مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: حفاری‌های غیرمجاز در بناهای تاریخی مازندران افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۵۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 06 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگنیا در نشست معاونین میراث فرهنگی استان‌های کشور که در هتل بادله ساری برگزار شد، گفت: امیدواریم نتیجه این همایش همدلی بیشتر در معرفی کشور ایران در قالب میراث فرهنگی اتفاق بیفتد.

وی افزود: استان مازندران به داشتن میراث فرهنگی شهرت دارد و این ما این سرزمین را بهفرهنگ، باور و طبیعت سحرانگیز می‌شناسیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: متاسفانه جاذبه‌های فرهنگی مازندران کمتر دیده و شناخته شده است و شاید بخشی از آن به کوتاهی ما برگردد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی استان مازندران تصریح کرد: مازندران در قبل و بعد از اسلام با داشتن آثار مختلف تاریخی و طبیعی در جای جای استان خودنمایی می‌کند.

وی افزود: وجود بناهای تاریخی در شهرهایی مثل بهشهر، ساری و...نیز بسیاری از بناها تاریخی. که نشان از قدمت این استان داردمتاسفانه به علت شرایط آب و هوایی خاص مازندران و پراکندگی بناها در صیانت دچار مشکلات عدیده ای است.

بزرگنیا با اشاره به اینکه متاسفانه حفاری‌های غیرمجاز در مازندران به شدت افزایش یافته است، اظهار کرد: در گذشته افرادی در کمک به طرح‌ها و پروژه میراث فرهنگی تلاش داشتند و باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی در قالب انجمن حفاظت جذب مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی افزود: مازندران در بخش میراث فرهنگی تلاش خود را مصروف داشته اما واقعیت این است که در بحث فرهنگ سازی حفظ میراث فرهنگی موفقیت چشمگیری نداشتیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به موضوع مدیریت شهری، گفت: نشست‌هایی با اداره کل شهرسازی و شهرداران و شورای شهر در سه شهر بزرگ بابل، آمل و ساریبرگزار شد ودر این راستا خیرینی برای حفظ مرمت و احیا اماکن تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون 50 درصد از مرمت اثر پل تاریخی بابل را وزارت راه پذیرفت، افزود:اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران رشد 38 درصدی داشته است.

طلابیان با بیان اینکه مازندران در برنامه‌های ششم پروژه‌هایی را تعریف و دو مورد برای ثبت تاریخی دارد، اظهار کرد: رییس جمهور 25 میلیارد تومان رااعتبار برای پروژه‌های متنوع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص دادند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار