مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از کاشت 221 هزار اصله درخت در فضای 217 هکتاری شرکت‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 12 January 2016
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از کاشت 221 هزار اصله درخت در فضای 217 هکتاری شرکت‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همجواری شهرک‌های صنعتی در فاصله چند کیلومتری از شهرها همواره شهروندان را در معرض تهدید انتشار آلاینده‌ها قرار داده؛ روند توسعه این مناطق صنعتی ضرورت ایجاد فضاهای سبز در کنار آنها را دوچندان کرده است.

جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفظ حقوق شهروندان می‌طلبد که در کنار این مناطق فضاهای سبز ایجاد شده و از انتشار بیشتر آلایندگی‌های آنها جلوگیری شود؛ با توجه به قرار گرفتن 21 شهرک و ناحیه صنعتی در استان کرمانشاه، این موضوع حائز اهمیت است و به نظر می‌رسد که استان به نهضتی سبز در این زمینه نیاز دارد.

اجرا و توسعه طرح‌های زیست‌محیطی و زیباسازی به‌ منظور ایجاد فضای سبز و حفظ و نگهداری محیط زیست طی سال‌های اخیر به صورت جدی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه به عنوان متولی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گرفته است و هدف خود را دستیابی به توسعه پایدار و تقویت فضای سبز برای حفظ محیط زیست قرار داده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب زیست‌محیطی برای استقرار صنایع و کاهش آلاینده‌ها، ملزم به اختصاص 25 درصد از مساحت کل شهرک به احداث فضای سبز و درختکاری است که در این زمینه استان کرمانشاه کارنامه قابل قبولی دارد.

ایجاد 217 هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از ایجاد 217 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: مساحت کل اراضی شهرک‌های صنعتی استان حدود یک‌هزار و 300 هکتار است که براساس استانداردها باید 25 درصد آن به فضای سبز اختصاص یابد.

شاپور قنبری هدف از این کار را زیباسازی و صیانت از محیط زیست دانست و افزود: از مساحت 25 درصدی الزام شده، 10 درصد آن مستقیماً باید توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان و در سطح معابر عمومی و کمربند سبز شهرک احداث شده و هر واحد صنعتی که در این حریم ساخت‌وساز می‌کند باید 15 درصد از زمین تخصیصی خود را به فضای سبز اختصاص دهد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از سهم 10 درصدی ایجاد فضای سبز به کاشت درخت و درختچه‌ها در شهرک‌ها اقدام می‌کند که در تمامی طراحی‌ها این درصد را رعایت کرده‌ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، در طراحی هر شهرک 10 درصد از آن باید به فضای سبز اختصاص یابد که در کرمانشاه این میزان بیش از 10 درصد بوده است.

کاشت 221 هزار اصله درخت در شهرک‌های صنعتی

قنبری ادامه داد: تاکنون 221 هزار اصله درخت و 19 هزار اصله درختچه دائمی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کرمانشاه غرس شده و یک‌هزار و 800 هکتار گل‌کاری و چمن‌کاری در این مناطق انجام گرفته است.

قنبری با تأکید بر الزام واحدهای صنعتی برای اختصاص سهم 15 درصدی از زمین خود برای فضای سبز گفت: تا زمان ایجاد فضای سبز موجود به واحدهای صنعتی گواهی پایان کار اعطا نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار