مدیر کل گمرک قشم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر هشت هزار و 621 تن کالای ترانزیت خارجی به ارزش افزون بر یکهزار میلیارد ریال از طریق گمرک قشم صادر شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش ریالی به ترتیب 52 و 41 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۶۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 09 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین سعیدی افزود: عمده کالای ترانزیت شده از گمرک قشم شامل لوازم خانگی، ضایعات آهن و کارتن، شمش سرب و سیگار است.
 
وی میزان واردات قطعی 9 ماهه امسال گمرک قشم را 34 هزار و 398 تن کالا طی 839 فقره اظهارنامه اعلام و ارزش آن را 156 میلیون و 507 هزار و 585 دلار اظهار کرد و افزود: این آمار در مقایسه با زمان مشابه سال 93 از نظر وزن 1.39 برابر و از نظر ارزش دلاری نزدیک دو برابر رشد را نشان می دهد.

سعیدی عمده کالاهای وارداتی از این گمرک را قطعات منفصله خودرو، خودرو، لاستیک خودرو، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی، چای، دستگاه تهویه هوا، درب یخچال و کولرگازی و مبداء آنها را کشورهایی همچون ژاپن، هندوستان، ایتالیا، کره جنوبی، امارات متحده عربی، چین و فرانسه اعلام کرد.

مدیرکل گمرک قشم اظهار کرد: میزان درآمد وصولی گمرک قشم در مدت یاد شده 732 میلیارد و 13 میلیون و 894 هزار ریال است که نسبت به زمان مشابه سال قبل دو برابر افزایش یافته است.

سعیدی گفت: میزان ترانزیت خارجی وارده به گمرک قشم نیز در این مدت افزون بر 20 هزار و 660 تن کالا به ارزش دو هزار و 820 میلیارد و 520 میلیون و 420 هزار ریال از مبداء دیگر گمرکات کشور به مقصد گمرک قشم است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش ریالی به ترتیب 23 و 81 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای ترانزیت وارده را پوشاک، کفش، لوازم خانگی همچون یخچال، فریزر، لباسشویی و مواد اولیه شرکت های مستقر در منطقه آزاد قشم اعلام کرد و افزود: این کالاها بیشتر از مبداء گمرک شهید رجائی و گمرک بازگان وارد این گمرک شده است.

سعیدی اظهار کرد: در 9 ماهه امسال تعداد کل وسائط نقلیه ورودی و خروجی به این گمرک از طریق اسکله لافت شامل کامیون، اتوبوس، نیسان و سواری، 789 هزار و 181 دستگاه است که نسبت به سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک قشم افزود: در همین مدت 252 فقره اظهارنامه ورود موقت به ارزش 15 میلیون و 579 هزار و 285 دلار از طریق این گمرک صادر شده است که از نظر تعداد و ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 29 و 11 درصد کاهش را نشان می دهد.

سعیدی اضافه کرد: اغلب اظهارنامه های تشکیل شده جهت کانتینر شرکت های حمل و نقل و خودروهای سواری ساکنان جزیره است که به مدت یک ماه به سرزمین اصلی ورود موقت داشته اند.

وی ادامه داد: در این مدت 15 هزار و 536 تن تولیدات کارخانه ها و شرکت های فعال در منطقه به ارزش تغریبی 52 میلیون و 249 هزار دلار به عنوان سهم مجاز ورود کالا، وارد کشور شده است که نسبت به سال گذشته از نظر وزن 38 درصد افزایش و از حیث ارزش دلاری 15 درصد رشد داشته است.

سعیدی عمده کالاهای وارداتی از این محل را لوازم آرایشی و بهداشتی، مشتقات روغن موتور، افزودنی های ضد یخ، سیگار و ماهی پرورشی (لارو زنده) اعلام کرد.

مدیر کل گمرک قشم ادامه داد: در 9 ماهه امسال ارزش کالای وارده از محل معافیت مناطق آزاد نیز 137 میلیون و 611 هزار و 258 دلار و میزان معافیت استفاده شده در این مدت 578 میلیارد و 688 میلیون و 364 هزار ریال است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار