مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: بارندگی های سیل آسای اخیر 18 میلیارد ریال به تاسیسات و تجهیزات آبرسانی روستایی خوزستان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۶۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 11 January 2016
درویشعلی کریمی اظهار کرد: بارندگی های سیل آسای اخیر به تاسیسات آبرسانی روستایی در مناطق لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و ایذه خسارت های قابل توجهی وارد کرد.

وی افزود: سامانه آبرسانی در 118 روستای این مناطق در مدت کوتاهی از مدار بهره برداری خارج شده بود.

کریمی با اشاره به اینکه در زمان حاضر شرایط آبرسانی به 118 روستای خسارت دیده به حالت عادی بازگشته است ادامه داد: همه اقدام ها برای تامین دوباره آب آشامیدنی روستاهای خسارت دیده به صورت موقت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تصریح کرد: تخریب جاده دسترسی به چندین تاسیسات، سوختن شش دستگاه الکتروپمپ، سوختن چهار دستگاه تابلو برق، ایجاد شکستگی در 17کیلومتر خط انتقال، از بین رفتن 700 متر خط انتقال و تخریب یک هزار و 500 متر شبکه توزیع و تعدادی از کنتورهای مشترکان از جمله خسارت هایی است که طی بارندگی های سیل آسای اخیر به تاسیسات آبفا روستایی خوزستان وارد شده است.

وی تاکید کرد: همه اقدام های انجام شده برای تامین آب آشامیدنی روستاییان ساکن در روستاهای خسارت دیده به صورت موقت انجام شده و برای اقدام های اساسی و زیرساختی در این راستا به اعتباری معادل خسارت های وارد شده نیاز است.

کریمی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 179 میلیارد و 360میلیون ریال تومان خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی خوزستان وارد شده که تاکنون هیچ اعتباری در این راستا پرداخت نشده و همه اقدام های موقت انجام شده با دیون بوده است.

در آخرین بارندگی در استان، بیشترین میزان بارش، در دهدز با 56.8، ایذه 45، باغملک 30 و لالی 31 میلیمترثبت شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار