مدیرکل گمرک آبادان گفت: در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۳۰۰ تن کالا از طریق این گمرک ترانزیت شد.
کد خبر: ۱۶۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 13 January 2016

حمید احمدی با اشاره به ارزش ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری کالاهای ترانزیت شده، افزود: این میزان کالای ترانزیتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد را نشان می‌دهد که عمده آن‌ها خودروی سواری بوده است.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده ۷۱ هزار تن کالا به ارزش ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از طریق گمرکات آبادان و تابعه (اروندکنار و چوئبده) به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک آبادان تصریح کرد: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد که بالا رفتن قیمت سوخت شناور‌ها از عمده دلائل این کاهش بوده است.

به گفته وی محصولات پتروشیمی، میوه و تره بار، ماهی و میگو، دام زنده و صنایع دستی از عمده کالاهای صادراتی به مقاصد امارات و کویت بوده است.

احمدی یادآور شد: در ۹ ماهه امسال ۲۷ هزار و ۷۶۰ تن کالا به ارزش ۸۴ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، از میزان عرضه و تقاضای بازار به عنوان دلیل کاهش و یا افزایش واردات کالا نام برد و گفت: لوازم

خانگی، پارچه، لوازم یدکی و لاستیک از عمده کالاهای وارداتی به کشور بوده است.

مدیرکل گمرک آبادان درآمد گمرک آبادان در ۹ ماهه سال جاری را معادل ۵۷۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال با چهار درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار