معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: جلوگیری از تردد تانکرهای حامل سوخت عراقی در راه‌های کشور با احداث مخزن سوخت در پایانه مرزی پرویزخان امکان‌پذیر می‌شود.
کد خبر: ۱۶۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 14 January 2016
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: جلوگیری از تردد تانکرهای حامل سوخت عراقی در راه‌های کشور با احداث مخزن سوخت در پایانه مرزی پرویزخان امکان‌پذیر می‌شود.

نعمت الله نازپرورده در گفت‌وگو با تسنیم در قصرشیرین، اظهار داشت: جلوگیری از تردد تانکرهای عراقی حامل سوخت و یا به حداقل رساندن تردد آنها برای رعایت استانداردهای لازم محیطی و توسعه و تسهیل ترانزیت سوخت مناسب است.

وی افزود: بی توجهی برخی از رانندگان تانکرهای سوخت کشور عراق نسبت به رعایت قوانین و جلوگیری از تخریب راه‌های کشور احداث مخزن سوخت در پایانه مرزی پرویزخان ضرورت می‌یابد که برای تسریع در احداث آن به اعتبارات میلیاردی نیاز است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه تخلیه و بارگیری مجدد سوخت از مخزن مستقر در مرز  سبب افزایش هزینه برای طرف عراقی می‌شود، اظهار کرد: در صورت احداث مخزن سوخت هر چند بر خلاف میل طرف عراقی به دلیل افزایش هزینه‌ها است اما تخلیه و بارگیری مجدد بر اساس معیارها و ضوابط ضرورت می‌یابد.

نازپرورده به وجود مخزن نگهداری سوخت در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: هم اکنون مخزنی با مالکیت بخش خصوصی برای تخلیه و بارگیری سوخت در مرز خسروی وجود دارد اما به دلیل بروز آسیب‌های امنیتی مربوط به کشور عراق، هم اکنون تعطیل است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه ظرفیت نگهداری مخزن مذکور در طول شبانه روز تا 200 تانکر است، عنوان کرد: تسهیل در انتقال سوخت به بندر امام به عنوان ترانزیت سوخت و به حداقل رساندن تردد تانکرهای عراقی در جاده‌های کشور برای کاهش استهلاک راه‌ها، با فعالیت مجدد این مخزن تلاش می‌شود.

نازپرورده به صادرات سوخت از مرز خسروی اشاره کرد و گفت: در طول روز 10 تا 12 تانکر حامل سوخت با مبدأ استان‌های مرکزی همچون اصفهان با عبور از مرز خسروی به کشور عراق صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار