جانشین پلیس راهور خبر داد:
جانشین پلیس راهور کشور گفت: روزانه به طور میانگین 54 نفر در اثر حوادثجاده ایکشته و 830 نفر مصدوم و مجروح می شوند.
کد خبر: ۱۶۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 12 January 2016

به گزارش تابناک تبریز، سردار موسی امیری در سمینار یک روزه توسعه دانش ترافیک و حوادث جاده ای در تبریز با اعلام این مطلب گفت: حدود 58.5درصد سهم کشته های سوانح جاده ای و بین جاده ای در استان آذربایجان شرقی مربوط به سوانح عابر پیادهو کشته های ناشی از این حوادث است.

وی اظهار کرد: این حوادث گاهی با احداث یک پل عابر پیاده، یک عابرگذر و با فرهنگ سازی صحیح قابل حل است چرا که این آمار برای استان علم پروری چون آذربایجان شرقی آمار خوبی نیست.

وی ادامه داد: یکی از تهدیدات عمده سلامت کشور سوانح راهنمایی و رانندگی است، باری که این مسئله بر جامعه تحمیل می کند، به قدری عمیق است که نمی توانیم همه ابعاد آن را بشکافیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات در حوزه اجتماعی 60درصد افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی مصدومین سوانح رانندگی هستند که آمار تکان دهنده ای است.

سردار امیری با بیان اینکه بیش از 35 درصد ظرفیت های تخت های بیمارستانی با مصدمین سوانح رانندگی اشغال می شود، گفت: از نظر رتبه بندی دومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری های قلبی و عروقی سوانح رانندگی است.

وی اضافه کرد: در10 سال گذشته از سال 84 تا پایان 93 در کشور ما 247 هزار نفر در سوانح ترافیکی کشته شدند، این یک قتل عام جمعی است!.

وی خاطرنشان کرد: البته این مسئله فقط محدود به آمار بالای کشته شدگان نیست، در10 سال گذشته سه میلیون و 169 هزار نفر در این حادثه مجروح و مصدوم شدند و بار مالی زیادی بر جای گذاشتند.

جانشین پلیس راهور کشور با اشاره به آمار9 ماهه اول سال جاری گفت: 12 هزار نفر در این زمان جان خود را در تصادفات از دست داده اند.

وی یادآور شد: در هر ساعت 2/2 نفر بر اثر حوادث رانندگی کشته می شوند و 35 نفر هم مجروح می گردند.

سردار امیری گفت: خوشبختانه آمار حوادث رانندگی در مقایسه با افزایش تعداد خودرو در این مدت روند کاهشی را طی کرده است.

وی از کاهش 40 درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی در10 سال گذشته خبر داد و افزود: 10هزار و 888 نفر انسان کمتر کشته شدند.

وی از دو پدیده متفاوت در آمار های سال های گذشته خبر داد و افزود: دو پدیده در این روند 10 ساله مشاهده شده است، یکی در 86 و دیگری در سال 90 که به ترتیب بیش از 4 هزار نفر در 86 و بیش از 3 هزار نفر در سال 90 کاهش محسوس تلفات حوادت رانندگی اتفاق افتاده است.

سردار امیری گفت: توجه به موضوع پیشگیری و سوانح، تقویت دستگاه های مجری سوانح و پشتیبانی از آنها، مشارکت و هم اندیشی بخش های مختلف و انجام کار فرهنگی و آموزش همگانی مولفه های اصلی بروز این دو پدیده بوده اند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری نشست های تخصصی و علم سازی در مقوله حوادث رانندگی و ترافیک بسیاری از مشکلات رفع گردد./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار