کرمان
گزارشگر پيک بامدادي در نخستين گزارش خود به موضوع ساخت هتل درکوه تاريخي صاحب الزمان کرمان پرداخت.
کد خبر: ۱۶۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 09 January 2016

در نخستین گزارش برنامه پیک بامدادی با اشاره به ساخت هتلي بر فراز کوه تاريخي صاحب الزمان(عج) کرمان بدون اخذ مجوزهاي زمين که اعتراض فعالان فرهنگي را در پي داشته است آمده است: شوراي شهر کرمان اين هتل را در راستاي توسعه شهر و جذب گردشگر دانسته است. 

در اين گزارش با تاکيد بر اينکه فعالان فرهنگي اين کوه را از مناظر طبيعي کرمان و از مفاخر فرهنگي و تاريخي شهر مي دانند افزوده شده است: آنها معتقدند ساخت هتل و تخريب منظره شهر در تنها کوه موجود در شهر، اندک گردشگر خارجي شهر را گريزان مي کند.

گزارشگر پيک بامدادي در اين باره نيز  گفت: شوراي شهر معتقد است در ساخت هتل همه جوانب لحاظ شده که متراژ آن در حد 3 هکتار است و به همين خاطر کوه تخريب نمي شود و اين درحالي است که هنوز مجوزهاي لازم و پلان زيست محيطي اخذ نشده است. 

همچنين جعفرزاده عضو کميسيون گردشگري استان کرمان با انتقاد از اين حرکت گفت: کوه صاحب الزمان (عج) و جنگل قائم از بزرگترين جنگل هاي مصنوعي کشور هستند و هويت معنوي و ِالمان  شهري کرمان است که باتخريب آن يکي از اشکال هويتي شهر از بين مي رود.

جهانشاهي معاون گردشگري ميراث فرهنگي کرمان نيز با تاييد اين ديدگاه گفت: ظاهرا سرمايه گذار هيچ جايي را ارزشمندتر از کوه نديده است، کوهي که مورد توجه بسياري از ورزشکاران اين خطه نيز است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
این هیاهوی مخالفین پیشرفت کرمان است که خداروشکر به نتیجه نرسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار