مدیر شبکه ملی فرهنگ و هنر اسلامی گفت: با توجه به اینکه قرار است دبیرخانه دائمی جشنواره ملی پویانمایی در فارس مستقر شود، به این نتیجه رسیدیم که یک مرکز بزرگ پویانمایی در این استان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۱۵۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 07 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی افراسیابی در آئین رونمایی از فراخوان جشنواره ملی پویانمایی اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است که کارهای اجرایی مرکز بزرگ پویانمایی فارس همزمان با آئین پایانی جشنواره پویانمایی در خردادماه سال 95 در شیراز انجام شود.

وی با اشاره به توانایی‌های استان فارس در زمینه پویانمایی خاطرنشان کرد: تولید محتوای مجازی در کشور دارای حلقه مفقوده است و فضای کسب‌ و کار برای این تولیدات وجود ندارد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ و هنر اسلامی با بیان اینکه 400 خانه فرهنگ رسانه‌های دیجیتال در کشور وجود دارد، افزود: این مراکز در زمینه تولید محتوای مجازی فعال هستند و شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در حال انجام کارهایی است تا کسب‌ و کار آن‌ها رونق گیرد.

آثار هنری دیجیتالیزه شود

در این آئین همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام اینکه جشنواره پویانمایی از 25 تا 28 خردادماه سال 95 در شیراز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم آثار هنری ایرانی را دیجیتالیزه کنیم، این کارها می‌تواند در آن‌سوی مرزها نیز دیده شود.

بهزاد مریدی با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان ما در خلق آثاری در زمینه هنرهای تجسمی شایسته تقدیر هستند، تأکید کرد: هنر ما باید این باشد که فضای سایبری را در اختیار خود بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های انجمن پویانمایی کشور نیز در این اواخر نشست‌های خود را آغاز کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار