تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: میزان بازدید و اقامت در استان اصفهان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 25 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: تا پایان روز سوم تعطیلات نوروز بیش از سه میلیون گردشگر وارد اصفهان شده‌اند و انتظار داریم در امروز این میزان به نزدیکی چهار میلیون نفر رسیده باشد.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی بازدیدکننده و اقامت نسبت به سال در اصفهان، افزود: روزانه بیش از 500 تا 600 هزار نفر وارد اصفهان و آماده بازدید از مکان‌های دیدنی این استان و کلان شهر می‌شوند.

فروش 300 هزار بلیط اماکن تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای به عمل آمده میدان نقش جهان در هر 24 ساعت 250 هزار بازدیدکننده دارد و از این حیث در اصفهان رتبه اول را دارا است، ادامه داد: مکان‌های تاریخی اصفهان که بلیط فروشی دارند نیز بر اساس میزان خرید بلیط باغ فین کاشان با روزانه بازدید بیش از 27 هزار نفری در رتبه اول، چهل ستون رتبه دوم و عالی قاپو رتبه سوم را دارد.

الهیاری با بیان اینکه تاکنون بیش از 300 هزار بلیط برای بازدید از آثار تاریخی به فروش رسیده است، ادامه داد: در سال جاری بازدید از منارجنبان نسبت به سال گذشته افزایش معنا داری داشته است که این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 280 هزار تخت برای اقامت در استان اصفهان پیش بینی شده است، اظهار کرد: از این میزان 180 هزار تخت متعلق به کلانشهر اصفهان و 100 هزار تخت به دیگر شهرهای استان اختصاص دارد که از این میزان 16 هزار تخت را هتل‌ها، مهمانپذیرها و اقامت گاه‌های دائمی تشکیل می‌دهند و مابقی را مدارس و خانه‌های استیجاری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: در روزهای سوم و چهارم تمام ظرفیت‌های مهمانپذیرها و هتل‌های اصفهان تکمیل شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار