در راستای رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری صورت می گیرد:
اوچی گفت: در همین راستا تفاهم نامه ای بین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شهرداری اردبیل به امضا رسید و پس از دریافت مجوز از سوی شورای اسلامی شهر، مقرر شد تا شهرداری اردبیل طبق این تفاهم نامه هزینه نگهداری حداقل 100 نفر از معتادان متجاهر شهر را در طول 6 ماه متقبل شود.
کد خبر: ۱۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 10 January 2016

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل از اتخاذ تصمیمی مبنی بر اختصاص 10 درصد از کل بودجه فرهنگی این شهرداری به امر پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، کیومرث اوچی در گفت­و­گو با خبرنگار ما، وجود معتادان متجاهر در سطح شهر اردبیل را از جمله معضلات اجتماعی این شهر عنوان کرد و گفت: معتادان متجاهری که از سوی خانواده خود طرد می شوند و حامی مشخصی ندارند، عمدتاً به کارتن خوابی و زندگی در اماکن مخروبه روی می آورند که این امر علاوه بر آسیب هایی که به خود فرد معتاد وارد می کند، به ناهنجاری ها و معضلات جدی تر اجتماعی هم در کل شهر دامن می زند.

اختصاص 10 درصد از بودجه فرهنگی شهرداری اردبیل به امر پیشگیری از اعتیاد

وی با بیان اینکه چنین معتادانی حامی مشخصی ندارند؛ رویکردهای اجتماعی و فرهنگی شهرداری اردبیل را خاطرنشان کرد و افزود: در جلسه ای که با حضور شهردار اردبیل با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار گردید، تصمیماتی اتخاذ شد تا بر اساس آن شهرداری و کلیه دستگاه­های مربوطه حدود 10 درصد از کل بودجه فرهنگی خود را به بحث پیشگیری از اعتیاد اختصاص دهند.

اوچی اضافه کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای بین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و شهرداری اردبیل به امضا رسید و پس از دریافت مجوز از سوی شورای اسلامی شهر، مقرر شد تا شهرداری اردبیل طبق این تفاهم نامه هزینه نگهداری حداقل 100 نفر از معتادان متجاهر شهر را در طول 6 ماه متقبل شود.

وی در همین خصوص تصریح کرد: روند کار چنین خواهد بود که شهرداری اردبیل هزینه نگهداری معتادان متجاهر را متقبل شده و طبق این تفاهم نامه و پس از معرفی معتادان متجاهر از سوی دادستانی استان، اداره کل بهزیستی استان نیز در قالب قراردادهایی که با کمپ های ترک اعتیاد منعقد می کند، نسبت به نگهداری و درمان معتادان متجاهر در این کمپ ها با صرف هزینه و نظارت از سوی شهرداری، اقدام خواهد کرد.

اوچی با اشاره به مدت زمان 6 ماهه که در تفاهم نامه پیشگیری از اعتیاد قید شده است، تأکید کرد: این در واقع استارتی برای یک اقدام فرهنگی و اجتماعی ضروری از سوی شهرداری اردبیل بود که با توجه به نتایج حاصله و اهمیت موضوع، می توانیم بعد از اتمام زمان تفاهم نامه هم نسبت به تمدید آن اقدام کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار