گزارش تحلیلی تابناک ایلام
ایران دارای نیروی انسانی عظیمی است اما به ظاهر عربستان از فناوری برتر نظامی برخوردار است برخی از کارشناسان معتقدند که اگر این جنگ عادی و کلاسیک باشد به شکست ایران منجر خواهد شد اما در جنگ نامتقارن ایران می تواند جبران کند.
کد خبر: ۱۶۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 10 January 2016
محمدرضایوسفی تحلیلگر و دبیرسیاسی تابناک ایلام::ایران دارای نیروی انسانی عظیمی است اما به ظاهر عربستان از فناوری برتر نظامی برخوردار است برخی از کارشناسان معتقدند که اگر این جنگ عادی و کلاسیک باشد به شکست ایران منجر خواهد شد اما در جنگ نامتقارن ایران می تواند جبران کند.

همانطور که می دانیم این اولین باری نیست که مردم ایران به سفارت عربستان هجوم می برند در سال 5891)5631-5633( یعنی سال هفتم جنگ تحمیلی بیش از 044 ایرانی در مراسم حج کشته شدند و در داخل کشور از آن قتل و عام صحبت به میان آمد و صبح روز بعد معترضان ایرانی به سفارت این کشور حمله کردند که واکنش امام خمینی )ره( بسیار جالب بود؛ ایشان از سلب مجوز عنوان خادمی حرمین شریفین صحبت کرد و خواستار سرنگونی آل سعود به منظور انتقام خون زائران شده بود که در آن زمان نیز به مثابه الان ریاض با تهران قطع رابطه کرد اما پس از جنگ خلیج پارس 5885 و متعاقب آزادی کویت روابط دوباره از سر گرفته شد.عربستان در بودجه نظامی خود؛از سال 5881 تاکنون طور متوسط ده درصد از تولید ناخالص داخلی آن تخصیص داده است.که ایران نقطه مقابل عربستان قرار دارد که طبق آمارهای رسمی ) فارغ از آمار غیر رسمی ( 0درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف امر نظامی می کند که با این اوصاف هزینه سعودی ها 0 تا 1 برابر هزینه های نظامی ایران است.

خرید تسلیحاتی ایران از 4440 تا 4453 دو میلیارد دلار و عربستان سعودی 1449 میلیارد دلار به تامین کنندگان تسلیحاتی خود سفارش دادند. در تحلیل عمیق به آمارهای اولیه ممکن است به این نظر منتج شود ایران دو برابر نیروی انسانی و 6برابر تانک های جنگی نسبت به عربستان در اختیار دارد.

اگر چه ما دارای تفنگ داران و تعداد زیر دریائی بیشتر هستیم اما نیروی دریائی عربستان دو برابر ایران تجهیزاتی اعم از ناوچه ، ناوشکن و هلیکوپتر دریائی دارد.

البته که ما با قایق های تندروی تهاجمی این نقیصه را جبران می کنیم.ایران برتری نامتقارنی در دریا دارد که عربستان بدون کمک قدرت های خارجی توان مقابله با ما را ندارد البته که قدرت های بزرگ مگر مغز... خورده باشند که با ایران در خلیج پارس بجنگند. معتقدم تنگه هرمز هدیه خدا برای بقای ایران است.

در سند جدید نیروی دریائی وزارت دفاع ایالات متحده آمده است؛ علارغم توافق هسته ای )برجام( موشک های پیشرفته تهران همچنان یک تهدید به حساب می آیند که نیروی دریائی امریکا باید برای مقابله با این تهدید آماده باشد.

در حالیکه توافق هسته ای ایران با 5+1 که با هدف سرکوب و مهار آن صورت گرفته اما موشک های پیشرفته، نیروهای نیابتی و دیگر توانمندی های متعارف و نامتعارف همچنان برای غرب یک تهدیداساسی به شمار می رود.

آنچه که باعث نگرانی های فزاینده مااست تعمیم مخاصمه عربی)محورشرارت( با ایران در تنگه باب المندب و کانال سوئز است که به احتمال فراوان خواب هائی در این مورد نیز توسط اشرار منطقه دیده شده است که متناسب با آن راه های پیش روی جمهوری اسلامی ایران است که برخی را متذکر می شویم:

طبق مصوبه سازمان کشتیرانی بین المللی) ایمو ( هیچ کشوری حق نداردبه دلایل بین المللی و دو جانبه و... یک شاهراه و آبراهه حیاتی خاص را مسدود کند و یا اجازه تردد به آن را ندهد.

معتقدم در صورت انسداد باب المندب به سمت منافع ایران مسئله انسداد تنگه هرمز را می توان مطرح نمود زیرا هرکنشی واکنشی به همراه دارد پس بروز هر حماقتی از سوی عربستان و محورشرورش در کانال سوئز و باب المندب عواقب دردناکی را برای آنها رقم می زند و دیگر این ایران نیست که طرف دعواست بلکه جامعه بین المللی در مقابل ارتجاعیون روبه رو خواهند بود.

برخی از کارشناسان داخلی و خارجی از احتمال بروز جنگ میان ایران و عربستان سخن به میان می آورند که در این صورت تفسیر خویش ر ا ادائه می دهم؛

در صورت ابراز حماقت از سوی ارتجاعیون چند حربه نظامی و استراتژیکی پیش روی آنها خواهدبود که احتمال زیر از بقیه شایع تر و رئال تر است:

ایجاد ائتلاف عربی عبری غربی در رویاروئی با ایران

در صورت رویاروئی این ائتلاف با ایران گزینه هائی بر روی میز ایران خواهد بود که فقط به برخی از آنها مختصرا اشاره میرود:

نیروی راهبردی قدس: ایران می تواند با گزینه جنگ نامتقارن چریکی و البته متقارن و کلاسیک ضرباتی هولناک بر پیکره ائتلاف وارد سازد و نقشه های آنها را باطل کند، ما می توانیم از این نیرو و سایر نیروهای نیابتی و ... انصار الله ، حزب الله و جهاد اسلامی بهره مند شویم.

نیروی راهبردی سپاه قدس به رهبری سردار سلیمانی به مثابه یک سلاح استراتژیک در نبرد احتمالی است و البته بسیار راهگشاست.

طبق گفته منابع غربی 51 هزار سرباز این نیرو خواب و خوراک را از سربازان آمریکائی مستقر در عراق حرام کرده بودند و زندگی را برایشان حرام کرده بودند.

موشک های راهبردی رونمائی نشده و طبقه بندی شده

نیروی هوائی ایران عمدتا از هواپیماهای منسوخ و قدیمی است که ایران با تقویت یک برنامه موشکی قوی این نقیصه را جبران می کند، هرچند ایران سفارش تعداد تقریبی 544 سوخوی روسی را داده است اما ملاک ما شرایط کنونی قبل از سفارش است.

به نظر فناوری موشکی ارزانتر و تخریبگرتر از نیروی هوائی است و با تقویت آن نه تنها هیچ تلفاتی نسبت به عملیات های هوائی را روی دست ما نمی گذارد بلکه دشمن را در مدت کوتاهی افلیج می کند. از این جنبه ایران ظرفیت تهاجمی گسترده تر و مستحکمی دارد:

موشک های هوشمند راهبردی عماد: برد 5444مایل اما بیشتراز حداعلامی، موشک های نسل جدید خانواده شهاب

موشک های سری سجیل: گویا قوی ترین موشک بالستیک سوخت جامد ایران سجیل است که قابلیت پرواز از لانچرهای متحرک را داراست و در صورت پرتاب گسترده غیر قابل مهار است.

طبق شنیده ها موشک سجیل سه مرحله ای و حداکثر برد 044کیلومتر است و وزن پرتاب 69هزار کیلو گرم است.

قایق های تندرو و تهاجمی سپاه: این تندروها کابوس تلخ ناوهای هواپیمابر و ناوشکن های مستقر در خلیج پارس است.

در دهه 60در جنگ معروف تانکرها یا نفتکش ها ما تلاش کرد یم تا تنگه هرمز را ببندیم و بکار گیری این قایق ها سرنوشت تلخی را در انتظار هر عمل حماقت آمیزائتلاف احتمالی خواهد گذاشت.

زیر دریائیهای کلاس غدیر: این زیر دریائیها خاصه آب های کم عمق خلیج پارس طراحی شده است. از دیگر مشخصات این زیر دریائی؛ مجهز بودن به اژدرهای 45 اینچی و هم چنین قابلیت مین ریزی مخفیانه در تنگه هرمز است.

موشک های ضد موشک اس 330

سلاح راهبردی انسداد تنگه هرمز: این تنگه جایگاه فوق استراتژیکی در این بستر جغرافیائی دارد که به نظرم این تنگه هدیه خدا برای قوام ایران است زیرا که اگر ما این همه مرز گسترده دریائی در خلیج پارس نداشتیم و کنترلی نیز بر این تنگه نبود خیلی زودتر از اینها ناتو ودر راس آن آمریکا ما را مورد مخاطره قرار می دادند در کل این تنگه با جایگاه خاصش ضامنی برای امنیت و تمامیت ارضی ایران محسوب می شود.

همانگونه که شاهدیم روزانه 51 میلیون بشکه نفت از این تنگه صادر می شود پس در این جاست که به موقعیت ایران می توان پی برد.

حال به نتیجه گیری مبادرت می کنیم من بر نظر کارشناسانی که بروز جنگ بین عربستان و ایران را حتمی می دانند خط بطلان می کشم چرا که با موقعیت و سلاح های استراتژیک ایران از بروز هر جنگی ممانعت می شود ودر صورت اقدام حماقت آمیز پیروز صد در صدی میدان بدون شک ایران است.

ارباب عربستان ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش تصمیم داشتند به ایران حمله کنند که متعاقب این عمل رزمایشی به نام چالش هزاره اجرا شد که نتایج حاصله سرنوشت مصیبت باری را برای آنها در روز اول و دوم رقم می زد ودر

نهایت حاصل روز سوم نابودی کامل ناوگان دریائی انها در خلیج پارس بود.پادشاه خرفت سعودی که در جنگ یمن به سان خری در گل و دام نیابتی ما گیر کرده است پس چگونه می تواند با ایران وارد نبرد سخت و همه جانبه شود.

عربستان با پترودلارهای خود مزدوران دولتی زیادی را درائتلاف خویش وارد می کند که به سخنی می توان از آن محورشرارت یاد کرد بازی کدری را شروع کرده که پایانش فقط به دست ایران خواهد بود.

عربستان بزرگترین خریدار تسلیحات جهان است گویا از نگه داریش خسته شده و دوست دارد با آنها آتش بازی راه بیاندازد.که درپایان هر اقدامی؛ خویش را با آن می سوزاند.

به مسئولین فرتوت و حتی جاهلان جدید سعودی توصیه ای دارم که نیم نگاهی به تاریخ داشته باشند؛ ورود تسلیحات؛ قدرت نمی آورد بلکه ذلت می آورد.نمونه آن ارتش مقتدر رضاشاهی در برابر نیروهای متفقین چندروز هم تاب مقاومت نیاورد.یا محمدرضاشاه ژاندارم خاورمیانه ؛ ارباب بزرگ اعراب و قدرت طلبان آن روزگارتان را به یاد می آورید. ارتش مقتدر و مجهز خاورمیانه را دارا بود و افتخارات بین المللی زیادی هم داشت)سرکوب جنبش ظفار، شرکت در عملیات های حفظ صلح سازمان ملل( و آن همه کارنامه درخشان فرو ریخت.یا ارتش افسانه ای رژیم صهیونیستی که در جنگ با حزب الله به گند کشانده شد.حال به ارتش پوشالی و سفالی عربی خویش می نازید که در باطلاق چند گروه فقیر یمنی دست و پا می زند و سودای حمله به ایران کبیر رادارید.

اعتقاد دارم جنگ در خاورمیانه جنگ ایدئولوژیک است و پیروزی در این میدان کشوری با ایدئولوژی قوی را طلب می کند که آن قدرت در دستان کشوری جز ایران نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار