از انتخابات چه خبر؟
تابناک: طبق قانون درحال حاضر هیچ کاندیدایی حق سخنرانی و تبلیغات در هیچ مجمعی را ندارند و حال جای سوال است که اتاق بازرگانی اصفهان با استناد به کدام بندقانونی، در جلسه‌ای که اصحاب رسانه حضور دارند،خبر از کاندیداتوری آقای " ر" در انتخابات مجلس میدهد.
کد خبر: ۱۶۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 12 January 2016

به گزارش تابناک اصفهان، تب و تاب انتخاباتی که بعد از اعلام تایید صلاحیت‌ها بالا گرفته است اکنون در مرحله گذار از شاخص‌ها و معیارهای مورد نیاز افراد برای قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی طیف‌ها و جناح‌های سیاسی است و بیشتر به مصداق‌های جناح‌ها نزدیک شده است.

در حال حاضر بسیاری از جبهه‌ها و نیز دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب استان اصفهان در حال نهایی کردن لیست های انتخاباتی خود هستند که به دلیل ممنوعیت تبلیغات، هنوز هیچ لیستی در اصفهان به طور رسمی اعلام عمومی نشده و بیشتر شنیده‌ها در فضای غیررسمی و شبکه های اجتماعی است.

نقش شبکه های اجتماعی هم در این میان کمرنگ نیست و برخی نامزدها با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در گروه‌های مختلف اقدام به تبلیغات اما از نوع غیرمستقیم! کرده اند.

البته این نوع تبلیغات منحصر به نامزدهای تایید صلاحیت شده نیست و برخی از داوطلبانی که صلاحیت آنها هم ردشده با ایجاد گروه‌هایی در شبکه های اجتماعی در صدد جلب اعتماد عمومی برای بازگشت دوباره به عرصه رقابت‌ها هستند.

از شبکه‌های اجتماعی که بگذریم، اظهارنظر در خصوص آرایش سیاسی جناح‌ها نیز یکی دیگر از مباحث این روزهای گعده‌های سیاسی در استان است.

عوض حیدرپور، یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت و گو با ایسنا، گفت: جبهه پایداری مدت‌ها است که خرج خود را اصول‌گرایی جدا کرده است، آن‌ها در این انتخابات نیز به صورت مجزا و مستقل به انتخابات وارد می‌شوند چرا که تجربه‌های پیشین ثابت کرده است که اعضای این جبهه نمی‌توانند با جماعت اصول‌گرایان که معمولاً افرادی عاقل‌تر، پخته تر و تحلیلگراتر هستند اهداف خود را به پیش ببرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت اصول گرایان هم اکنون به خصوص در سطح شهرستان‌ها به اهداف خود نزدیک شده و در شهر تهران نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و در روزهای آتی به نتایج قابل قبول‌تری نیز دست خواهد یافت.

در حالی که در این روزها تمام نهادهای انتظامی و اجرایی انتخابات، از ممنوعیت تبلیغات و سخنرانی کاندیداهای مجلس در محافل مختلف سخن به میان می‌آورند، شب گذشته در دومین نشست خبری دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان به‌منظور تشریح عملکرد کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی، یکی از اصحاب رسانه که نامزد حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس دهم شده است، دقایق پایانی این جلسه صحبتی در خصوص حضور خود در این رقابت ها مطرح کرد!.

این اتفاق در حالی رخ داده است که طبق قانون در حال حاضر هیچ کاندیدایی حق سخنرانی تبلیغاتی در هیچ مجمعی را ندارد و حال جای سوال است که اتاق بازرگانی استان اصفهان با استناد به کدام بند قانونی، در جلسه ای که اصحاب رسانه حضور دارند، خبر از کاندیداتوری آقای "ع.ر" در انتخابات مجلس می دهد و از رسانه‌ها می خواهد چند دقیقه ای هم به حرف‌های این نامزد انتخاباتی گوش دهند.

هرچند صحبت های این نامزد انتخاباتی در کمتر از دو دقیقه جمع بندی شد اما این اقدام در چنین زمان و مکانی قابل تامل است!.

گزارش: مریم السادات کراری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :