شهردار کرمانشاه از فرهیختگان و اندیشمندان کرمانشاهی خواست با ارائه پیشنهادات راهبردی درمورد نیازهای روز آموزشی و فرهنگی مرتبط با فرهنگ شهروندی مدیریت شهری را در ارتقای فرهنگ شهروندی یاری دهند.
کد خبر: ۱۵۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 06 January 2016
شهردار کرمانشاه از فرهیختگان و اندیشمندان کرمانشاهی خواست با ارائه پیشنهادات راهبردی درمورد نیازهای روز آموزشی و فرهنگی مرتبط با فرهنگ شهروندی مدیریت شهری را در ارتقای فرهنگ شهروندی یاری دهند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، عبدالرضا شعبانی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در ترویج مسائل فرهنگی، اظهار کرد: نیازمند سازماندهی و برنامه ریزی در راستای ارائه پیشنهادات راهبردی و راهکاری هستیم تا بدانیم نیاز و هدف امروز فرهنگی شهر ما چیست و شهرداری چه نقشی می تواند در مسیر تحقق این اهداف ایفا کند.

وی گفت: درخواست ها، پیشنهادات، انتقادات، انتظارات از شهرداری باید به طور شفاف و روشن مطرح و بررسی شوند تا به طور دقیق انتظاری که در حوزه فرهنگی از شهرداری کرمانشاه می رود معین شود تا روند تصمیم گیری ما با واقعیت های موجود منطبق تر بشود.

شهردار کرمانشاه گفت: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) فقر بالاترین مرگ است؛ بنابراین از هرگونه پیشنهادی که در راستای ریشه کن نمودن فقر فرهنگی قابلیت اجرایی شدن داشته باشد استقبال می کنیم.

شعبانی با تأکید بر اینکه مشاركت به معناي شركت فعالانه شهروندان درامورمختلف شهر است، افزود: مديريتي که با مشارکت شهروندان باشد، فرايندي راهبردي بوده و م يتواند از بارمسائل و مشكلات شهري بكاهد و زمينه هاي لازم براي شركت درمناسبت هاي شهري همچون انتخابات شهري، اسكان شهري و آپارتمان نشینی، بهداشت و مبلمان شهري ، مديريت پارك ها و فضاهاي سبز، اموزش و اشتغال، تغذيه، امنيت و اوقات فراغت، قانونمندي و حمايت اجتماعي از مشروعيت سياست هاي شهري را مطمئنا فراهم می سازد .

وی تصریح کرد: در واقع حضور مردم برای حل مشکلات خود مردم امری لازم است و در صورتی که مردم نخواهند یا نتوانند برای کمک به اداره امور شهر یا محله خود گام بردارند احتمال این که مدیریت شهر نتواند مسائل حادی که شهر با آنها روبروست را حل کند، بسیار زیاد است.

وی افزود: اگر برنامه ریزان و مدیران امور شهری خواستار اجرا و تحقق برنامه های خود هستند باید آنها را با محیط اجتماعی هماهنگ سازند و چنین امری تنها با مشارکت مردم به دلیل شناخت ژرف آنها از نیازها، خواسته ها و محیط اجتماعی خود امکان پذیر است.

به اعتقاد شهردار کرمانشاه، یکی از جنبه های مهم نظریه حکمروایی خوب شهری، همان بعد مشارکت است چرا که اصل و بنیان نظریه مذکور بر حکومت مردمی استوار است. یعنی حکومتی که مردم اداره امور را بر عهده خواهند داشت.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار