فرماندار شهرستان نیر از پلمپ 23 حلقه چاه مجاز دارای اضافه برداشت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 13 January 2016
اکبر صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این با اجرای برنامه های پیشگیرانه از برداشت 35 حلقه چاه نیز جلوگیری می شود.
وی انسداد چاه های غیرمجاز را از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از هدر رفت بی رویه آب های زیرزمینی دانست و گفت: 311 حلقه چاه در شهرستان نیر وجود دارد که از این تعداد 217 حلقه چاه کشاورزی ، 51 حلقه چاه صنعتی و 21 حلقه چاه آب شرب است.
رییس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان نیر در ادامه ترویج فرهنگ صرفه جویی ، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آب را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی اعلام کرد و افزود: تشکیل شورای حفاظت از مناطع آبی می تواند در کاهش مشکلات تعیین کننده باشد اما در این مسیر باید برخورد با متجاوزان به حریم رودخانه ها و عوامل برداشت غیرمجاز از معادن رودخانه ای نیز باید جدی گرفته شود.
صمدی بر لزوم آزادسازی حریم بستر رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد و از ساماندهی رودخانه آغلاغان در منطقه توریستی بولاغلار خبر داد.
صمدی در ادامه به میزان بارندگی امسال اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی امسال در سال آبی 139/7 میلیمتر است که نسبت به بلند مدت از وضعیت مناسبی برخوردار است.
فرماندار نیر افزود: برداشت های غیر مجاز آب علاوه بر صدمه رساندن به سفره های آب زیر زمینی بحران کم آبی را در منطقه را شدیدتر کرده و امروز مردم شهرستان نیر با مشکل کم آبی مواجه اند.
وی اظهار کرد: با افرادی که به حریم و بستر منابع آبی تعدی کنند برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.
سید شمس الدین آقازاده رییس اداره امور آب شهرستان نیر هم گفت: یک حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان پر شده و از حفاری سه حلقه چاه نیز در این شهرستان جلوگیری شده است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار