معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:
تابناک: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اینکه زاینده‌رود زیبا خشک و گردن طبیعت انداخته شود، به‌خاطر سوءمدیریت است و باید روش مدیریت اصلاح شود که در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درصدد است توجه خاصی به مدیریت آب شود.
کد خبر: ۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ 29 January 2015

به‌ گزارش تابناک به نقل از ایمنا رحیم میدانی با اشاره به اینکه مشکل کم‌آبی کشور، معضلی است که تمام کشور با آن مواجه هستند و دغدغه اصلی وزارت نیرو است، بیان داشت: ایران نزدیک به ۱۵ سال است که در نقطه شکست در آمار آب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احتمالا در بروز این خشکسالی‌ها خیری نهفته است، ادامه داد: خشکسالی‌ها تلنگری بود که ما را متوجه کند چگونه کشورمان را در شرایط حساس مدیریت کنیم و چنانچه وضع به حال طبیعی برگشت، مغرور نشویم و بی‌رویه مصرف نکنیم و به یاد داشته باشیم که کشور ما جزو کشورهای کم‌آب جهان است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: با بروز خشکسالی‌های اخیر بسیاری از دشت‌های کشور و ازجمله دشت‌های کرمان در حال از بین رفتن هستند و خشکسالی موجب شد نگرش ما نسبت به مدیریت آب کشور اصلاح شود.

وی با امیدواری به تحولی که در مدیریت آب کشور ایجاد خواهد شد، گفت: رییس‌جمهوری و وزیر نیرو و اعضای شورای‌عالی آب تاکید دارند که مدیریت منابع آب کشور به‌صورت همه‌جانبه اداره و بهره‌وری و کیفیت آب نیز مدنظر گرفته شود.

میدانی افزود: اینکه زاینده‌رود زیبا خشک و گردن طبیعت انداخته شود، به‌خاطر سوءمدیریت است و باید روش مدیریت اصلاح شود که در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درصدد است توجه خاصی به مدیریت آب شود.

وی افزود: در این مسیر نباید با کلمه‌ها بازی کنیم و فقط حرف‌های خوب بزنیم بلکه باید عزم و همت خود را بر اجرای طرح‌ها بگذاریم تا از این چالش رها شویم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: متخصصان از ۲۰ سال گذشته هشدار داده بودند که برداشت از آب‌های زیرزمینی حد و اندازه دارد اما ما بدون برنامه برداشت کردیم و با فرونشست زمین متوجه اشتباه خود شدیم و کسی باور نداشت به این زودی با تنگنا روبرو شویم.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۴ قرار است تحت عنوان احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، کارهای شاخصی انجام شود، گفت: نباید با یکی دو سال پرآبی و ترسالی دوباره به خواب غفلت برویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار