهرستان منظور شده است.

وی افزود: پیش از استقرار دولت تدبیر و امید برنامه‌های اجرایی شهرستان ایوان به تبع کشور وضعیت خاصی داشت، کارهای عمرانی و عملیات زیرساخت‌ها تعطیل و یا نیمه کاره بود، در هر صورت ضمن این‌که از وضعیت مالی و نقدینگی آنها تلنبار شده از نظر فنی و اجرایی نیز رها شده بودند و درصد پیشرفت آن‌ها نسبت به برنامه زمانبندی طرح‌ها، قابل مقایسه نبود.

فرماندار ایوان با اشاره به این‌که با استقرار دولت تدبیر و امید بر اساس یک برنامه مشخص و کارشناسی شده ادامه و شروع عملیات پروژه‌های اساسی و زیرساختی شهرستان در کانون توجه قرار گرفت، افزود: هم‌زمان با آغاز رسمی فعالیت‌های دولت یازدهم در استان، طرح‌های زیربنایی این شهرستان به‌ویژه در بخش‌های راه، آب‌ و‌ فاضلاب کشاورزی و صنعت هدف‌گذاری شد.

بسطامی ادامه داد: با سفر هیئت دولت به استان در اردیبهشت‌ماه پارسال بیشترین سهم اعتبارات ملی این سفر به شهرستان ایوان اختصاص یافت که شامل عملیات انتقال آب شرب، تونل قلاجه، سد کنگیر و طرح‌های بزرگ باغداری و سایر موارد بود.

وی با بیان این‌که در این سال بر اساس آمار رسمی دستگاه‌های اجرایی با تزریق حدود 85 میلیارد تومان تحول عظیمی در اجرای طرح‌های عمرانی که تقریباً تعطیل شده بودند، انجام شد،‌ خاطرنشان کرد: در نتیجه این توجه، بزرگترین طرح انتقال آب در استان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و نیاز اساسی و حیاتی شهرستان برای افق دو دهه برطرف شد و تونل قلاجه نیز که کاملاً تعطیل شده بود شتاب خاصی گرفت.

فرماندار ایوان یادآور شد: این توجه خاص نماینده عالی دولت در استان در سال 94 استمرار داشت و بر اساس آمار رسمی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مربوطه در مجموع حدود 96 میلیارد تومان سهم شهرستان ایوان بوده که باز هم مهم‌ترین آن‌ها بخش راه به‌ویژه تونل قلاجه و آب بوده است.

بسطامی تصریح کرد: تونل قلاجه که مهم‌ترین پروژه راهسازی شهرستان و یکی از طرح‌های اصلی استان هم بشمار می‌آید از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده که پیشرفت حدود 30 درصدی قبل از دولت تدبیر و امید امروز به حدود 90 درصد رسیده است. روند عملیات این پروژه که با شتاب خاصی ادامه دارد مرهون تلاش‌ها و پیگیری‌ها و توجه خاص مدیریت عالی استان است.

وی با اشاره به این‌که آمار و ارقام رسمی ثابت می‌کند که در طول دو سال استقرار دولت تدبیر و امید بالغ بر 180 میلیارد تومان فقط از محل اعتبارات ملی برای شهرستان منظور شده و بیشتر آن هم اختصاص یافته است، گفت: علاوه بر این بالغ بر 25 میلیارد تومان هم از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها و منافع داخلی استان به شهرستان اختصاص یافته پر واضح است سهم منظور شده برای شهرستان بر اساس شاخص‌های فنی از جمله وسعت و جمعیت سهم قابل قبولی بوده و در زمره شهرستان‌های برتر قرار دارد و اعلام این‌که شهرستان مورد توجه برنامه‌ریزان استان قرار ندارد و مورد بی‌عدالتی قرار گرفته به دور از واقعیت بوده و بدون توجه به آمار و ارقام رسمی و بدون مقایسه با وضعیت سایر مناطق استان موجب موضع‌گیری‌های سیاسی برای کم‌رنگ کردن این خدمات ارزشمند است و در واقع مردم قضاوت‌کنندگان عادلی هستند.

فرماندار ایوان گفت: در خصوص مسیر خط راه‌آهن آنچه قابل ذکر است این که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و اعلام دستگاه راه و شهرسازی در طرح مطالعه مشاور از مسیر اصلی کرمانشاه به خسروی یک خط از مسیر گیلانغرب – ایوان به ایلام منشعب می‌شود و در این مسیر پیشنهادی تاکنون هیچ‌گونه تغییر و جابجایی انجام نشده است و مطالبی که در تریبون رسمی عنوان شده واقعیت ندارد.

بسطامی اظهار کرد: هر چند با وجود این اقدامات با برآورده کردن مطالبات بر حق مردم شهرستان ایوان و برطرف کردن نیازها و ایجاد زیرساخت‌های در شأن آن‌ها فاصله داریم اما باید در نظر داشت برای رسیدن به اهداف مطلوب نیاز به برنامه زمانبندی شده و فرصت لازم است و به طور یقین باید گفت با توجه به برنامه‌های کارشناسی و فنی کوتاه و بلندمدت دولت تدبیر و امید به این اهداف می‌رسیم.

بنا به این گزارش، در بخش راه در شهرستان ایوان، پروژه‌های تونل قلاجه، روکش آسفالت راه‌های اصلی و روشنایی تونل قلاجه در سال گذشته 95 میلیارد ریال اعتبار با اختصاص صددرصد داشته که از ابتدای سال تاکنون 178 میلیارد ریال با تخصیص 47 درصد اعتبار دارند.

در بخش آب این شهرستان نیز پروژه‌های اجرای خط انتقال و تصفیه‌خانه آب شرب، سد کنگیر و اجرای پمپاژ آب سد به دشت زرنه و ترن در سال گذشته 573 میلیارد ریال با تخصیص صددرصد داشته که در سال‌جاری تاکنون 740 میلیارد ریال با اختصاص 58 درصد اعتبار دارند.

در بخش کشاورزی هم پروژه‌های باغداری بانبکر و پلیه و اجرای شبکه آبیاری دشت زرنه و ترن در سال گذشته 86 میلیارد ریال اعتبار با تخصیص صددرصد و در سال‌جاری تاکنون 26.7 میلیارد ریال اعتبار دارند.

در بخش آب و فاضلاب شهری ایوان نیز پروژه‌های اصلاح و توسعه شبکه آب شهری، کف‌شکنی چاه شماره یک ایوان، اجرای شبکه فاضلاب شهری ایوان و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در سال گذشته 95.5 میلیارد ریال اعتبار با تخصیص صددرصد داشته است./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار