مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از احداث ایستگاه‌های مطالعه سیار در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 10 January 2016

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از احداث ایستگاه‌های مطالعه سیار در استان همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا،"عاطفه زارعی" بیان کرد: ایستگاه‌های مطالعه سیار با همکاری شهرداری، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان اتوبوسرانی انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اتوبوسرانی تجهیزات فنی مانند خودرو را تامین کرده و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز منابع و کتاب‌های این مجموعه را در اختیار می‌گذارد که با تعبیه این کتاب‌ها در بخش داخلی اتوبوس‌ها در خدمت شهروندان قرار می‌گیرند.

زارعی زمان احتمالی افتتاح این کتابخانه‌ها را دهه فجر دانست و افزود: این اتوبوس‌های کتابخانه‌دار در مکان‌هایی که شهروندان مسیرهای طولانی را طی می‌کنند، قرار می‌گیرند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد فرهنگ مطالعه در بین مردم دانست و عنوان کرد: گردش کتاب‌ها موجب فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی می‌شود که البته ممکن است کتاب‌هایی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، بازگشت نداشته باشد که از این بابت هم مشکلی ایجاد نمی‌شود چرا که هدف ارتقاء فرهنگ کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: ارائه کتاب‌ها در این کتابخانه‌ها رایگان است البته افرادی که علاقمند هستند کتاب‌های خود را به این مراکز اهدا کنند، می‌توانند کتاب‌های خود را در اختیار کارشناس مربوطه در اتوبوس قرار دهند.

زارعی تامین اعتبار این طرح را از محل اداره‌کل کتابخانه‌های استان و سازمان اتوبوسرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به عامه مردم مخاطبان کتاب‌ها هستند بنابراین نوع کتاب‌هایی که در قفسه‌های این اتوبوس‌ها قرار می‌گیرند عمومی است و در حوزه خاصی ارائه نمی‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار