ورود آردهای بی کیفیت به شهرستان دنا به هفته گذشته تا کنون برمیگردد و در این مدت نانوادارن از آردها موجود برای مصرف شهروندان استفاده میکردند.
کد خبر: ۱۶۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 09 January 2016
به گزارش سفیر دنا موضوع ورود محموله آردهای بی کیفیت و توزیع شده در نانوایی های سطح شهرستان دنا به هفته گذشته بر میگردد که گویا اداره بازرگانی طبق روال همیشگی تامین آرد مورد نیاز شهرستان را از طریق شرکت غله استان در برنامه کاری داشته و در سطح نانوایی های شهرستان توزیع کرده است.
نگرانی شهروندان شهرستان دنا از مشکلات نانوایی ها و کیفیت پایین آردهای توزیع شده به داستانی تکراری در شهرستان دنا و بخصوص در شهر سی سخت تبدیل شده ولی گلایه های مکرر اهالی شهر سی سخت از کیفیت بسیار پایین نان های تولید شده در یکی دو هفته گذشته تا کنون به اوج خود رسیده است ،به گفته شهروندان بوی کپک و طعم متفاوت نانهای تولید شده در سطح شهرستان و بعد از سرد شدن نان بسیار آزار دهنده و امکان مصرف را از خریدار میگیرد .
در گفت و شنود تعدادی از مردم شهر سی سخت با خبرنگار سفیر دنا مبنی بر مشکلات نان تولید شده در یکی دو هفته گذشته و بوی بد حاصل از پخت نان عمده نگرانی ها از وضعیت پیش آمده بود که یکی از نانواداران سی سخت نیز ضمن تایید کیفیت پایین آرد های توزیع شده گفت:بوی حاصل از نان تولید شده از طریق این آردها نشان از مانده بودن آنها دارد.
تعداد زیادی از مردم نیز نانهای خریداری شده را که امکان مصرف نداشته اند کنار گذاشته اند و از مصرف این نان ها امتناع میکنند.
این نانوا دار باسابقه ادامه داد:تاریخ مصرف آردهای توزیع شده هیچ مشکلی ندارد و وقت کافی برای استفاده را دارد ولی گویا کیفیت آردهای توزیع شده طی یکی دو هفته گذشته تا کنون کاهش محسوسی داشته است.
در همین رابطه قاسم شریفی مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان دنا به خبرنگار سفیر دنا گفت:بعد از ورود اولین محموله از آردهای توزیع شده و برخی نارضایتی ها تذکرات لازم به جهاد کشاورزی و صنعت و معدن برای جلوگیری از توزیع مجدد این گونه آردها صورت گرفته است.
مسئول واحد بهداشت محیط دنا ضمن تایید کیفیت پایین آردهای توزیع شده و با بیان اینکه آردهای توزیع شده در این محموله در سراسر استان توزیع شده است گفت:مرکز بهداشت و درمان شهرستان دنا روز دوشنبه همین هفته نمونه ای از نان تولید شده را جهت آزمایشات کنترل کیفیت به آزمایشگاه مرکز استان فرستاده است و تا کنون جوابی مبنی بر غیر قابل مصرف بودن و یا مشکلات بهداشتی نان های تولیدی به شهرستان گزارش نشده است.
شریفی تاکید کرد: اگر گزارشی مبنی بر بی کیفیتی یا غیر بهداشتی بودن آردهای توزیع شده صادر شود کلیه محموله های توزیع شده از نانوایی ها جمع آوری می شوند.
از طرف دیگر باربد رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان دنا در این باره با اذعان به کیفیت پایین آردهای توزیع شده در هفته گذشته تا کنون گفت:آردهای توزیع شده در بویر احمد و دنا یکی است و این مسئله به شرکت غله استان که مسئول تامین گندم مورد نیاز استان است برمیگردد.
باربد بیان داشت:آرد تولید شده در یکی دو هفته گذشته مربوط به واردات یک محموله گندم از یکی از کشورهای خارجی بوده که در برنامه داریم آرد جدید با تولید داخل روانه بازار کنیم و آرد قبلی را برگشت دهیم.
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت دنا ابراز داشت:از آنجا که این مشکل به دو شهرستان بویر احمد و دنا بر میگردد گفت: روز شنبه 19 دی ماه 94 محموله جدید آرد در این دو شهرستان توزیع می شود.
فضل الله آذر فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا نیز با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی تامین آرد مورد نیاز در مناطق شهری و تعاون روستایی متولی تامین در مناطق روستایی است گفت:نظارت بر کیفیت محصولات وارد شده به شهرستان بر عهده اداره صنعت,معدن و تجارت شهرستان است و تنها تامین این محصول بر عهده جهاد کشاورزی قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار