تهدیدهای زیست محیطی باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود
رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: تهدیدها و چالش‌های زیست محیطی باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود.
کد خبر: ۱۶۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 09 January 2016
محمود دادگو موضوعاتی همچون انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران به منظور دفاع از سلامت شهروندان و بهداشت عمومی جامعه را نیازمند بازنگری بیشتر دانست.
وی ادامه داد: ترافیک و آلودگی هوا در استان البرز و کلانشهر کرج از مرز بحران و هشدار گذشته و طی روزهای اخیر شاهد قرار گرفتن هوا در شرایط اضطراری بودیم که موجب خانه نشینی شهروندان شد و سلامت زنان باردار، کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی را به خطر انداخت و اوج گرفتن آلودگی هوا یعنی بی‌نتیجه بودن فعالیت‌های صورت گرفته برای مقابله با آلاینده‌ها است.
رئیس پارلمان شهری کرج اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به صورت ویژه مد نظر مسئولان و برنامه‌ریزان قرار گیرد، دفن بهداشتی زباله‌ها و ارتقای مدیریت پسماندها است؛ چرا که دفن روزانه بیش از هزار تن زباله و نخاله در مرکز حلقه دره موجب وارد آمدن خسارت‌های جبران ناپذیری به پیکره محیط زیست شده و حتی تهدیدی برای سلامت سفره‌های آب زیرزمینی نیز به شمار می‌آید.
به گفته وی، استان البرز جورکش بیش از 20 درصد ترافیک کشور است و چنانچه برای ساماندهی تردد وسایط نقلیه در شبکه معابر و راه‌ها چاره‌اندیشی لازم صورت نپذیرد، باید چشم انتظار مشکلات حادتر در حوزه زیست محیطی باشیم در این زمینه سرعت بخشی به تکمیل پروژه مترو، راه‌اندازی BRT، تقویت ناوگان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی، اجرای طرح‌های ترافیکی و... ضروری به نظر می‌رسد.
دادگو در بخش دیگری از سخنانش به پروژه در دست اقدام انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه، حیات رودخانه کرج و جاده زیبای چالوس دچار تهدید خواهد شد و انواع گونه‌های گیاهی و جانوری تخریب می‌شوند، اینکه چرا مسئولان برای اجرای طرحی با چنین ابعاد مخرب زیست محیطی اصرار می ورزند، برای بنده مشخص نیست و نیاز به روشنگری بیشتر احساس می شود؟
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تهدیدهای کلان زیست محیطی که موجب نگرانی البرزنشینان گردیده است، تهدید حیات باغ سیب مهرشهر است و متاسفانه به رغم وعده‌های مطرح شده، هنوز حرکت مناسبی برای واگذاری این ریه تنفسی به مدیریت شهری صورت نپذیرفته است.
رئیس شورای شهر کرج در پایان اظهار داشت: امید می‌رود که با توجه به اهمیت بسیار بالای محیط زیست و نقش اساسی آن در تحقق توسعه پایدار و متوازن، کارگروهی با اختیارات ویژه در سطح استان البرز تشکیل شود تا هر جا که عوامل طبیعی و غیر طبیعی در صدد تخریب محیط زیست، تصرف اراضی ملی و تعرض به منابع طبیعی برآمدند، اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار