یک روان‌شناس:
والدین در این روزها شرایط منزل را به‌گونه‌ای فراهم کنند که موجب استرس و اضطراب دانش‌آموزان به‌ویژه در سنین پائین نشود و به حفظ آرامش فرزندان کمک کنند.
کد خبر: ۱۵۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 04 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، یک روان‌شناس گفت: والدین مطلوب بودن وضعیت تحصیلی دانش‌آموز خود را تنها در نمره‌ 20 نبینند.

دکتر «امیر مهردادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: والدین در این روزها شرایط منزل را به‌گونه‌ای فراهم کنند که موجب استرس و اضطراب دانش‌آموزان به‌ویژه در سنین پائین نشود و به حفظ آرامش فرزندان کمک کنند.

این روان‌شناس با بیان این‌که والدین باید بکوشند برنامه‌های منزل را در ایام امتحانات با این فرآیند دو سه‌هفته‌ای هماهنگ کنند، تصریح کرد: والدین نباید بیش از توانایی علمی فرزندان از آنان توقع داشته باشند و مطلوب بودن وضعیت تحصیلی یک دانش‌آموز را تنها در نمره‌ 20 نبینند.

مهردادی افزود: دانش‌آموزان به‌مرور به یک تقویت درونی می‌رسند اما حین مسیر به توجه و همراهی والدین نیاز دارند امری که در دانشجویان تکامل یافته و تنها به محیطی آرام برای مطالعه دروس امتحانی نیاز دارند.

وی یادآور شد: آنچه برای دانش‌آموزان در این ایام مهم است توجه به ساعت خواب و وعده‌های سه‌گانه تغذیه مخصوصاً صبحانه است که والدین باید به آن توجه ویژه داشته باشند./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار