رئيس مرکز رشد واحد هاي فناوری دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان گفت: زنجير چرخ لاستيکي يکي از محصولات پرکاربرد است که مي تواند در آينده با بازار گسترده اي که دارد و بدون رساندن آسيب به چرخ خودروها مي تواند در کنار همه خودروها قرار گيرد.
کد خبر: ۱۶۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 11 January 2016

محمد مهدي شيرمحمدي با اشاره به هسته پژوهشي که در مرکز رشد واحدهاي فناور دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان شکل گرفت گفت: تيمي پرتلاش و با آزمون هاي سخت و متفاوت به سرپرستي آقاي مهرعليپور پس از شش ماه فعاليت مداوم توانست چند نمونه اوليه از اين زنجير چرخ را توليد و آزمايش نمايد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ؛ وي با بيان اينکه در حال حاضر امکان توليد کارگاهي اين محصول وجود دارد ابراز اميدواري کرد در يک برنامه ريزي دقيق اين محصول بتواند به صورت صنعتي و نيمه صنعتي با سرمايه گذاري که از سوي دانشگاه آزاد اسلامي روي آن انجام خواهد شد سهم مناسبي ازبازار هاي ملي و بين المللي را در اختیاربگیرد.

رئيس مرکز رشد واحدهاي فناور دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان ابراز داشت قيمت تمام شده محصول يک سوم موارد مشابه آن است و با رويکردي هدفمند به سرعت مي تواند بازار خود را در اختيار بگيرد.

شيرمحمدي با بيان اينکه طي سال جاري نيز محصولات نظير ماد پاک به عنوان پاک کننده گياهي قير و مشتقات آن، یخ رو به عنوان کفش کوهنوردي روي يخ با حضور رئيس کميسيون اصل 90 در دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان رونمايي شد.

وي همچنين ادامه داد محصولاتي مانند دستگاه سنجش ضربان نبض با رويکرد شناسايي بيماي هاي قلبي ، بازوبند کنترل دماي بدن نوزادان از راه دور و با کنترل از طريق تلفن هاي هوشمند، برنامه کاربردي تلفن هوشمند گردشگري همدان، کاغذ نيترات سنج براي سنجش ميزان نيترات موجود در آب و دستگاه کنترل از راه دور کنتور برق ديجيتال از ديگر محصولاتي بود که در سفر رياست دانشگاه آزاد اسلامي به همدان در سال جاري رونمايي شد.

رئيس مرکز رشد واحدهاي فناور با بيان اينکه يکي از شاخه هاي اصلي مرکز رشد واحد همدان در حوزه خودرو هست خاطر نشان کرد تاکنون خودروي کارتينگ ماشين هاي مسابقه اي شهربازي و خودروي نظامي بدون سرنشين کنترل از راه دور و از سوي واحد اسد اباد خودروي زائر بر برقي نيز در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان نمونه سازي شده است.

محمد مهدي شيرمحمدي ديگر محصولات مهم نمونه سازي شده در اين مرکز رشد را سيستم آبياري هوشمند، کنتورخوان هاي هوشمند برق آنالوگ و ديجيتال و کنتورخوان گاز با قابليت کنترل از راه دور، دستگاه پايمان با هدف سنجش تعادل و تست ستاره و Y در آزمايشهاي سنجش توانايي افراد و توانبخشي و شبيه سازي هاي آموزش اسله، سفارشي سازي خودرو و شبيه سازي اماکن و شبيه سازي آموزش رانندگي سه بعدي نام برد.

وي با بيان اينکه در حوزه تجهيزات پزشکي و آزمايشگاهي در واحد همدان براي نخستين بار اتوکلاو به عنوان دستگاه استريل اتاق عمل و دستگاه مگنومتر با نانو ذرات مغناطيس براي درمان سرطان نيز ساخته شده است.

رئيس مرکز رشد واحدهاي فناور واحد همدان محصولات ديگري نظير آب بهداشتي به منظور کاربرد در پاک کننده هاي روي صورت، اسپيدند به عنوان سفيد کننده گياهي دندان، کوره الکتريکي، گارد ريل ضد مرگ، دستگاه بررسي تراوش آلودگي خاک، ساخت قالب تبلت با دسترسي راحت تر کليدها، چهار دستگاه قالب برش واشر، شبيه ساز زلزله، ربات هاي پرنده و امدادگر، جيگ براي سوراخکاري قطعات گرد، اره آتشين سينوسي، سنگ گردساب داخل و خارج، ني تصفيه آب، پودر شوينده، پهپاد، مبدل حرارتي، دستگاه اب مقطر گيري و سمباده زن دستي و خودکار، دستگاه تست گردي قطعات در دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان ساخته شده است.

شيرمحمدي با اشاره به اينکه فضاي توليدات محصولات دانشگاهي مي تواند بسيار پر رونق گردد ولی نيازمند تحرک و هيجان بيشتر است افزود: هرچند که براي حمايت از محصولات دانشگاهي زياد شعار داده مي شود اما بايد براي رسيدن به يک اقتصاد مقاومتي و دانش بنيان فضاي کسب و کار محصولات دانشگاهي و فرايند تجاري سازي آنها را تسهيل کرد.

وي افزود: با جرات مي توان گفت مجموعه استادان توانمند و دانشجويان پرتلاش در فضاي دانشگاهي کشور ما کم نيستند و قادرند گره هاي کور صنعت را به راحتي بگشايند و مسئولان بايد براي تسهيل امور و حذف بروکراسي اداري در اعطاي مجوزها بيشتر کمک حال دانشگاه گردند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه باید به واحدهای فناور دانشگاه ها اعتماد بیشتری داشت و فضای ورود به بازار را برای آنها تسهیل نمود تصریح کرد: نگاه دانشگاهیان با افراد تاجر درون بازار کمی متفاوت است و ممکن است در بازار برخی افراد حضور یابند که تمایلی برای حضور رقبای جدید دانشگاهی ندارند که البته چون محصولاتی که در دانشگاه تولید می شود عمدتا جدید است شاید برخی وارد کنندگان این موضوع را تاب نیاورند پس محصولات دانشگاهي حمايت بيشتر قانوني را مي طلبد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار