مدیر امور اراضی آذربایجان‌شرقی
مدیر امور اراضی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 225 مجوز تغییر کاربری داده شده و برای 24 هکتار از اراضی کشاورزی استان سند صادر شده است، گفت: امسال 250 هکتار از ارضی استان رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۱۵۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 07 January 2016

به گزارش تابناک  تبریز از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، قاسم جعفری‌وند در جمع مدیران جهادکشاورزی استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت از اراضی استان اظهار داشت: اولویت کاری در این حوزه پیشگیری است.

وی از راه‌اندازی گشت حفاظت از اراضی در پنج شهرستان تبریز، بستان‌آباد، مرند، هریس و شبستر خبر داد و گفت: برای هر چهار روستا یک کارشناس مروج به‌کارگیری شده است.

مدیر امور اراضی آذربایجان‌شرقی از استقرار سامانه 131 برای اطلاع‌رسانی در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز و زمین‌خواری در استان خبر داد و گفت: امسال 250 هکتار از ارضی استان رفع تصرف شده است.

جعفری‌وند اعلام کرد: در 9 ماهه امسال 225 مجوز تغییر کاربری داده شده و برای 24 هکتار از اراضی کشاورزی استان سند صادر شده است.

وی از رفع تداخل 200 هکتار از اراضی تداخلی شناسایی شده استان خبر داد و افزود: امسال 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یکپارچه‌سازی شده است.

* عکسبرداری هوایی از 80 درصد از اراضی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در دو سال گذشته از 11 درصد به 16.5 درصد افزایش و سهم فصل کشاورزی از اعتبارات تملک دارایی استان از 4.6 درصد در انتهای دولت دهم به 9 درصد طی امسال رسیده است.

کریم مهری با اشاره به اینکه 22 درصد اشتغال استان در این بخش است، افزود: با تقویت زیرساخت‌های موجود و استفاده از شیوه‌های نوین درصدد افزایش بهره‌وری در این بخش هستیم.

وی با اعلام اینکه عکسبرداری هوایی 80 درصد از اراضی کشاورزی استان انجام شده است، گفت: طرح پهنه‌بندی آبادی‌های استان هم در 21 شهرستان در حال اجرا است.

مهری بیان کرد: سند تدبیر توسعه استان در بخش کشاورزی دارای 9 هسته کلیدی است که با همت بخش خصوصی عملیاتی می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید سالم و رقابتی از هسته‌های کلیدی این بخش است، بر تهیه ساختاری برای تحقق تولید صادرات محور تأکید کرد.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها هم مشکلات مدیریت امور اراضی در حوزه مسئولیت خود را مطرح کردند که اجرای طرح آمایش سرزمین به صورت شهرستانی، افزایش اعتبار اجرای احکام قلع و قمع و نظارت بیشتر بر عملکرد مشاوران املاک از خواسته‌های مطرح شده توسط مدیران جهاد شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار