با تصویب شورای برنامه ریزی استان یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی استان به توسعه ورزش اختصاص می یابد.
کد خبر: ۱۶۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 09 January 2016

با تصویب شورای برنامه ریزی استان یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی استان به توسعه ورزش اختصاص می یابد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ اسداله رازانی امروز در نشست شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: ورزش ارتباط مستقیمی با سلامتی و نشاط جامعه داشته و توسعه و گسترش آن پیامدهای بسیار مثبتی در میان قشرهای مختلف مردم دارد.

وی با اشاره به بودجه اندک هیئت های ورزشی اظهار کرد: بودجه ای که به صورت سالیانه توسط اداره کل تربیت بدنی در اختیار هیئت های ورزشی قرار داده می شود بسیار اندک است و آن ها با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مجموعه کل اعتباراتی که اداره کل تربیت بدنی در اختیار هیئت های ورزشی قرار می دهد چیزی حدود 150 میلیون تومان است که به طور متوسط سم هر هیأت 3 میلیون تومان می شود که این مبلغ بسیار ناچیز است.

 ر
ازانی افزود: بدیهی است یک هیئت ورزشی به هیچ عنوان قادر نیست با این اعتبارات محدود هزینه های متعدد سالیانه مانند اعزام ورزشکاران به مسابقات، اردوهای آمادگی، خرید وسایل و تجهیزات و دیگر هزینه های جاری را تأمین کند.

وی تصریح کرد: حتی اگر تمامی این مبلغ 150 میلیون تومان در اختیار هیئت کشتی- به عنوان یکی از ورزش های اصلی استان- قرار داده شود نیز به تنهایی توانایی کفاف هزینه های این مجموعه را نمی دهد.

یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به ورزش اختصاص می یابد

استاندار کرمانشاه حمایت از ورزش را یکی از اولویت های استان دانست و بیان کرد: سعی می کنیم از راه های مختلف به حمایت از هیأت های ورزشی استان بپردازیم و برای اشتغال ورزشکاران مدال آور در سطح جهانی و ملی نیز به اداره کل ورزش و امور جوانان کمک کنیم.

رازانی ادامه داد: در اولین گام مصوب شد 1 درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی در اختیار ورزش استان قرار گیرد که مبلغ قابل توجهی است. بر اساس این قانون دستگاه های اجرایی مجازند 1 درصد از اعتبارات خود را به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه کشوری هزینه کنند.

وی افزود: 40 درصد از این اعتبارات اختصاص یافته در اختیار دستگاه مربوطه قرار می گیرد که می توانند آن را صرف توسعه ورزش کارمندی، تجهیز اماکن ورزشی و حمایت از تیم های ورزشی و هیئت های ورزشی کنند. همچنین 30 درصد از این اعتبار متعلق به آموزش و پرورش است و این اداره می تواند از این اعتبارات برای ورزش دانش آموزی و توسعه زیرساخت های ورزشی مصرف نماید.

این مدیر ارشد همچنین بیان کرد: 30 درصد دیگر به اداره ورزش و جوانان اختصاص می یابد که جهت توسعه زیرساخت های ورزشی وزارت ورزش و جوانان و توسعه ورزش روستایی هزینه می شود.

رازانی در پایان اظهار امیدواری کرد با این حمایت ها شاهد رونق هر چه بیشتر ورزش استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار